شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

گلدان و گل های آپارتمانی محبوب در ایران

گل های آپارتمانی

یکی از چیزهایی که در این روزگار عجیب و غریب و در کشاکش موج‌های پی‌درپی گرانی و کرونا  حالمان را خوب می‌کند تغییر دکور به روشی سبز است؛ امسال در آستانه نوروز ۱۴۰۰ و آغاز سال نو، بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند دکوراسیون منزل خود را تغییر دهند. اما با این وضعیت اقتصادی اقلام مناسب ترین راهکار و نیز جذاب ترین آنها خرید گل آپارتمانی است. البته توصیه ما این است که به جای رفتن به بازارهای گل که وقت، هزینه، ناراحتی ناشی ازترافیک و خطر ابتلا به کرونا را به شما تحمیل می کند؛ از گل فروشی آنلاین استفاده کنید. گل آپارتمانی که در فضا و محیط آپارتمان بتوانند دوام آورده و زندگی کنند انواع مختلفی دارند. گل های آپارتمانی بایستی در گوشه ای از فضای اتاق در کنار پنجره و یا گوشه ای از تراس نگه داری شوند تا بتوانند از کمترین نور محیط نیز استفاده کرده و به رشد خود ادامه دهند. گیاه آپارتمانی علاوه بر زیبایی کاربردهای دیگری دارند مانند تغییر دکور، تصفیه هوا و کشاندن پای طبیعت به فضای خاکستری زندگی شهری. در اینجا چند گلدان محبوب که در عین حال بسیار سرسخت و مقاوم نیز هستند را معرفی می‌کنیم.

نخل یوکا

یوکا گیاهی آپارتمانی با ساقه ای بسیار تنومند است. این گیاه شباهت زیادی به درخت خرما دارد و از آن رو به عنوان نخل شناخته می شود. گیاه یوکا در محیط های با نور متوسط مانند دفاتر کار، منزل و ادارات قابل نگهداریست و با قرار گیری در شرایط مطلوب، عمری بسیار طولانی خواهد داشت. با هدیه کردن گیاهان آپارتمانی به عزیزان یا خودتان، در این روزهای پردود و آلوده، محیط اطراف آن ها را با طبیعت آشتی دهید و زندگی را در پیرامون خود به جریان بیندازید. نگهداری از یوکا کار سختی نیست.

پتوس

این گیاه جذاب و زیبا را پیتوس، پوتوس یا فتوس هم می‌نامند. پتوس با برگ‌های آویزی و شگفت‌‌انگیزش بسیار گیاه مقاومی است. این گیاه پرطرفدار هم به راحتی تکثیر می‌شود هم نگهداری بسیار راحتی دارد. پتوس از گیاهان تصفیه کننده هواست.

قاشقی

گیاه قاشقی با برگ‌های قلب شکل زیبا از گیاهان خوش‌قیمت بازار است. گیاهی زیبا و آپارتمانی که برگ های پهن و گوشتی دارد، برخی از نمونه‌های آن برگ های سبز و برخی هم برگ های ابلق دارند، روش نگهداری گل قاشقی آسان است و در عین حال گیاه مقاومی محسوب  می‌شود قاشقی بسیار کم توقع بوده و از آنجا که خواستگاه آن جنگلهای انبوه است، نور کم، سایه و کم آبی را به راحتی تحمل میکند.

آگلونما

آگلونما از گیاهان بی‌نهایت زیباست که برگ‌های شفاف، خوشرنگ و کشیده ای دارد. آگلونما انواع مختلف و سایزهای متفاوتی دارد. این گیاه دلیل انبوه بودن برگ ها برای اتاق های کوچک و محیط های اداری بسیار مناسب است و جلوه ای زیبا و سبز به فضا می‌دهد.

بنجامین ابلق

گیاهی آشنا و جذاب که قطعا آنرا در منزل مادربزرگ‌ها دیده اید. معروف ترین نوع این گیاه بنجامین سبز و بنجامین ابلق است. که بنجامین ابلق با برگ‌ها خوشرنگ و خاص خود محبوبیت زیادی دارد. گیاه بنجامین رشد خوبی دارد و به سرعت تبدیل به یک درختچه مقاوم می‌شود. می‌توانید آن را در گلدان بزرگ سفالی و یا باغچه منزل خود بکارید و از حضور آن در اطراف خود بهره بگیرید.

دراسینا کامپکت

این گیاه از خانواده پرشمار و محبوب آناناسیان است. دراسینا آناناسی با برگ های درهم شبیه تاج آناناس است و می تواند میز کار و یا منزل شما را زیبا کند. این گیاه جذاب مناسب فضای باز نیست اما می تواند در طراحی داخلی و زیباسازی فضاهای بسته کاربرد زیادی داشته باشد. همانطور که از نام گل کامپکت پیداست، این گیاه از خانواده دراسیناست و به دلیل فشردگی برگ ها، نام کامپکت یا فشرده را به خود گرفته است.

کروتون ابلق

کروتون یا کرچک هندی گیاهی نوردوست و بومی آسیاست. این گیاه در رنگ های متنوع سفید، سبز، قرمز و نارنجی ظاهر می شود. جنس برگ های گیاه کروتون مانند چرم و بسیار مقاوم است. کروتون سال های زیادی‌است که وارد ایران شده و امروزه در طراحی باغچه و فضای سبز، طراحی پاسیو و زیباتر کردن محیط های داخلی کاربرد دارد. می توانید گیاه کروتون را در گلدان و یا در باغچه بکارید و از حضور آن لذت ببرید. کروتون اگر در کنار گیاهان دیگر کاشته شود، می‌تواند از رطوبتی که سایر گیاهان تولید می‌کنند استفاده کند و رشد و سلامت بیشتری داشته باشد.

اسپاتیفیلوم

گیاه اسپاتی فیلوم یا اسپاتیفیلوم گیاه آپارتمانی سایه دوست و بومی آسیای شرقی و آمریکای مرکزی است و ظاهری شبیه شیپوری دارد. همانطور که از نام انگلیسی آن (lilly) برمی آید، این گیاه نیز از خانواده شیپوری است. گلدان اسپاتیفیلوم را می توان در محیط بسته داخل منزل و یا بیرون از منزل نگهداری کرد. اسپاتیفیلوم برای هدیه روز مادر نیز بسیار مناسب است. اسپاتی فیلوم گیاهی به دلیل تصفیه کننده بودن هوا و مقاوم بودن به نور کم، مناسب برای اداره جات و بانک ها و منازل می باشد. اسپاتی قادر است فرمالدیید، بنزن، متیل، تولوین، استون و مونوکسید کربن هوا را تصفیه کند.

خرید گل  و گلدان بصورت اینترنتی، در نگاه اول شاید کار سخت و پیچیده ای بنظر بیاید. اما اینطور نیست. زمانی که شما با نکات اصلی و مهم در این زمینه آشنا باشید، یک خرید راحت و مقرون بصرفه را تجربه خواهید کرد. همچنین سایت گلیتال بستری فراهم کرده، که می تونید خیلی راحت گلدان مورد نظر خود را پیدا کنید یا از کارشناسانشان مشاوره بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.