جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

فرصت مجدد انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ فراهم شد

مهلت مجدد انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ که موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته نشده اند، فراهم شد.

به دنبال اطلاعیه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۱ که در زمان مقرر (۱۷ تا ۲۴ مرداد ۱۴۰۱) موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته های تحصیلی خود نشده اند می توانند از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

این داوطلبان می توانند در روزهای ۱۵ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: www.sanjesh.org و لینک مربوط به انتخاب رشته آزمون مذکور، با رعایت شرایط ذیل نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته های تحصیلی خود اقدام کنند.

نکته ۱: این امکان فقط برای افرادی که براساس محتوای کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده ولی موفق به انجام انتخاب رشته نشدند فراهم شده و بعد از تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ تمدید نمی شود و هیچ درخواستی در این خصوص پذیرفته نخواهد شد.

نکته ۲: انتخاب رشته در رشته های دارای آزمون عملی و طراحی (رشته های علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی و همچنین رشته های گروه آزمایشی هنر موضوع اطلاعیه های ۲۲ تیر و ۲۳ مرداد) به افرادی توصیه می شود که در آزمون عملی این رشته ها قبلاً شرکت کرده باشند.

نکته ۳: اگر داوطلب رشته های دارای شرایط خاص و مصاحبه را انتخاب می کند باید توجه داشته باشد در صورت داشتن شرایط و همچنین نمره علمی، همزمان با اعلام نتایج نهایی برای انجام مراحل مصاحبه و بررسی صلاحیت معرفی خواهد شد.


آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری، این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد

سازمان سنجش در اطلاعیه ای از آخرین فرصت انتخاب رشته کنکور سراسری تا ساعت ۲۴ امشب (دوشنبه) ۲۴ مرداد خبر داد.
کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در روزهای هشتم تا یازدهم تیر در ۵ گروه ریاضی و فنی، تجربی، انسانی، هنر و زبان های خارجه با شرکت بیش از یک میلیون داوطلب برگزار شد.

نتایج اولیه نیمه اول مرداد اعلام و انتخاب رشته داوطلبان از روز سه شنبه ۱۸ مرداد آغاز شد و قرار بود تا روز شنبه ۲۲ مرداد پایان یابد.

سازمان سنجش در اطلاعیه ای اعلام کرد که فرصت انتخاب رشته تا روز دوشنبه ۲۲ مرداد تمدید شده است؛ بنابراین داوطلبان تا پایان ساعت ۲۴ امشب فرصت دارند تا برای انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کنند.


مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ تا دوشنبه ۲۴ مرداد تمدید شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ تا پایان روز دوشنبه ۲۴ مردادماه خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: تاکنون ۳۱۰ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ اقدام کرده‌اند و سایر داوطلبان مجاز به انتخاب رشته لازم است حداکثر تا پایان روز دوشنبه ۲۴ مردادماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته، اطلاعیه ها و اصلاحات مندرج در سایت سازمان توسط داوطلبان گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند باید کدرشته محل‌های مورد نظر خود را برابر ضوابطی که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.

وی افزود: پس از آن، کدرشته‌های انتخابی خود را ابتدا در فرم پیش‌نویس مندرج در انتهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج کرده و پس از اطمینان از صحت کدرشته محل‌های انتخابی براساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با توجه به اینکه پس از اعلام نتایج نهایی آزمون، درخواست‌های اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش قابل بررسی نیست، لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته‌های انتخابی و درج آنها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را به عمل آورند زیرا مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته محل‌ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

پورعباس خاطرنشان کرد: داوطلبان باید توجه داشته باشند که فقط یک بار اجازه انتخاب رشته به هر فرد داده می‌شود و تا پایان مهلت قانونی امکان حداکثر ۵ بار ویرایش وجود دارد و پس از هر بار ویرایش نیز پیامک انجام ویرایش برای متقاضیان ارسال می‌شود. ضمناً به داوطلبانی که قبلاً انتخاب رشته کرده اند در این دو روز باقیمانده فرصت داده می شود که در صورت تمایل یکبار دیگر نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.


مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که از روز دوشنبه هفدهم مرداد ماه آغاز شده است، امروز شنبه ۲۲ مرداد به پایان‌ می‌رسد.

آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از هشتم تیر ماه آغاز شد و فرآیند برگزاری آن به مدت ۴ روز ادامه داشت.

در این مدت یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در بزرگ‌ترین آزمون آزمایشی کشور برای ورود به دانشگاه‌ها با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب زن بودند و سایر شرکت کنندگان را مردان تشکیل می‌دادند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار داوطلب کنکور سال جاری برای انتخاب رشته مجاز شدند که از این تعداد ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می‌شوند.

داوطلبان در صورت انتخاب رشته‌های دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته‌های روزانه را ندارند.

به گزارش تصویر زندگی، متقاضیان در مهلت تعیین شده برای انتخاب رشته می‌توانند ۱۵۰ کد رشته محل‌ را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته استخراج و به ترتیب تقدم علاقه مرتب کنند.

پس از تائید نهایی کدرشته‌های انتخابی توسط متقاضی، شماره‌ای ۱۵ رقمی توسط سیستم به عنوان رسید انتخاب رشته در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و دریافت کد ۱۵ رقمی به معنای تایید انتخاب رشته است. داوطلبان باید توجه داشته باشند تا زمانی که این کد را دریافت نکنند، فرآیند انتخاب رشته آنها تکمیل نشده است. پس از انجام کامل مراحل و ارسال اطلاعات، این رسید در یک صفحه مجزا به داوطلب ارائه می‌شود.

اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور ۱۴۰۱ شهریورماه سال جاری اعلام می‌شود.


احتمالا مهلت برای انجام انتخاب رشته کنکور سراسری تا روز سه شنبه ۲۵ مرداد تمدید می شود.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری تمدید می شود؟

به گزارش تصویر زندگی به نقل از خبر فوری، مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ تا روز سه شنبه ۲۵ مرداد تمدید خواهد شد و اطلاعیه آن فردا (شنبه) ۲۲ مرداد روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.
علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش با اشاره به انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ گفت: جداول رشته محل‌های جدید و اصلاحات رشته محل‌ها در دو بخش «پذیرش با آزمون» و «پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی» در اطلاعیه سازمان سنجش اعلام شده است.

داوطلبان این آزمون می‌توانند در مهلت مقرر پس از مطالعه دقیق دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته و مندرجات این اطلاعیه تا پایان روز شنبه ۲۲ مرداد به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند‌.

اطلاعات لازم در این خصوص در سایت سازمان سنجش به نشانی https://www.sanjesh.org منتشر شده است و داوطلبان می بایست این اطلاعیه را به دقت مطالعه کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 25, میانگین امتیاز: 4,16 از 5)
Loading...