پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

چین و چروک پوست تان را چگونه از بین ببرید ؟

 از بین بردن چین و چروک پوست

راهکارهایی برای از بین بردن چین و چروک پوست

چین و چروک پوست, رفع چین و چروک پوست صورت, ماسک رفع چین و چروک های پوست, چین و چروک پوست صورت, روشی موثر در رفع چین و چروک , جلوگیری از چین و چروک پوست صورت, از بین بردن چین و چروک های پوست به روش گیاهی, گیاهی موثر برای رفع چین و چروک روی پوست

 

همانطور که سن بالاتر می رود سلول های پوست نیز نازک تر می شوند. هنگامی که درم شروع به نازک شدن میکند ساختار پوست تغییر کرده و چربی پوست کمتر می شود و پوست خشک می شود و بخاطر همین چین و چروک بوجود می آید.
چین و چروک صورت ، مثل خطوط اخم،خطوط بین ابرو و پا کلاغی که خطوط گوشه چشم ایجاد می شود. حتی نور خورشید بیش از حد می تواند چین و چروک ایجاد کند.

چین و چروک پوست هنگامی رخ می دهد که آب بدن از بین رفته و پوست خشک شود. هنگامی که پوست شما خشک می شود، متابولیسم سلولی پوست افت کرده و با متابولیسم کندتر رطوبت کافی در پوست ایجاد نمی شود و سلول های قدیمی و فرسوده به سرعت جایگزین نشده و کلاژن و الاستین که مانع از چین و چروک شده دیگر در پوست ایجاد نمی شود.

به همین دلایل هنگام پیری در پوست اطراف چشم چین و چروک های پا کلاغی و خطوط ریز دیده می شوند، این ناحیه صورت نازکترین پوست بدن را دارد هر بار که شما به اطراف نگاه کرده، لبخند می زنید، اخم کرده و به چپ و راست نگاه می کنید پوست اطراف چشم شما حرکت می کند.
اما دلایل دیگری نیز برای ایجاد چین و چروک پوست وجود دارد، خواب بد و رژیم غذایی نامناسب، قند و شکر زیاد در رژیم غذایی، سیگار کشیدن، آلودگی محیط زیست نیز موجب تسریع و افزایش چین و چروک پوست می شود.

 

از بین بردن چین و چروک پوست

چین و چروک ها هنگامی رخ می دهد که آب بدن از بین رفته و پوست خشک شود‎

 

روش های ساده و طبیعی برای رفع چین و چروک پوست :

 •  شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید
قند و به خصوص شکر تصفیه شده کلاژن پوست را از بین برده و پوست شما شل می شود.

 

 •  مواد غذایی که دشمن پیری است
میوه ها و سبزیجات به دلیل دارا بودن ویتامین های ضروری، مواد معدنی و آنتی اکسیدان، گوشت منبع غنی پروتئین ها و اسیدهای آمینه، آجیل ها سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی موجب می شوند پوست شما به مواد مورد نیاز مانند پروتئین برای ساخت کلاژن و الاستین را بدست بیاورد و کمتر چروکیده شود.

 

 •  شکلات ضد آفتاب خوردنی
شکلات تیره (با میزان بسیار کمی شکر) به دلیل آن که حاوی دو ماده شیمیایی گیاهی، اپی کتیچین و کاتچین است از پوست در برابر آسیب های اشعه ماورابنفش خورشید محافظت می کند.

 

 •  پوستتان را با لایه برداری جوان و زیبا کنید
لایه برداری پوست های مرده موجب تحریک و جوان سازی سلول های پوستی می شوند. همیشه اطمینان حاصل کنید که از محصولات مراقبت از پوست طبیعی به جای انواع شیمیایی آن استفاده کنید.

 

 •  پوستتان را مرطوب نگه دارید
از محصولات مراقبت از پوست ومرطوب کننده های طبیعی و مواد مغذی استفاده کنید، به یاد داشته باشید از محصولات حاوی پارابن، فتالات و فرآورده های نفتی که مواد شیمیایی سمی و استرس زا هستند به هیچ وجه استفاده نکنید.

 

 •  سیگار نکشید
اگر سیگار می کشید احتمال چین و چروک بیشتر از افراد غیر سیگاری است. سیگار کشیدن  باعث کاهش کلاژن پوست می شود، که بخش مهمی از ساختار پوست را تشکیل میدهد.

 

از بین بردن چین و چروک پوست

خواب بد و رژیم غذایی نامناسب موجب افزایش چین و چروک های پوست می شود

 

ماسک ضد چروک :

 

مواد لازم:

۴ قاشق چای خوری وازلین،۲قاشق چای خوری عسل،۲ عدد زرده تخم مرغ،۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون یا بادام.

طرز تهیه:
۱-  وازلین را با استفاده از بخار آب مایع کنید. تنها چند دقیقه طول می کشد تا وازلین مایع شود
۲- وقتی گرمای آن از بین رفت مواد دیگر را بریزید
۳- هم زده تا صاف و یکدست شود
۴- به آرامی روی پوست میمالیم و ماساژ می دهیم
۵- بعد از نیم ساعت با دستمال مرطوب  پاک میکنیم

 

منابع:باشگاه خبرنگاران/دکتر سلام/بیتوته

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 12, میانگین امتیاز: 4,08 از 5)
Loading...