پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

همه چیز درباره جزیره کیش، جذابیتی که پایان ندارد…

جزیره کیش یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد سفر در جنوب ایران است. این جزیره مملو از جاذبه های گردشگری متنوع است. انواع جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی دست به دست هم داده‌اند تا خاطره‌ای خوش برای مسافران جزیره خلق کنند. پیش از سفر به کیش سعی کنید همه جاهای دیدنی آن را بشناسید تا جایی از قلم نیفتد! در این مقاله همه دیدنی‌های کیش را مرور می‌کنیم تا بیشتر با این جزیره آشنا شویم.

آب و هوای جزیره کیش

همان‌گونه که احتمالا می‌دانید آب و هوای کیش گرم و مرطوب است. با این که بهار و تابستانی گرم و شرجی دارد اما پاییز و زمستان آن معتدل و مطبوع است.

اغلب در فصل پائیز، این جزیره طرفداران بسیاری دارد. با این حال در تابستان هم جشنواره‌های کیش مسافران فراوانی را به این جزیره دعوت می‌کند و کیش تابستان‌های شلوغی دارد. اما در فصل زمستان هم خالی از لطف نیست مخصوصا اگر از سرمای شهر خود فراری هستید. تنها تفاوت آن با زمان‌های دیگر این است که امکان شنا و آفتاب گرفتن و تفریحات دریایی نیست.

جزیره کیش اغلب اوقات سال خشک و کم باران است اما باران هایی که در جزیره می‌بارد سهمگین و سیل آسا است.

پوشش‌ گیاهی کیش هم باغ‌ های نخل، درختان بومی کهور ایرانی، کنار و برخی درختان غیر بومی دیگر از جمله کهور پاکستانی که به سمر شناخته می‌شود، اکالیپتوس، آکاسیا، کنوکارپوس و ابریشم. جالب است بدانید در گذشته جزیره کیش مملو از تاکستان بوده است اما اکنون دیگر خبری از آن نیست. درخت کمیاب دیگری هم در جزیره هست که درخت لور نام دارد. این درخت هم مانند سایر انواع پوشش گیاهی کیش، در برابر خشکی هوا و کم آبی مقاوم است.

فرهنگ مردم کیش

جزیره کیش تاریخی طولانی و پر فراز و نشیب دارد که فرهنگ مردم آن هم از همین تاریخ پر تلاطم سرچشمه گرفته است. شناخت فرهنگ مردم کیش، اطلاعات جالبی را در طول سفر اختیار شما قرار می‌دهد.

مردم این جزیره اهل سنت و عرب زبان هستند و از لباس‌های آن‌ها نیز می‌توان به این موضوع پی برد. لباس آقایان عرب، دشداشه و عرقچین است. آواز و موسیقی در میان ساکنین جزیره از محبوبیت خاصی برخوردار است و نوعی ساز محلی شبیه طبل دارند.

پیشه اکثر بومیان جزیره کیش ماهیگیری، دامداری، دریانوردی و بازرگانی است. غذاهای محلی کیش هم اغلب از انواع ماهی تهیه می‌شوند که از جمله جذابیت‌های سفر به کیش هستند.

هتل های کیش

کیش به دلیل محبوبیتش، در تمام طول سال میزبان مسافران بسیاری از سرتاسر ایران است. مردمی که به جزیره سفر می‌کنند انتظارات متفاوت و خواسته‌های گوناگونی از محل اقامت خود دارند.

برخی از طریق آژانس‌های مسافرتی و همراه تور به کیش سفر می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند خودشان برنامه سفرشان را بچینند و هتل یا محل اقامت خود را انتخاب کنند. این افراد هم ممکن است از طریق سایت‌هایی مانند اقامت ۲۴ برای رزرو هتل اقدام کنند.

اما از هر طریق و با هر موقعیت و سلیقه‌ای که مسافر کیش باشید، به راحتی می‌توانید لیستی از هتل های جزیره کیش متناسب با شرایط خود پیدا کنید. در جزیره کیش گزینه‌های متنوع و فراوانی پیش روی مسافران برای انتخاب محل اقامت است. از ویلاها و خانه‌های بومگردی اجاره‌ای تا هتل‌های ۵ ستاره و لوکس، می‌توانند در جزیره میزبان شما باشند. به همبن دلیل هیچکس نگران محل اقامت خود در سفر به جزیره کیش نیست.

جزیره کیش

جاذبه‌ های گردشگری کیش

فراوانی جاذبه های گردشگری کیش دلیل سفرهای بسیار مردم به این جزیره در همه اوقات سال است. کیش دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان است که می‌توان بارها از آن لذت برد. احتمالا با یک‌بار سفر به جزیره نمی‌توانید همه جاهای دیدنی کیش را ببینید.

جزیره کیش علاوه بر دریا و سواحل طلایی رنگ و کم ‌عمق، جاذبه ‌های دیدنی گوناگونی دارد. با این که اغلب مردم به خاطر طبیعت جزیره کیش و آرام گرفتن در گرما و زیبایی آن، مسافر جزیره می‌شوند، اما جاذبه های تاریخی و تفریحی آن هم طرفداران بسیاری دارد.

ساحل جزیره کیش اگر بهترین منطقه ساحلی ایران نباشد، اما می‌توان گفت قطعا یکی از زیباترین‌ها است. ساحلی طلایی و درخشان آن آرامش را به مسافران هدیه می‌کند.

اما جاذبه‌های تاریخی کیش هم در واقع خاطرات به‌جا مانده از گذشته جزیره هستند که امروز برای ما جذاب به نظر می‌رسند. علاوه بر همه این‌ها، جاذبه های بیشمار تفریحی کیش هم از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آن در میان ایرانیان است. مردم به شوق تفریح و لذت بردن از تعطیلات خود، از سرتاسر ایران راهی این جزیره دوست‌داشتنی می‌شوند. به طور خلاصه مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کیش عبارتند از:

  • ساحل مرجانی شگفت‌انگیز
  • اسکله و پلاژ تفریحی
  • کشتی یونانی
  • پارک دلفین‌ها
  • باغ پرندگان
  • آکواریوم کیش
  • پیست دوچرخه‌سواری دور جزیره
  • نمایشگاه دائمی استاد کیومرث صیاد
  • آب انبار سنتی
  • مجموعه درخت سبز
  • شهر زیرزمینی کاریز
  • لاک پشت های دریایی
  • گذر هنرمندان
  • شهر باستانی حریره
  • سافاری جزیره
  • مراکز خرید و پاساژهای متنوع

جزیره برای همه ما جایی برای آرام گرفتن و لذت بردن است. در این جزیره برای مدتی از دنیا و هیاهوی آن فاصله می‌گیریم و در میان دریا در جستجوی آرامش هستیم. در سفر به کیش برخی از مسافران در پی خرید هستند، برخی در پی آرامش ولذت بردن از یک هتل مدرن، برخی در پی تفریح و برخی دیگر هم در پی جاهای دیدنی. تفاوتی نمی‌کند که با چه نیتی مسافر جزیره باشید، کیش میزبان خوبی برای میهمانانش در تمام طول سال است. احتمالا بعد از این روزهای قرنطینه و کرونایی، تصمیم دارید به خودتان یک استراحت حسابی و سفری خاطره‌انگیز هدیه کنید. به امید روزهای امن‌تر و سفرهایی که هرگز فراموش نخواهیم کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 3,80 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.