شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین

در مواجهه با پدیده خیانت، گاهی بهره بردن از مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین موثر تر از مراجعه ی حضوری می باشد.

یکی از مهم ترین دلایل جدایی زوجین و فروپاشی یک رابطه، خیانت می باشد. تجربه ی خیانت علاوه بر آسیبی که به رابطه ی عاطفی افراد با شریک زندگی شان وارد می کند، زمینه ساز ایجاد چالش های عاطفی و شخصیتی برای هر شخص می باشد.

لحظه ای که فرد متوجه می شود شریک زندگی اش، کسی که به او اعتماد داشته و همراه با او از تمام روزهای خوب و بد عبور کرده است، به او خیانت کرده است؛ می تواند دشوار ترین موقعیت برای هر کسی باشد.

بایست بدانید که رابطه ی عاطفی در مقایسه با سایر ارتباطات ما با دیگران بسیار قوی تر بوده و لایه های مختلفی از زندگی و شخصیت ما را درگیر می کند. از این رو نیاز است که در هنگام برخورد با هر چالش جدید، زمان کافی صرف شناخت و چاره جویی مشکلات آن نماییم.

در ادامه ما به بررسی ابعاد خیانت می پردازیم و انواع شیوه های برخورد با این مسئله را معرفی می کنیم. مشاوره ی خیانت همدل مشاور یکی از ابزارهای درک و عبور از فشارهای پس از وقوع این رخداد است.

خیانت به همسر

تعریف خیانت در زندگی مشترک

در پاسخ به اینکه خیانت به چه چیزی می گویند؟ ابتدا بایست با مفهوم کلمه ی خیانت آشنا باشید. به طور کلی خیانت به معنای بدعهدی و بی وفایی می باشد که در سطوح مختلفی مشاهده می شود.

خیانت به همسر نیز مانند دیگر مصادیق خیانت از جمله خیانت به دوست، خیانت به وطن و… بسیار آسیب زا می باشد. با این تفاوت که در خیانت همسر، این شریک و همراه شما می باشد که بر خلاف انتظار، از نقطه ی امن زندگی تان به شما صدمه وارد می کند.

در یک رابطه ی عاطفی دو فرد با دو دنیای متفاوت، می توانند تعریف متمایزی راجع به مفهوم خیانت داشته باشند. از نظر برخی ممکن است خیانت به معنی دلبستن به دیگری باشد و فردی دیگر فقط داشتن رابطه جنسی با دیگری را خیانت بشمارد.

ممکن است شما پورنوگرافی را نوعی خیانت به رابطه خود بدانید و از دیدگاه پارتنر شما صمیمیت عاطفی با دیگری خیانت قلمداد شود. بنابراین امکان دارد هر فرد بر اساس چهارچوب های رفتاری خود تعریفی از خیانت داشته باشد.

بهترین کار برای پیشگیری از وقوع چنین مشکلاتی صحبت کردن پیرامون چهارچوب های فردی و یافتن نقطه ی اشتراک بین آنها است. اما آنچه که آشکار است دشواری مواجهه با خیانت پس از وقوع آن می باشد. بنابراین در رویارویی با خیانت و مشکلات از این دست، عاقلانه ترین راه کمک گرفتن از یک مشاور آگاه می باشد.

خیانت در روابط عاطفی و زناشویی

نشانه های خیانت

به طوری کلی رابطه ی عاطفی آن هم در قالب ازدواج برای تمام افراد به یک شکل نمی باشد و از این رو نمی توان نسخه ای کلی برای تمام زوج ها پیچید. از سویی دیگر می توان گفت که به واسطه ی شرایط اجتماعی، نشانه های خیانت زن با نشانه های خیانت مرد تفاوت دارد.

با در نظر گرفتن مواردی که ذکر کردیم، هنوز هم می توان به مواردی اشاره کرد که از نشانه های خیانت به شمار می روند. می توان گفت که مشاهده ی هر تغییر رفتار ناگهانی ممکن است از نشانه های خیانت باشد، اما توجه داشته باشید که صرفا وجود این نشانه ها به معنای آنکه همسر شما خائن است، نمی باشد.

بسیار طبیعی است که در صورت مشاهده ی رفتار غیر طبیعی از طرف شریک خود، دچار تردید شوید. پاسخ ندادن به تماس ها، دیر برگشتن به خانه، بی توجهی به گفتمان های همیشگی، افراط و تفریط در برقراری رابطه جنسی، حتی رسیدن بیش از حد به ظاهر می تواند از نشانه های خیانت همسر باشد.

معمولا افراد، در گیر و دار این تردید کشنده اضطراب بالایی را تجربه کرده و در محاصره ی احساسات مخرب، گاهی رفتار نامتناسب و واکنش های شدید از خود بروز می دهند. در این مواقع شما حتما نیاز دارید که پیش از هر اقدامی با فردی قابل اعتماد و آگاه صحبت کنید.

افراد در این مواقع معمولا با شخصی از نزدیکان خود صحبت می کنند. این کار مزیت هایی دارد، اما اگر افرادی که با آنها مشورت می کنید مانند خودتان نتوانند خشم و اضطراب خود را مهار کنند، تنها شرایط سخت را پیچیده تر خواهند کرد.

مشاوره خیانت همدل مشاور به شما این امکان را می دهد که علاوه بر صحبت کردن با مشاوری قابل اعتماد، از آگاهی او در زمینه ی خیانت و پیشبرد رابطه استفاده کنید. بدیهی است که حضور یک مشاور در شرایط سخت می تواند فرصت تعدیل احساسات مخرب و قدرت تصمیم گیری صحیح برای رابطه تان را در اختیارتان بگذارد.

ریشه شناسی خیانت

از اولین اقداماتی که توسط مشاور در مواجهه با خیانت زوجین صورت می گیرد، ریشه شناسی خیانت می باشد. شوربختانه چنانچه تجربه ی بی وفایی و خیانت دیدن در رابطه داشته باشید، می دانید که اولین پرسشی که برای فرد خیانت دیده پیش می آید مربوط به انگیزه ی فرد خائن است.

اگر دایره ی روابط را گسترده تر کنیم پدیده خیانت در مقوله ی ازدواج ممکن است بیش از دو طرف رابطه را درگیر کند. گاهی این فرزند است که متوجه خیانت مادر به پدر شده و یا برعکس، متوجه خیانت پدر به مادر خود می شود.

در این مواقع فرزند به عنوان کسی که مستقیما در این ارتباط نقش ندارد سردرگم تر شده و چون پدر و مادر خود هردو را دوست می دارد، ممکن است گرفتار آسیب های شدیدی شود.

مشاوره خیانت همدل مشاور و تیم مشاوره ی مجرب این مجموعه به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر ترمیم آسیب های روحی پس از تجربه خیانت، تصمیمی درست و منطقی برای زندگی خود اتخاذ کنید.

ریشه شناسی خیانت به زوجین این امکان را می دهد تا بدانند رابطه شان پس از خیانت تا چه حد قابل ترمیم است. در برخی موارد با حل کردن ریشه ی اصلی خیانت، این معضل به طور کلی حل می شود و اهمیت و نقش ریشه یابی مقوله ی خیانت نیز در همین موضوع مستتر است.

دلایل خیانت

گفتیم که بروز پدیده ی خیانت می تواند از انگیزه های گوناگونی منشعب شده باشد که با کمک گرفتن از یک مشاور می توان به آنها پی برد. گاهی افراد به دلیل اینکه نمی توانند به زندگی مشترکی که خواهان آن نیستند پایان دهند، به شریک خود خیانت می کنند تا او پایان دهنده ی این ماجرا باشد. گاهی نیز فرد به دلیل ضعف اعتماد به نفس با برقراری روابط متعدد در پی رفع این مسئله ی درونی می باشد.

فرد خائن ممکن است به دلیل اعتیاد به رابطه جنسی یا تنوع طلبی دست به چنین رفتاری زده باشد و یا بروز مشکلات با همسر او را از ادامه ی زندگی دلسرد کرده باشد. در نهایت دلایل و انگیزه های بی شماری برای وقوع خیانت وجود دارد که یک مشاور می تواند آنها را شناسایی کرده و شما را در مواجهه و هضم این مسئله یاری کند.

کاربرد مشاوره ی خیانت

برخورداری از صحبت های مشاوری آگاه در رویارویی با خیانت، جنبه های مثبت بسیار زیادی دارد. از ابتدا همراهی یک مشاور ماهر می تواند به شما در درک این موضوع و پذیرش جنبه های تاریک خیانت کمک کند.

مشاور دقیقا زمانی که نمی دانید چه کار کنید و تصمیم درست چیست، ابعاد قضیه را برایتان می کاود و چیزهایی که در نظر شما نیامده بود را نشانتان می دهد. همین امر سبب می شود تا شما خودتان و تنها با کمک مشاوره تصمیم درستی بگیرید، کاری که شاید همان ابتدا انجام دادنش ممکن نبود.

اکثر افراد خیانت را اتفاقی نابخشودنی می دانند و برخی دیگر ممکن است بتوانند با آن کنار بیایند. در هر حال بخشش فرد خطاکار آسیب های روحی این موضوع را به طور کلی از بین نمی برد. افراد خیانت دیده نسبت به دیگران بی اعتماد و شکاک می شوند.

غرور، عزت نفس و همچنین اعتماد به نفس شخص خیانت دیده خدشه دار شده و این فرد میزان اضطراب بالایی را تجربه می کند. حتی اگر موضوع اصلی خیانت را رفع کنید و شریک زندگی تان را ببخشید؛ حتی اگر این اتفاق هرگز تکرار نشود، بسیار مهم است که نسبت به درمان آسیب های خیانت اقدام کنید.

پس می دانیم که یک مشاور مجرب، با ریشه شناسی خیانت و ارائه ی راهکار به تصمیم گیری و مواجهه افراد با تنش های بعد از خیانت کمک می کند.

مشاوره ی خیانت تلفنی، آنلاین و حضوری همدل مشاور یکی از گزینه های پیش روی زوجین برای بهره مندی از مزیت های صحبت کردن با مشاوری متبحر می باشد.

مشاوره خیانت

مزیت مشاوره خیانت آنلاین و تلفنی

با تمام مواردی که ذکر کردیم اهمیت بهره مندی از حضور و صحبت کردن با یک مشاور خیانت، آشکار شد. بسیاری از افراد مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین را به گفتمان حضوری ترجیح می دهند. این افراد دلایل خاص خود را دارند که ما به آن اشاره می کنیم.

در مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین شما با صرف زمان و هزینه کمتر، میزان رفت و آمد خود را کاهش می دهید. علاوه بر این نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این می باشد که بسیاری افراد تمایل دارند بدون قرار گرفتن در شرایط حضوری مشاوره از صحبت های مشاوران برخوردار شوند.

یکی دیگر از مزیت های مشاوره خیانت تلفنی و آنلاین این است که می توان حتی از فاصله ای بسیار دور بدون طی کردن مسیر و صرف زمان با شخصی که می خواهیم تماس داشته باشیم و بدون معطلی زیاد برای گرفتن وقت به راحتی با مشاورمان ارتباط بگیریم.

در نهایت چنانچه پیرامون مقوله ی خیانت نیاز به دریافت مشاوره دارید مشاوران آگاه ما در تیم همدل مشاور آماده ی راهنمایی شما در برخورد با چالش های ایجاد شده در زندگی مشترکتان می باشند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 2,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.