چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

دوست دارید قهوه بخورید اما بدنتان با قهوه سازگاری ندارد؟

قهوه باعث افزایش فشار خون می شود؟

ممکن است بعد از خوردن قهوه دچار تپش قلب شوید و یا احساس کنید فشار شما بالا رفته. دچار رفلاکس معده شوید، بی خواب شوید و  مواردی از این دست.

در این مقاله قصد بررسی این موارد را داریم.

قهوه بدون شک یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در جهان است و کافئین جزء مهم قهوه است.

کافئین یک منقبض کننده عروق است، به این معنی که اندازه رگ های خونی را کاهش می دهد و می تواند فشار خون را افزایش دهد.
کافئین اثرات خود را از طریق تعامل با گیرنده های مختلف در مغز اعمال می کند. کارشناسان بر این باورند که سایر ترکیبات موجود در قهوه، مانند آنتی اکسیدان ها، اثر محافظتی بر رگ های خونی دارند.

عکس متعلق به قهوه پیک می باشد

کافئین و فشار خون بالا:

تحقیقات نشان می دهد که مصرف ۲ تا ۴ فنجان قهوه (۲۰۰-۳۰۰ میلی گرم کافئین) باعث افزایش میانگین ۸.۱ میلی متر جیوه در فشار خون سیستولیک و ۵.۷ میلی متر جیوه در فشار خون دیاستولیک می شود.
این تغییرات در فشارخون موقتی بوده و همه چیز در عرض ۳ الی ۴ ساعت به حالت عادی باز می گردد.

قهوه جزو نوشیدنی های حاوی “کافئین” است. هر فنجان متوسط قهوه تقریبا حاوی ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی گرم کافئین است. کافئین باعث افزایش میزان فعالیت مغز و سیستم عصبی مرکزی می شوند که در اثر آن میزان هوشیاری فرد افزایش پیدا کرده و در اثر تحریک سیستم اعصاب معروف به “سمپاتیک” میزان ضربان قلب بالا می رود و فشارخون به صورت مختصر افزایش پیدا می کند تا شخص آماده برای واکنش های سریع و فعالیت های ذهنی و بدنی باشد. به همین دلیل است که اغلب افراد بعد از مصرف قهوه، احساس سرحال بودن، تمرکز و انرژی بیشتری برای انجام کارهای ذهنی و بدنی پیدا می کنند.
اگرچه پاسخ بدن افراد مختلف به مصرف قهوه می تواند متفاوت از دیگران باشد ولی به صورت کلی مهم ترین اثر حاد مصرف قهوه و ترکیبات کافئین دار بر روی قلب عبارت است از افزایش ضریان قلب.

اغلب افراد بعد از مصرف قهوه تا دو  الی سه ساعت دچار افزایش ده تا بیست عددی در تعداد ضربان قلب خواهند شد.

در بین افراد کثیری که بعد از خوردن قهوه احساس انرژی بیشتر و سرحال بودن می کنند هستند افرادی هم که نتیجه ی معکوس از آن را می گیرند.

دوست دارید قهوه بخورید اما بدنتان با قهوه سازگاری ندارد؟

پیشنهادی جذاب برای شما داریم:

قهوه بدون کافئین قهوه پیک

دقت کنید که مشکل اصلی شما با کافئین است نه قهوه.

پس با حذف کافئین می توانید از چشیدن قهوه لذت ببرید. برای افرادی که دچار فشارخون بالا هستند و یا به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند بهترین گزینه، قهوه های بدون کافئین است تا به این طریق بتوانند با حذف کافئین از قهوه، از دیگر آنتی اکسیدان ها و ترکیبات مفید قهوه بهره مند شوند.

قهوه بدون کافئین سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است در واقع می توان ادعا کرد که قهوه بدون کافئین تقریبا به همان میزان قهوه معمولی دارای آنتی اکسیدان است.

قهوه دیکف یا همان قهوه بدون کافئین قهوه پیک به روش سوئیس واتر کافئین زدایی شده است.

روش سوئیس واتر  سالم ترین، پیشرفته ترین و بهترین روش کافئین زدایی از قهوه می باشد و با قهوه های بدون کافئین موجود در بازار کاملا متفاوت می باشد.

طعمی بی نظیر همان با عطر و رایحه ی دلچسب قهوه، بدون اینکه باعث افزایش فشار خون شما، رفلاکس معده، بی خوابی و دیگر مواردی که ممکن است افراد حساس به کافئین با آن مواجه شوند. هم چنین این قهوه مناسب خانم های باردار نیز می باشد.

خرید قهوه بدون کافئین (پرو دیکف) سوئیس واتر

فراوری شده به روش سوئیس واتر – مناسب افراد دارای فشار خون بالا- بیماری های قلبی و عروقی – افراد حساس به کافئین و خانم های باردار

نتیجه گیری و توصیه های نهایی:

  • کشیدن سیگار به همراه قهوه علاوه بر بالارفتن غلظت خون و تاثیر بر سلامت قلب و عروق، بر افزایش فشار نیز تاثیر دارد. سیگار باعث می شود تمام خواص قهوه از بین برود.
  • مزایا و خطرات نوشیدن قهوه تا حدودی بحث برانگیز است، زیرا تحقیقات تا به امروز قطعی نیست. در نتیجه به اطلاعات داده شده در مقالات مختلف اکتفا نکنید و حتما جانب احتیاط را رعایت کنید.
  • اگر نگران فشار خون خود هستید، باید با پزشک خود صحبت کند.
  •  پزشکان توصیه می‌کنند مصرف قهوه را در میزان دو یا سه فنجان در روز حفظ کنید و از افزودن شیرین کننده ها، خامه ها، شربت‌ها و سایر افزودنی‌هایی که می‌توانند مصرف قند شما را افزایش دهند و کالری مصرفی اضافی ایجاد کنند صرف نظر کنید و برای نوشیدن به سراغ لیوان بزرگ خود نروید.
  • اگر ارتباط واضحی بین دوره‌های آریتمی و کافئین وجود داشته باشد، فرد نباید قهوه بنوشد.
  • راههای زیادی برای پایین اوردن فشار خون وجود دارد و مسلما ترک قهوه راه مناسبی برای این مورد  نمی باشد. قهوه جدا  از کافئین خود، دارای آنتی اکسیدان های زیادی ست که برای سلامتی قلب و عروق مناسب است.
    با استفاده ازقهوه بدون کافئین قهوه پیک می توانید با حذف کافئین قهوه از آنتی اکسیدان های مفید آن بهره مند شوید.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته تاکنون می توان گفت برای افراد دارای فشار خون بالا بهترین و امن ترین گزینه استفاده از قهوه بدون کافئین یا همان قهوه دیکف Decaf می باشد.

عکس متعلق به قهوه پیک می باشد.

قهوه با وجود آنتی اکسیدان بالا به مهار برخی سرطان ها و جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند

نوشیدن حداقل سه فنجان قهوه می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد، پوست، پروستات و سینه را کاهش دهد.
دانشمندان توضیح می دهند که دلیل محافظ بودن قهوه این است که حاوی مجموعه ای از آنتی اکسیدان های فیتوکمیکال به نام پلی فنول است که به عنوان یک بافر عمل می کند تا احتمال ایجاد تومورها را در مواجهه بسیار جزئی با ترکیبات سرطان زا کاهش دهد.

در این بین پیشنهاد می کنیم هرگز به سراغ قهوه های بی کیفیت و یا قهوه های فوری(نسکافه) نروید، اگر به دنبال دریافت تمام و کمال مزایای قهوه هستید به سراغ قهوه هایی تک خواستگاه و با کیفیت بروید.

قهوه های ۱۰۰ درصد عربیکا بهترین گزینه برای شما می باشد.

قهوه های ۱۰۰ درصد عربیکا شامل:

قهوه اتیوپی گدب – ۱۰۰% عربیکا (طعم یادها : مارمالاد بلک بری – بلوبری – چای سیاه)
قهوه اتیوپی هافورسا – ۱۰۰% عربیکا (طعم یادها : چای – شلیل – زغال اخته)
قهوه کلمبیا کائوکا – ۱۰۰% عربیکا ( طعم یادها : گریپ فروت – گیلاس – تمشک سیاه – میوه های استوایی – گواوا – ادویه های شیرین)
قهوه برزیل فازندا – ۱۰۰% عربیکا (طعم‌یادها: کارامل – نیشکر – بادام)
قهوه اوگاندا بوگیسو- ۱۰۰% عربیکا ( طعم‌یادها: شکر قهوه ای- کاکائو – چای سیاه)
قهوه برزیل سرادو – ۱۰۰% عربیکا (طعم یادهای آجیلی و شکلاتی)
قهوه اندونزی بالی کینتامانی – ۱۰۰% عربیکا (طعم‌یادها: تمشک سیاه – انگور سیاه- میوه های هسته دار)
قهوه کلمبیا سوپرمو – ۱۰۰% عربیکا (طعم یادهای مرکباتی)
قهوه اتیوپی گوجی – ۱۰۰% عربیکا (طعم‌یادها: شکلات – تمشک – توت فرنگی)

برای خرید قهوه از فروشگاه اینترنتی قهوه قهوه پیک، بر روی لینک زیر بزنید.

خرید قهوه

همچنین از جمله قهوه های پرطرفدار با بو و طعمی بی نظیر قهوه ترک می باشد. هر قهوه ی ترکی ارزش چشیدن ندارد، قهوه ترک قهوه پیک را تجربه کنید.

خرید قهوه ترک از قهوه آنلاین قهوه پیک

قهوه ترک قهوه پیک

همچنین اگر در مشهد هستید می توانید با مراجعه به سایت قهوه پیک قهوه ی بیرون بر را دریافت نمایید.  سفارش آنلاین قهوه مشهد قهوه پیک

آدرس اینستاگرام قهوه پیک: pikcoffeeroasters

قهوه پیک مشهد بین وکیل آباد ۴۳ و ۴۵

قهوه مشهد قهوه پیک | خرید اینترنتی قهوه قهوه پیک | طبع قهوه قهوه پیک | خرید قهوه عربیکا قهوه پیک | خرید دانه قهوه قهوه پیک | قهوه لاغری عربیکا قهوه پیک | سفارش قهوه قهوه پیک

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.