پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ اعلام شد

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر، گفت: نتایج آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته‌اند، توجه داشته باشند که منحصراً می‌تواند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به جز دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده برای کسب اطلاعات درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام از روز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی محل قبولی مراجعه کنند.

پورعباس، در مورد ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: همه پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی لازم است که از ساعت ۱۰صبح روز دوشنبه به تاریخ ۲۰ شهریور تا روز چهارشنبه به تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ به منظور ثبت‌نام به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. ضمن اینکه لازم است که مطابق زمان‌بندی اعلام شده در سایت واحد دانشگاهی محل پذیرش با در دست داشتن مدارک اعلام شده به منظور تکمیل مراحل ثبت‌نام به واحد دانشگاهی مربوطه مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر شرکت کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۵۵ هزار داوطلب زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ داوطلب مرد در ۶ گروه آزمایشی و ۱۳۴ کدرشته به رقابت پرداختند  و ۳۵۵ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان به پذیرفته‌شدگان توصیه کرد اطلاعیه منتشر شده در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اعلام‌ ‌اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی‌ آزمون‌ ورودی دوره‌های ‌کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی را به دقت مطالعه نمایند.


اعلام نتایج نهایی آزمون ارشد در هفته پیش رو

(۱۴۰۲/۰۶/۱۰) سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هفته پیش رو خبر داد.

دکتر علی صدر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هفته پیش رو بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: منتظر دریافت اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، پس از دریافت این اطلاعات و بررسی آن در صورتی که نیاز به اصلاح نداشته باشد، نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد را اعلام خواهیم کرد.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۲۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت پرداختند.

صدر ادامه داد: داوطلبان زن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۲۵۵ هزار نفر بودند که ۵۴ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دادند. مردان نیز با ۲۱۶ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه سال گذشته طی دو روز برگزار شد.

کنکور

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی منتشر شد.

به گزارش اخبار کنکور، نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه تهیه شده و کارنامه داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد.

تعداد ۴۷۰ هزار و ۵۲۸ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی به رقابت پرداختند.

براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش، داوطلبان زن آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲، ۲۵۵ هزار نفر بودند که ۵۴ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دادند. مردان نیز با ۲۱۶ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفند ماه سال گذشته طی دو روز برگزار شد.

انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از یک هفته پس از اعلام نتایج آغاز می شود. نتیجه نهایی این آزمون نیز در دهه اول شهریورماه اعلام خواهد شد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,83 از 5)
Loading...