جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

اجاره ویلا شمال در سفرهای گروهی

ویلا شمال

به نظر خیلی کلیشه‌ای می‌آید که مطلبمان را با یادآوری آهنگ «خاطرات شمال محاله یادم بره» شروع کنیم! اما اگر بخواهیم روراست باشیم، شروع بدی نیست. همه ما خاطراتی از سفر به شمال داریم که هر گاه با هم‌سفرانمان دور هم جمع می‌شویم،  محال است که به‌مرور آن‌ها نپردازیم. خیلی وقت‌ها هم دلمان باز هوس سفر به شمال و تجربه مجدد خاطرات قدیمی‌مان را می‌کند؛ اما چرا به این افکار جامه عمل نپوشانیم؟! برنامه زمانی و کاری خود و هم‌سفرانتان را چک کنید و در اولین فرصت برای سفر به شمال برنامه‌ریزی کنید؛ اولین قدم برای شروع سفر خرید بلیط هواپیما (https://www.alibaba.ir) و رزرو اقامتگاه است؛ ویلا از جمله بهترین گزینه‌ها برای اقامت است؛ ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا این کار را به نحو احسنت انجام دهید.

چرا برای سفرهای گروهی ویلا اجاره کنیم؟

تصور کنید که با چند اکیپ دوستانه به سفر رفته‌اید و قصد دارید که در هتل اقامت داشته باشید. صبح از خواب بیدار می‌شوید و بعد از خوردن صبحانه از هتل بیرون رفته و به گشت‌و‌گذار می‌پردازید. حال شب است و باید به هتل برگردید؛ در این زمان است که باید هر کسی به اتاق جداگانه خود برود و در آن استراحت کند. درست در اینجاست که شما یک بخش به‌یادماندنی از سفرتان را حذف کردید! صحبت‌ها و بازی‌های شبانه یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر گروهی است که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد؛ ممکن است با خود بگویید که اشکالی ندارد همه به یک اتاق می‌رویم؛ اما نه! قوانین هتل این اجازه را به شما نمی‌دهد و تمامی راهرو‌های هتل با دوربین‌های مداربسته به طور کامل رصد می‌شوند.

از طرف دیگر ممکن است که صدای عبور و مرور و گپ و گفت شما در راهروهای هتل برای سایر مسافران مشکل ایجاد کند و از طرف هتل توبیخ شوید؛ اصلاً ممکن است اتاق دونفره شما برای دورهمی ۸ نفره اکیپ شما جا نداشته باشد.

ویلا شمال

در اینجاست که اهمیت اجاره ویلا شمال برای همه روشن می‌شود؛ بهتر است که برای سفرهای گروهی، ویلا اجاره کنید. در این صورت دیگر نگران شکایت بقیه از رفت‌و‌آمد و سروصدای خود نبود و با خیال راحت به شب‌نشینی‌های دوستانه و جذاب خود می‌پردازید. از طرف دیگر اگر هزینه گرفتن اتاق‌های متفاوت در هتل را با هم جمع کنید، تفاوت چندانی با هزینه اجاره ویلا نخواهید دید.

ویژگی‌های ویلاهای مناسب سفرهای گروهی چیست؟

ویلاهای مناسب برای سفرهای دسته‌جمعی در قیمت‌، متراژ و انواع مختلفی وجود دارند. به‌طورکلی هیچ‌کس به‌غیراز شما و هم‌سفرانتان نمی‌تواند تصمیم بگیرد که چه ویلایی برای اقامت مناسب است؛ اما ما در این بخش به توضیح ویژگی‌های مهم و کلی می‌پردازیم که بهتر است قبل از اجاره ویلا و پرداختن اجاره‌بها به آن‌ها توجه کنید؛ ازجمله این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

تعداد اتاق کافی

باید تعداد اتاق‌ها را بسته به تعداد افراد اکیپ، زوج بودن یا نبود، نیاز به فضای شخصی و حریم خصوصی و… را تعیین کنید. به طور میانگین وسایل دو تا سه نفر در هر اتاق‌هایی با متراژ متوسط جا می‌شود و اگر قصد خوابیدن در آن را هم داشته باشند مشکلی پیش نمی‌آید. همواره به‌خاطر داشته باشید که با افزایش تعداد اتاق‌ها، متراژ و درنتیجه اجاره‌بها ویلا نیز افزایش می‌یابد؛ می‌توانید این افزایش اجاره‌بها را بین خود و دوستانتان تقسیم و به‌اصطلاح دنگ، دنگ حساب کنید.

 این مطلب را هم بخوانید: تمیزترین هتل مشهد

تعداد سرویس بهداشتی و حمام کافی

یکی از بزرگ‌ترین معضلات اجاره ویلا در سفرهای دسته‌جمعی، تعداد زیاد افراد و تعداد کم حمام و سرویس بهداشتی است؛ در وهله اول بهتر است که ویلایی با اتاق‌های مستر اجاره کنید؛ این‌گونه هر کسی از سرویس بهداشتی و حمام اتاق خودش استفاده می‌کند و به‌اصطلاح برای استفاده از آن صف ایجاد نمی‌شود.

امکانات امنیتی

در وهله اول بهتر است ویلایی را اجاره کنید که در نزدیک بافت شهری یا به‌اصطلاح نزدیک به مکان‌های آبادتر باشد؛ در این صورت می‌توانید راحت‌تر برای خرید‌های فوری و ضروری اقدام کنید؛ از طرف دیگر اقامت در این ویلاها، خطر دستبرد به ویلا را نیز کاهش می‌دهد. اگر هم قصد اجاره ویلا در مناطق ساحلی یا نزدیک به بافت جنگی شمال کشور را دارید حتماً از وجود امکانات زیر اطمینان حاصل کنید:

  • وجود درب‌های ضدسرقت
  • حصار کامل و کافی اطراف ویلا
  • سالم‌بودن قفل‌ درب‌های داخلی و خارجی ویلا
  • وجود حفاظ‌های آهنی برای پنجره‌ها

ویلا شمال

امکانات تفریحی

این موضوع کاملاً به بودجه در دسترس و علایق اکیپ شما بستگی دارد؛ وجود امکاناتی همچون میز بیلیارد، زمین‌بازی، باربیکیو، استخر، سونا و جکوزی از جمله امکانات تفریحی پرطرف‌دار در بین اجاره‌کنندگان ویلا هستند؛ همواره به‌خاطر داشته باشید که هر چقدر امکانات ویلای شما بیشتر باشد، اجاره‌بها نیز بالاتر است.

امکانات رفاهی

از وجود تعداد کافی تخت، سرویس‌های خواب، تلویزیون، سیستم گرمایشی، سیستم سرمایشی، ظروف آشپزخانه، یخچال و… اطمینان حاصل کنید.

کدام شهرهای شمالی ویلای مناسب سفر گروهی دارند؟

برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم که هیچ محدودیت جغرافیایی برای اجاره ویلا در سفرهای گروهی وجود ندارد و در همه شهرهای شمالی از جمله نوشهر، ماسال، رامسر، رودخان، تالش و… ویلاهایی با متراژ بالا و مناسب برای تعداد مسافران زیاد وجود دارد.

چگونه ویلا شمال را ارزان اجاره کنیم؟

  • می‌توانید ویلایی با تعداد اتاق کمتر انتخاب کرده و در عوض با خود سرویس خواب (تشک، پتو، بالشت) ببرید و استفاده کنید.
  • ویلایی اجاره کنید که امکانات کمتری داشته باشد و با پول صرفه‌جویی شده، به تفریح در بیرون از ویلا مثل شهربازی و… بپردازید.
  • اگر مشکلی وجود ندارد از سفر به شهرهای شمالی در تعطیلات بپرهیزید؛ شهرهای شمالی در این ایام شلوغ بوده و اجاره‌بها ویلاهایشان نیز بالاتر می‌رود.
  • ویلاهایی که منظره دریا ندارند یا به پوشش جنگلی نزدیک نیستند، هزینه کمتری دارند.
  • بهتر است که ویلای مدنظر خود را از سایت‌های معتبر همچون سایت علی بابا، حداقل یک ماه قبل از زمان سفر خود رزرو کنید؛ این‌گونه در دام افزایش ناگهانی اجاره‌بها در رزرو حضوری نخواهید شد.

اجاره ویلا شمال

برنامه‌ریزی برای سفر به شهرهای شمالی کشور ازجمله مهم‌ترین کارهایی است که باید از یک ماه قبل از شروع سفر به فکر آن باشید. شما می‌توانید با مراجعه به سایت علی بابا و تهیه بلیط سفر، اقامتگاه خود را نیز رزرو کنید. با جست‌و‌جو و گشت‌و‌گذار در بخش ویلاهای شهرهای شمالی کشور در سایت علی بابا، ویلای موردنظر خود را پیدا و آن را زودتر رزرو کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.