سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

همه چیز در مورد میلگرد و نحوه کیفیت سنجی و قیمت گذاری آن!

قیمت میلگرد

از مهم ترین مقاطع فولادی که در صنایع ساخت و ساز به وفور مورد استفاده قرار می گیرد، میلگرد است. میلگردها نقش مهمی در فرایند ایمن سازی ساختمان ها دارند. با وجود اینکه بتن ها عامل اصلی مقاومت و استحکام یک سازه به شمار می روند، اما برای افزایش طول عمر یک ساختمان قطعا وجود میلگردها ضروری است. میلگردها در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند. همین تنوع باعث شده تا قیمت میلگرد در بازار داخلی بسیار متغیر و نوسانی باشد. در ادامه با ویژگی های میلگرد و اهمیت استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی آشنا می شویم.

میلگرد چیست؟

بحث ایمنی همیشه حرف اول را در صنعت ساختمان سازی و پروژه های عمرانی می زند. بدون ایمنی قطعا هر پروژه ای محکوم به شکست است. یکی از محصولات ارزشمندی که در این زمینه تولید و روانه بازار می شود. میلگرد است. میلگردها مقاطعی فولادی به شکل توپر یا توخالی هستند که در اندازه و ضخامت های مختلفی به بازار عرضه می شوند.

قیمت میلگرد با توجه به طراحی، کیفیت و ویژگی های ظاهری آن تعیین می شود. این مقاطع در کنار بتن ها، مقاومت یک سازه را تا حد زیادی افزایش می دهند. در واقع بتن ها با وجود برخورداری از مقاومت فشاری بالا، از مقاومت پیچشی و کششی پایینی برخوردارند و از همین رو میلگردها با قرار گرفتن در مجاورت بتن ها این ضعف را به شکل چشمگیری جبران می کنند.

به این شکل میلگرد باعث می شود تا بتن در برابر ارتعاشات و زمین لرزه تاب آوری بیشتری داشته و دچار ترک خوردگی یا شکستگی نشود. میلگردها به طور کلی به دو شکل ساده و آجدار وجود دارند که هر کدام برای کاربردهای خاصی استفاده می شوند. همچنین هر فردی می تواند در هنگام خرید میلگرد، محصول را در اندازه و سایزهای مختلفی تهیه کند که این سایز بندی در کاربردهای میلگرد بسیار تاثیرگذار است.

انواع میلگرد از نظر جنس

علاوه بر ساده و آجدار بودن میلگرد، دسته بندی های دیگری نیز برای این محصول وجود دارد. یکی از این دسته بندی ها بر اساس جنس میلگرد است. تولید کنندگان به طور پیوسته در حال فعالیت هستند تا بتوانند قابلیت های میلگرد را افزایش داده و آن را برای شرایط خاص و ویژه آماده کنند. همین عامل باعث شده تا تنوع جنس در میلگرد به وجود آید. لیست انواع میلگرد از نظر جنس به شرح زیر است:

  • میلگرد فولاد کربنی ( این میلگرد را با نام میلگرد سیاه در بازار نیز می شناسند.)
  • میلگرد اروپایی ( میلگردهایی که از ترکیباتی همچون کربن، سیلیکون، منگنز، آلیاژهای صنعتی و… ساخته می شوند.)
  • میلگردهای اپوکسی پوشش داده شده
  • میلگردهای گالوانیزه
  • میلگردهای ضد زنگ
  • میلگردهای فایبرگلاس

هر کدام از این میلگردها در بسیاری از مولفه ها همچون وزن متفاوت از یکدیگرند. ویژگی های ظاهری و ساختاری آن ها باعث شده تا کاربردهای متفاوتی از این محصولات انتظار داشته باشیم. بنابراین در هنگام انتخاب و خرید میلگرد بسیار مهم است که کاربری خود را به طور دقیق تعیین کرده و مشخص کنید که در پروژه مورد نظر به دنبال چه محصولی هستید؟

میلگرد فولادی ضد زنگ

میلگرد فولاد ضد زنگ همانطور که از نامش پیداست، مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارد. عامل این مقاومت میلگرد وجود عنصر کروم در ترکیبات آن است. این مقاطع فولادی یک نوع آلیاژ آهن به شمار می روند که در ساختار آن ها حداقل ۱۰.۵ درصد از عنصر کروم مشاهده می شود.

ویژگی ها و خصوصیات فیزیکی این میلگرد باعث شده تا از آن به طور ویژه برای افزایش مقاومت و تقویت بتن ها در ساختمان استفاده شود. علاوه بر این، برای میلگرد فولادی ضد زنگ کاربردهای دیگری نیز می توان نام برد که چند نمونه از آن ها عبارتند از: ساخت بزرگراه ها، پل ها و…

نحوه تعیین قیمت میلگرد

قیمت میلگرد کاملا متاثر از نوع آن است. تنوع در ساخت میلگرد بسیار بالاست. عواملی همچون، وزن، اندازه و سایز بندی، ضخامت، توپر یا توخالی بودن میلگرد، ساده یا آجدار بودن، جنس میلگرد، کیفیت ساخت، برند تولید کننده و… در تعیین قیمت میلگرد تاثیر مستقیم دارند.

بنابراین نمی توان برای این محصول قیمت مشخصی را تعیین کرد. علاوه بر این، بازار داخلی متاثر از نوسانات ارز و تورم است و این عامل به نحوی بر روی نمودار قیمت میلگرد اثر می گذارد. بهترین راه برای استعلام قیمت میلگرد مراجعه به سایت ها و مراکز آنلاین معتبر است. این مراکز لیست دقیق قیمت میلگرد را بر اساس شرایط ساخت، کاربرد میلگرد و وزن هر شاخه از آن در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

بهترین مراکز خرید میلگرد

اگر به دنبال خرید میلگرد هستید، ما به شما پیشنهاد می کنیم سری به فروشگاه های اینترنتی معتبر بزنید. افزایش تقاضای بازار برای خرید میلگرد باعث شده تا میدان برای افراد سودجو باز شود. آن ها با ارائه محصولاتی ارزان قیمت و البته نامرغوب سعی در جلب اعتماد و سودجویی از مشتریان دارند.

بنابراین بایستی در زمان خرید میلگرد آگاهانه عمل کرده و تحقیقات گسترده ای در زمینه اعتبار شرکت فروشنده داشته باشید. اصولا بهترین مراکز خرید میلگرد مجوزهای لازم جهت کار را در معرض دید مشتریان قرار داده و امور خود را به صورت کاملا روشن و شفاف انجام می دهند. این مراکز سعی دارند با کاهش حضور واسطه ها، امنیت خرید را برای مشتریان خود افزایش داده و محصولات مرغوب و باکیفیت به آن ها ارائه کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.