جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

۱۰ دانشگاه برتر دنیا برای اپلای مهندسی عمران

مهندسی عمران از قدیمی ترین رشته های مهندسی است و یک گزینه محبوب برای دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در خارج از کشور است. مدرک مهندسی عمران در دانشگاه های بسیاری از کشورهای جهان در تمام سطوح تحصیلی از جمله لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دسترس است و دانشجویانی که می خواهند برای اپلای و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های خارج از کشور اقدام نمایند، باید با توجه به سوابق علمی و پژوهشی خود و همچنین وضعیت مالی که دارند، یک دانشگاه را در یک کشور برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط اپلای مهندسی عمران و ۱۰ دانشگاه برتر ارائه دهنده این رشته در دنیا، آشنا شوید. همچنین توضیحاتی در خصوص رزومه اپلای، انگیزه نامه، نمره زبان لازم و … ارائه خواهد شد.

چرا تحصیل در رشته مهندسی عمران در خارج از کشور

مهندسی عمران همه چیز در مورد طراحی و ساخت زیرساخت های بزرگ و پروژه های ساختمانی مانند پل ها، سدها، ساختمان ها و … را شامل می شود و مهندس عمران نقشی اساسی در ساخت شهرها و شهرهایی که در آن زندگی می کنیم دارد و جهان اطراف ما را به هم متصل می کند.

رشته مهندسی عمران را بسیاری از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی ارائه می دهند و تحصیل در این رشته در خارج از کشور به این معنی است که می توانید به بهترین دانشکده های مهندسی جهان دسترسی داشته باشید و همچنین رویکرد متفاوتی را تجربه خواهید کرد که می تواند به گسترش درک و دیدگاه شما کمک کرده و به عنوان یک مهندس ماهر و توانمند و با مدرک مهندسی معتبری که دارید، درخواست های شغلی ایده آلی به سمت شما روانه شوند.

همچنین گرفتن تصمیم بزرگ برای زندگی و تحصیل در کشوری جدید فرصتی فوق العاده برای مواجهه با فرهنگ های جدید، ملاقات با افراد جدید و تقویت مهارت های زبانی شماست.

اپلای مهندسی عمران

شرایط اپلای مهندسی عمران

اپلای در رشته مهندسی عمران همانند اپلای مهندسی کامپیوتر بسیار محبوب و پر مخاطب است و دانشجویان بسیاری برای مقاطع ارشد و دکتری پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور می گیرند.

دانشجویان برای اپلای مهندسی عمران باید از شرایطی برخوردار باشند که برخی از این شرایط در میان دانشگاه ها ثابت بوده اما بعضی دیگر از شرایط مثل نمره زبان لازم و … برای دانشگاه های مختلف متفاوت است.

شما برای اپلای در رشته تحصیلی خود باید مدارکی را که دانشگاه درخواست کرده است ارسال نمایید که این مدارک شامل انگیزه نامه، توصیه نامه، رزومه تحصیلی ، رزومه کاری ، مدارک مربوط به مقالات علمی چاپ شده، مدارک تمکن مالی، ویزای تحصیلی و … هستند و دانشگاه با بررسی شرایط شما تصمیم می گیرد که پذیرشتان کند یا خیر.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته مهندسی عمران

طبف وسیعی از موسسات و دانشگاه ها در خارج از کشور وجود دارند که برنامه های مهندسی عمران را ارائه می دهند که شامل دانشگاه های بزرگ چند رشته ای، دانشگاه های بین المللی، دانشگاه های تخصصی مهندسی و دانشگاه های فناوری هستند.

مطمئنا شما هم به عنوان دانشجوی رشته مهندسی عمران که قصد اپلای دارید، به دنبال پذیرش از بهترین دانشگاه های رشته تحصیلی خود هستید که در رشته مهندسی عمران، ده دانشگاه زیر از بهترین دانشگاه ها برای اپلای هستند :

  • دانشگاه کالیفرنیا – برکلی با رتبه QS 32
  • موسسه فناوری جورجیا با رتبه QS 88
  • دانشگاه ایلینویز–اوربانا-شامپین با رتبه QS 82
  • دانشگاه استنفورد با رتبه QS 3
  • دانشگاه تگزاس – آستین (کاکرل) با رتبه QS 67
  • دانشگاه پردو – وست لافایت با رتبه QS 116
  • موسسه تکنولوژی ماساچوست با رتبه QS 1
  • دانشگاه میشیگان – ان آربور با رتبه QS 23
  • دانشگاه کارنگی ملون با رتبه QS 53
  • ویرجینیا تک با رتبه QS 226

اپلای مهندسی عمران در دانشگاه های آمریکا

برای پذیرش در رشته مهندسی عمران دانشگاه های ایالات متحده، شرایط پذیرش شامل نمرات GRE و GMAT، نمرات مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و مدرک لیسانس در مهندسی است. این کشور مقصدی عالی برای زندگی و یادگیری است ولی هزینه تحصیل و همچنین اقامت در آمریکا گران است و به همین دلیل دانشگاه های این کشور تقاضای کمتری دارند. بورسیه تحصیلی برای رشته مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایالات متحده ارائه می شود و وام های تحصیلی نیز برای این رشته در موسسات بانکی ارائه می گردند.

اپلای مهندسی عمران در دانشگاه های کانادا

دامنه کارشناسی ارشد مهندسی عمران در کانادا گسترده است البته در مقاطع دکتری و کارشناسی نیز این رشته ارائه می شود. شرایط اپلای مهندسی عمران برای کانادا شامل نمرات مهارت زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و مدرک لیسانس مهندسی از دانشگاه معتبر است. جزئیات دقیق تر شرایط را باید از طریق سایت دانشگاه مربوطه پیگیری کنید.

هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران کانادا ارزان تر از ایالات متحده است و هزینه های زندگی نیز مقرون به صرفه تر هستند. بورسیه تحصیلی برای این رشته در کانادا نیز موجود است و همچنین وام های دانشجویی برای دانشجویانی که فعالانه به دنبال ادامه تحصیل هستند، ارائه می شود.

اپلای مهندسی عمران در دانشگاه های آلمان

آلمان یکی دیگر از کشورهای ایده آل و با هزینه بسیار معقول برای اپلای در رشته مهندسی عمران است. کشور آلمان به دلیل تحصیل ارزان به شدت مورد توجه دانشجویان خارجی قرار دارد و برنامه های پیشرفته مهندسی یک تخصص در این کشور است.

برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران آلمان ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل و همچنین ارائه مدرک لیسانس مهندسی برای مقطع ارشد و مدرک فوق لیسانس مهندسی برای مقطع دکتری الزامی است. البته الزامات بیشتری برای درخواست در دانشگاه های این کشور وجود دارند که با یکدیگر متفاوت هستند به همین دلیل توصیه می کنیم اطلاعات دقیق را از طریق دانشگاه پیگیری کنید.

سخن آخر

اخد پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی، فرایندی چند مرحله ای و زمان بر بوده و از ترجمه مدارک، شرکت در ازمون زبان، ارسال مدارک به دانشگاه گرفته تا اخذ تاییدیه دانشگاه و در نهایت دریافت ویزای تحصیلی و ورود به دانشگاه را شامل می شود. در این مسیر اگر به تنهایی حرکت کنید و از مشاوری که قبلا مسیر اپلای و ورود به دانشگاه های خارج از کشور را گذرانده است، کمک نگیرید، احتمالا مشکلات و موانع زیادی بر سر راهتان وجود خواهد داشت و در همین راستا پیشنهاد می کنیم از مشاوران ما در مرکز مشاوره فرا اپلای با سال ها تجربه در زمینه مهاجرت تحصیلی کمک بگیرید تا در زمینه های  مقاله نویسی، رزومه نویسی، نگارش انگیزه نامه و … راهنمایی شده و با توجه به شرایطی که دارید، بتوانید در بهترین دانشگاه پذیرش بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.