سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

مطالعات امکان سنجی اقتصادی برای طرح های بازآفرینی شهری چگونه انجام می شود؟

تعریف بازآفرینی شهری

در حقیقت به تخریب بافت کهنه‌ی شهر و ساختن فضاهای جدیدی مانند: ساختمان‌، خیابان‌ و مراکز تفریحی، بازآفرینی شهری می‌گویند. طرح امکان سنجی شهرسازی اطلاعات ذی‌قیمتی را در مورد این موضوع، در اختیار شما قرار می‌دهد. بازآفرینی شهری، موجب افزایش کیفیت زندگی شهروندان و همچنین ارتقاء سطح امنیت آنها می‌شود. همچنین در این طرح برای ایجاد امکانات فرهنگی و فرصت‌های شغلی و آموزشی نیز تدابیری اندیشیده می‌شود. برای پیاده سازی هرچه بهتر طرح بازآفرینی شهری، می‌بایست برای مشکلات کوچک و بزرگ شهری نیز راه‌حل‌هایی در نظر گرفته شود. به این نکته توجه نمایید که کشورهای پیشرفته، همواره بودجه‌های کلانی را به بهسازی شهری، اختصاص می‌دهند. شرکت مهندسی هفت شهر آریا، مطالعات بسیار گسترده‌ای در زمینه امکان سنجی اقتصادی طرح بازآفرینی شهری، انجام داده است.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

طرح امکان سنجی شهرسازی

طرح امکان سنجی شهرسازی برای طرح‌های بازآفرینی شهری

با استفاده از تخصص کارشناسان ما در شرکت هفت شهر آریا، می‌توان به تمام اطلاعات لازم برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، دست یافت. طرح امکان سنجی شهرسازی، شامل تمام اطلاعات مورد نیاز است. در ابتدا کارشناسان تحقیقات گسترده‌ای در زمینه زیرساخت‌های بافت قدیم شهر انجام می‌دهند. تنها با مطالعه بر روی این مورد است که می‌توان داده‌هایی در ‌‌مورد امکان سنجی پروژه ارائه داد. در حقیقت طرح بازآفرینی شهری در مناطقی قابل اجرا است که ساکنین آنها با مشکلات اقتصادی و همچنین کمبود شغل روبرو هستند. به بیان دیگر می‌توان گفت، درآمد سالانه ساکنین این مناطق، بسیار کمتر از میانگین درآمد سالانه یک شهروند عادی در کشور است. همچنین ساختمان‌های موجود در بافت‌های فرسوده شهر، دارای امنیت پایینی نیز هستند. در ادامه این مقاله توضیحات بیشتری در این مورد ارائه می‌دهیم.

طرح امکان سنجی شهرسازی به چه عواملی می‌پردازد؟

در حقیقت طرح بازآفرینی شهری در مناطقی باید انجام شود که دسترسی ساکنین آنها به امکانات رفاهی، همچون: آموزش و  بهداشت بسیار محدود است. طرح امکان سنجی شهرسازی، با هدف تسهیل امور مربوط به بازسازی شهری می‌پردازد. قابل ذکر است، نقش مشارکت ساکنین برای بهبود هرچه بیشتر اوضاع منطقه مورد نظر، بسیار محوری است. در واقع برای انجام این کار، قبل از هر اقدامی می‌بایست درباره طرح مورد نظر، مطالعات امکان سنجی صورت گیرد. در طرح توجیهی شهرسازی مربوط به بهسازی مناطق شهری، اطلاعات دقیقی در مورد: سرمایه مورد نیاز برای انجام این کار، میزان هزینه‌ها و همچنین تعداد تجهیزات لازم، ارائه خواهد شد.

در مطالعات امکان سنجی پروژه، تاکید فراوانی بر مسائل زیست محیطی منطقه می‌شود. در حقیقت در مناطقی که نیاز فراوانی به بازآفرینی شهری وجود دارد، مسائل زیست محیطی چندان رعایت نشده است. به همین دلیل احتیاج است مطالعات دقیقی بر روی این موضوع صورت گیرد. از سوی دیگر امر بهسازی مناطق شهری، نباید به محیط زیست آن منطقه آسیبی وارد کند. مهندسان مشاور شرکت هفت شهر آریا، مسائل زیست محیطی پروژه را به خوبی مورد بررسی قرار می‌دهند.

بازآفرینی شهری

بازآفرینی شهری و کاهش آمار تخلفات اجتماعی

در حقیقت بازآفرینی شهری و ایجاد امکانات شغلی و تفریحی در یک منطقه، موجب کاهش وقوع تخلفات اجتماعی و همچنین افزایش امنیت در آنجا خواهد شد. یکی اصلی‌ترین دلایل روی آوردن جوانان به امور خلاف، عدم دسترسی آنها به شغل و همچنین مراکز تفریحی مناسب است. در صورتی که ساکنین یک منطقه به امکانات و خدمات شهری مناسب، دسترسی داشته باشند، امکان روی آوردن آنها به تخلفات اجتماعی، بسیار پایین است. در حقیقت آمار تخلفات اجتماعی در مناطق کم برخوردار بسیار بالا می‌باشد. ساکنین مناطق کم برخوردار با مشارکت در طرح بازآفرینی شهری، به ارتقاء سطح کیفیت زندگی خود کمک می‌کنند.

در طرح امکان سنجی شهرسازی، چه مواردی مورد بررسی قرار می‌گیرد؟

در این قسمت از مقاله به ذکر اقداماتی می‌پردازیم، که در طرح امکان سنجی شهرسازی، باید مورد توجه قرار گیرد.

تحلیل زیر ساخت‌ها در طرح امکان سنجی شهرسازی

یکی از ضروری‌ترین اقداماتی که در زمینه طرح امکان سنجی شهرسازی انجام می‌شود، تحلیل شرایط و زیرساخت‌های منطقه مورد نظر است. به این نکته دقت کنید که کارشناسان ما در شرکت هفت شهر آریا، به صورت کاملا تخصصی زیرساخت‌های منطقه‌ مورد نظر را مورد بررسی قرار خواهند داد. این مهندسان می‌بایست، امکانات و میزان مشارکت ساکنین منطقه را نیز به دقت وارسی نمایند. منظور از امکانات مناطق شهری، شبکه آبرسانی منطقه، شبکه گازرسانی، شبکه فاضلاب و مسیر آبهای سطحی است. با آگاهی از این اطلاعات می‌توان به صورت اصولی برای بهسازی شهری برنامه ریزی کرد.

تحلیل سرمایه لازم و هزینه‌هایی که باید انجام شود

از دیگر داده‌هایی که مهندسان مشاور هفت شهر آریا، در اختیار شما قرار می‌دهند، اطلاعاتی در ‌مورد هزینه و سرمایه مورد نیاز برای انجام پروژه است. به این نکته دقت نمایید که این اطلاعات کاملا به روز شده و با توجه به شرایط اقتصادی روز جامعه است. در حقیقت این کارشناسان، برنامه زمانی دقیقی را نیز، برای هر مرحله از کار به شما ارائه می‌دهند. پایبندی به این برنامه زمانی، موجب کاهش هزینه ها و همچنین صرفه جویی در زمان خواهد شد.

در طرح امکان سنجی شهرسازی، به تجهیزات مورد نیاز و تعداد نیروی انسانی نیز توجهی ویژه می‌شود. در حقیقت تحلیل فنی پروژه بسیار پر اهمیت می‌باشد. آگاهی از تجهیزات و همچنین تعداد نیروی کار مورد نیاز و هزینه بکارگیری آنها، موجب حرکت آگاهانه در این مسیر خواهد شد.

راه‌های تامین بودجه

یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد برای بازآفرینی شهری، دریافت مجوز و وام بانکی مورد نیاز است. در حقیقت طرح توجیهی، یکی از اصلی‌ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت موارد ذکر شده است. بانک یا موسسه مربوطه با توجه به اطلاعات درج شده در طرح توجیهی، متوجه امکان پذیر بودن اجرای پروژه خواهند شد. همچنین این مراکز با تکیه بر اطلاعات ارائه شده، اقدام به اعطای وام و مجوز خواهند کرد.

همکاری با شرکت مهندسی هفت شهر آریا

شرکت مهندسی هفت شهر آریا، سالهاست که در زمینه شهر سازی و بازآفرینی شهری فعالیت می‌کند. تدارک طرح امکان سنجی شهرسازی، یکی از وظایف اصلی مهندسین در این شرکت است. مهندسین مشاور هفت شهر آریا، با تمام ضوابط و قوانین مربوط به ساختمان سازی، راه‌سازی و پارکینگ سازی آشنا هستند و این اطلاعات را در اختیار شما نیز قرار می‌دهند. قابل ذکر است، طرح توجیهی شهرداری ارائه شده توسط این شرکت، مورد تایید کمیسیون ماده پنج شهرداری و همچنین انجمن معماران ایران می‌باشد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در وبسایت، با ما در ارتباط باشید.

سپاسگذاریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.