پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

چگونه جرم دمپایی را از بین ببریم

از بین بردن جرم دمپایی

دمپایی یکی از پرکاربردترین پارامترهای است که در محیط منزل و بیرون از منزل از آن استفاده می‌کنیم. ازآنجایی‌که از دمپایی ها بیشتر برای روی فرش، سرویس‌های بهداشتی و فضای باز بیرون از منزل استفاده می‌شود. موارد بسیاری سبب آلودگی و جرم گرفتن آن ها می‌شود. البته اگر از مواد اولیه مرغوبی در پروسه آماده‌سازی یک دمپایی استاندارد استفاده‌نشده باشد. از همین رو در ادامه سعی بر آن داریم تا این مشکل را با ترفندهای ارائه‌شده از پیش روی شما برداریم. با ما همراه باشید تا مطلع شوید از اینکه چگونه جرم دمپایی را می‌توانید از بین ببرید.

چگونه جرم دمپایی را از بین ببریم

همان‌طور که می‌دانید دمپایی ها به‌شدت در مواجه با باکتری‌های گروهی که باکتری‌های عاشق آب هستند قرار می‌گیرند. همین سرعت جذب بالای میکروب و باکتری سبب می‌شود تا پای شما در مواجه با آن دچار بیماری‌های پوستی و قارچی شود. در ادامه بخشی از ترفندهای که برای از بین بردن این جرم‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

جوش‌شیرین ارزان چاره مشکلات

جوش‌شیرین یکی از ارزان‌ترین مواد خوراکی است که برای از بین بردن جرم‌ها به کمک شما می‌آید. حتی شما برای دمپایی بچه گانه خارجی خود هم از این ماده خوراکی بی‌هیچ نگرانی از بابت آسیب رسیدن به آن می‌توانید استفاده کنید. جوش‌شیرین نه‌تنها برای از بین بردن جرم دمپایی که برای نظافت کاشی و سرامیک جرم‌گرفته نیز این ماده خوراکی به کارتان می‌آید. جوش‌شیرین نه‌تنها جرم که بوی بد دمپایی شمارا نیز از بین می‌برد. کافی است مقداری جوش‌شیرین را کف دمپایی ریخته با چند قطره آب یک خمیر نرم به دست آورید. سپس اجازه دهید تا دمپایی به مدت یک ربع بماند. بعد با یک مسواک قدیمی که نرم باشد و به دمپایی شما آسیب وارد نکند دمپایی را تمیز و با آب گرم آن را بشوید.

از بین بردن جرم دمپایی

مایع ظرف‌شویی همیشه در دسترس

مایع ظرف‌شویی همان‌طور که چربی مواد غذایی را از روی ظرف و ظروف شما برمی‌دارد. این مهم را برایتان فراهم می‌کند که جرم‌های دمپایی‌تان را نیز به دست فراموشی بسپارید. آقایان بیشتر از خانم‌ها بیرون از منزل از دمپایی استفاده می‌کنند. پس دمپایی مردانه اسپرت خود را کافی است شبیه مدلی که ظرف‌ها را می‌شوید، شسته و شاهد از بین رفتن سیاهی و جرم روی آن باشید. یا اینکه اگر زمان ندارید در یک ظرف بزرگ مقداری مایع ظرف‌شویی و آب گرم بریزید. سپس به دمپایی یک ربع استراحت بدهید و بعد با آبکشی و گذاشتن در فضای آزاد شاهد تمیزی آن از هرگونه لک و جرم باشید.

جوهر نمک برای نابودی جرم‌ها

همیشه از جوهر نمک برای تمیز کردن سرویس بهداشتی استفاده‌شده است این بار توصیه می‌کنیم برای از بین بردن میکروب‌های دمپای تان از آن یاری بگیرید. کافی است دمپایی پلاستیکی زنانه خود را با مقداری جوهر نمک و آب به مدت ده دقیقه خیس کنید. البته اگر دمپایی شما اکسسوری ندارد این کار توصیه می‌شود. همچنین بهتر است این کار در فضای باز انجام شود تا بوی جوهر نمک شمارا آزاد ندهد. استفاده از دستکش در زمان آبکشی دمپایی هم امری ضروری است. دمپایی شما اگر یکدست سفید است از ماده ضدعفونی‌کننده وایکتس هم می‌توانید در ظرف بریزید البته شما یک انتخاب دارید. یا باید انتخاب شما جوهر نمک باشد یا ماده ضدعفونی‌کننده درصورتی‌که یکی نبود از دیگری اجازه استفاده خواهید داشت.

ترکیب معجزه‌آسا سرکه و استون

دمپایی شما اگر روفرشی است و نمی‌خواهید تایم زیادی آن را در آب قرار دهید. به‌راحتی با این ترکیب معجزه‌آسا می‌توانید به رفع جرم و بوی بد دمپایی خود بپردازید. کافی است با مقداری استون و سرکه ترکیب‌شده و یک دستمال مرطوب به تمیزکاری دمپایی خود بپردازید. دمپایی شما اگر اکسسوری دارد می‌توانید از این ترکیب تنها برای کف دمپایی خود استفاده کنید. سپس با یک دستمال مرطوب تمیز حسابی مواد را از روی دمپایی پاک‌کنید و در فضای باز اجازه خشک شدن به آن را بدهید. این کار هیچ آسیبی به دمپایی شما نمی‌زند بلکه سبب می‌شود سیاهی روی آن از بین برود.

ماشین لباسشویی و رهایی از شستشوی دستی

کسانی که شاغل هستند و تایم منتظر ماندن برای خیس خوردن دمپایی ها به‌منظور از بین رفتن جرم آن را ندارند. به‌راحتی با استفاده از ماشین لباسشویی می‌توانند به نظافت و از بین بردن جرم دمپایی خود بپردازند. کافی است در مخزن ماشین جایی که پودر ماشین ریخته می‌شود مقداری جوش‌شیرین ریخته شود. سپس در بخشی که مایع لباسشویی اضافه می‌شود قدری سرکه اضافه شود. این کار در زمان شستشوی به از بین رفتن بهتر جرم دمپایی شما کمک می‌کند. توصیه می‌شود برای از بین رفتن سروصدای اضافه ماشین حتماً یکپارچه ضخیم به همراه دمپایی در ماشین قرار داده شود.

از بین بردن جرم دمپایی

سرکه سفید چاره تمام مشکلات

اگر نمی‌خواهید از مواد ضدعفونی‌کننده و جوهر نمک استفاده کنید. اصلاً نگران نباشید ما به شما توصیه می‌کنیم از یک ماده خوراکی بدون ضرر که در تمام خانه‌ها وجود دارد استفاده کنید. سرکه جایگزینی مناسبی برای مواد ضدعفونی‌کننده است. بهتر است از مایع ظرف‌شویی و سرکه به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید تا لکه‌های قدیمی به‌جامانده روی دمپایی شما هم از بین برود. البته خرید دمپایی‌های پایون این مشکل را در پیش روی شما قرار نمی‌دهد چون استفاده از مواد اولیه مرغوب شرط اصلی تولید این دمپایی ها محسوب می‌شود.

 

کلام آخر پیرامون از بین بردن جرم دمپایی

همان‌طور که در طول مقاله پیش رو مطالعه کردید برای از بین بردن جرم‌های روی دمپایی ترفندهای در پیش روی شما قرار داده‌شده است. استفاده از جوهر نمک، جوش‌شیرین، مایع ظرف‌شویی، سرکه و ده‌ها ماده خوراکی و غیرخوراکی دیگر برای بوی بد دمپایی و جرم روی آن به کمک شما می‌آید. این را به یاد داشته باشید که اگر از دمپایی‌های پایون بهره بگیرید هیچ‌وقت نیازی به تمیزکاری آن نخواهید داشت. به این خاطر که موادی که در پروسه آماده‌سازی دمپایی‌های پایون استفاده می‌شود تمامی نکات بهداشتی و استانداردهای لازم را در برگرفته است. به همین خاطر شما شاهد جرم و آلودگی و حتی بوی بد بر روی این دمپایی ها نخواهید بود. سبک طراحی دمپایی استخری ، دمپایی لا انگشتی و دمپایی پلاستیکی روفرشی پایون به‌گونه‌ای است که شما در طول مدت استفاده از آن هیچ مشکلی را در پیش روی خود شاهد نخواهید بود. امید است راهنمایی‌های ارائه‌شده موردتوجه و استفاده شما واقع‌شده باشد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 469, میانگین امتیاز: 4,20 از 5)
Loading...

۲ دیدگاه

» ارسال سوال و نظر شما «
  1. فاطمه گفت:

    وقت آبکشی آب داغ برنج یا ماکارونی را بریزید روی دمپایی تمیز میشه

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۹
  2. فرزانه گفت:

    اگه دمپایی ها رو با اسکاچ و صابون بشویید تمام جرمها رو در یه چشم بهم زدن از بین میبره البته در مرحله بعد باید با پودر ظرفشویی یا مایع ظرفشویی هم شستشو داد معجزه را خواهید دید

    موافقم ۶۹
    مخالفم ۶

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.