جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

از خدمات دندانپزشک ارتودنسی آگاه شویم

همه ما از نقش مهمی که دندان ها در زیبایی چهره دارند، آگاه هستیم. خدمات دندانپزشک ارتودنسی به شما این امکان را می دهد که با داشتن دندان های منسجم و منظم، بیش از پیش بر زیبایی خودتان بیافزایید. در اینجا، به توضیح در رابطه با خدمات دندانپزشک ارتودنسی می پردازیم تا شما با اطمینان بیشتر به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید.

توانایی در جویدن غذا به طرز صحیح

از جمله اولین مراحل هضم غذا، به جویدن غذا به طرز صحیح مربوط می شود. اگر دندان ها منظم نباشند، جویدن غذا به درستی انجام نمی شود و متعاقبا در عملکرد سیستم گوارش و هضم غذا نیز اختلال ایجاد می شود. متخصص ارتودنسی، با بهبود سلامت و انسجام دندان ها، از هرگونه اختلال ناشی از هضم غذا پیشگیری می نماید.

اطمینان از سلامت حفره دهان با متخصص ارتودنسی

پوسیدگی و فساد دندان ها، اغلب از مرز بین آنها شروع شده و کم کم پیشروی می کند. با توجه به اینکه مواد غذایی در لابه لای دندان ها گیر می کند، رعایت نکردن بهداشت، باعث پیشروی هرچه بیشتر فساد دندان می شود. در بازه زمانی که مراحل مربوط به ارتودنسی را می گذرانید، ملزم هستید که بهداشت دندان را رعایت نمایید. همچنین، خدمات دندانپزشک ارتودنسی، فاصله میان دندان ها را تنظیم می نماید. به گونه ای که دندان های تو در تو، به ترتیب در کنار همدیگر قرار می گیرند و در پی آن، رعایت بهداشت دندان هم آسان تر می شود. متخصص ارتودنسی دندان در محله های مختلف تهران مانند متخصص ارتودنسی در تهرانپارس و سایر شهرهای ایران را در سامانه دندانپزشکان ایران می توانید مشاهده نمایید.

خدمات دندانپزشک ارتودنسی

تنظیم عملکرد مفصل فک

در بعضی افراد، فک بالا و پایین بر هم منطبق نیستند و یکی از دیگری جلوتر است. در هنگام باز و بسته شدن فک، مفصل گیجگاهی فکی هم جابجا می شود. اگر فک بالا و پایین بر هم منطبق نباشند، ممکن است مفصل گیجگاهی فکی آسیب ببیند. خدمات دندانپزشک ارتودنسی، فک بالا و پایین را با یکدیگر هماهنگ می کند و باعث می شود در جای خود قرار گیرند. دندانپزشک در شهرک غرب ، سعادت آباد و سایر محله های تهران را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده نمایید.

تلفظ کلمات  به طور صحیح

منطبق نبودن فک ها بر همدیگر، همچنین موجب می شود که شخص نتواند به خوبی کلمات را تلفظ نماید. متخصص ارتودنسی با هماهنگ کردن دو فک با یکدیگر، این مشکل را بهبود می بخشد.

بهبود عملکرد تنفس دهانی

به طور طبیعی، تنفس باید از طریق بینی صورت پذیرد. یکی از مهمترین معضلاتی که موجب بروز ناهماهنگی در فک ها می شود،  تنفس از طریق دهان است. اگر بیماری که به متخصص ارتودنسی مراجعه می کند، چنین مشکل تنفسی داشته باشد، به منظور اصلاح این نقص، پزشک ارتودنسی وی را به متخصص گوش حلق و بینی ارجاع می دهد. متخصص ایمپلنت دندان در شهرک غرب ، سعادت آباد و سایر محله های تهران را در سایت دندانپزشکان ایران مشاهده نمایید.

سن مناسب برای ارتودنسی

نکته حائز اهمیت در مورد ارتودنسی آن است که بهترین زمان برای انجام این کار چه سنی است؟ یقینا اگر شما در زمان مناسب به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید، تاثیر مراحل ارتودنسی برای شما هم سریع تر به ثمر می نشیند و زمان کمتری را صرف می کند، هم اینکه تاثیر آن دوچندان می شود.

مناسب ترین سن برای ارتودنسی، ۸ الی ۹ سالگی اعلام شده است. در زمانی که بچه ها در سن رشد هستند، انطباق دادن فک ها و تنظیم دندان ها، بسیار راحت تر از زمانی که، آنها به سن بلوغ رسیده اند و دندان ها و فک ها در سر جای خود ثابت و محکم شده اند، صورت می گیرد.

معرفی دندانپزشکان معتبر در سامانه نوبت دهی دندانپزشکان ایران

با مراجعه به رسانه دندانپزشکان ایران میتوانید لیست کاملی از دندانپزشکان ایران را مشاهده و از آن ها بصورت رایگان در شهر خود نوبت بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.