جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

مرغ سوخاری محبوب ترین غذای دنیا

مرغ یکی از محبوب ترین نوع غذاهای گوشتی است که نه تنها به طور گسترده در دسترس است، بلکه تهیه آن هم بسیار آسان می باشد. هیچ چیز بدی در مورد مرغ سوخاری با روغن تازه وجود ندارد. در سراسر دنیا از کودک تا مسن ترها، همه عاشق مرغ سوخاری هستند. این غذای لذیذ را می توان هفته ای حداقل یکبار میل کرد و از طعم خوب آن لذت برد.

آیا خوردن مرغ سوخاری چاق کننده است؟

برای افرادی که اضافه وزن هم دارند، همانطور که با خوردن فقط یک وعده غذای کم چرب و کم کالری لاغر نمی شوند، با خوردن هفته ای یکبار مرغ سوخاری هم چاق نمی شوند. ما در این مقاله به بررسی مرغ سوخاری بر افزایش وزن می­پردازیم تا مشخص شود که آیا مرغ سوخاری بر افزایش وزن تاثیر می­گذارد یا خیر؟

مرغ سوخاری

فواید و ترکیبات مرغ چیست؟

مرغ سرشار از انواع مواد مغذی مهم از جمله پروتئین و فسفر است. یک وعده (۸۵ گرم) سینه مرغ حاوی:

  • کالری: ۱۲۲
  • پروتئین: ۲۴ گرم
  • چربی: ۳ گرم
  • کربوهیدرات: ۰ گرم
  • فسفر: ۱۷ درصد
  • ویتامین B6: 16٪
  • ویتامین ۱۰٪
  • روی: ۷ درصد
  • تیامین: ۶٪ درصد
  • پتاسیم: ۵٪
  • مس: ۴ درصد

پروتئین، به ویژه، برای ساخت و ترمیم بافت های بدن و حفظ توده عضلانی ضروری است.

مرغ همچنین سرشار از ویتامین های گروه B مانند نیاسین و ویتامین های B6 و B12 است که در تولید انرژی، سنتز DNA و سلامت مغز نقش اساسی دارند. مرغ سرشار از مجموعه ای از مواد مغذی مهم است و می تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی سالم و کامل باشد. با توجه به اینکه مرغ کالری کمی دارد اما پروتئین بالایی دارد. علاوه بر این، پروتئین موجود در مرغ، در متابولیسم کلسیم نقش دارد و برای بهینه سازی سلامت استخوان ها مهم است.

غذای پر کالری

افزایش دریافت کالری روزانه با مرغ سوخاری

مرغ می تواند یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی متعادل باشد. غذاهای سرخ شده حاوی کالری بیشتری نسبت به غیر سرخ شده خود هستند، بنابراین خوردن مقدار زیادی از آنها می تواند کالری دریافتی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. مرغ سوخاری را میتوان با کمی روغن و سبزیجات مورد علاقه خود. درکنار مرغ سوخاری می توان قارچ سوخاری و سیب زمینی هم سرو کرد و این غذای محبوب را برای یک وعده غذایی سرشار از فیبر و پروتئین حتما امتحان کنید.

چگونه می توانم در ۷ روز وزن اضافه کنم؟

قبل از غذا آب ننوشید. این می تواند معده شما را پر کند و دریافت کالری کافی را سخت تر کند.

  • غذاهای پر کالری مثل مرغ بیشتر بخورید.
  • از بشقاب های بزرگتر استفاده کنید.
  • نوشیدن شیر پر چرب.
  • شیک های افزایش وزن را امتحان کنید.
  • خامه را به قهوه خود اضافه کنید.
  • خواب با کیفیت داشته باشید.

دلیل اینکه مرغ همیشه در یک رژیم غذایی سالم گنجانده می شود این است که اساساً یک گوشت بدون چربی است، به این معنی که چربی زیادی ندارد.

فواید خوردن مرغ سوخاری چیست؟ یک غذای غنی از پروتئین است که می­تواند به کنترل وزن و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. مرغ حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که با سطوح بالاتر سروتونین (هورمون “احساس خوب”) در مغز ما مرتبط است.

پیاز سوخاری

چاکوچ، بزرگترین برند زنجیره ای سوخاری در ایران

اگر شماهم از طرفداران غذاهای فست فودی و پر انرژی هستید، حتما نام برند مرغ سوخاری چاکوچ را در شهر خود دیده یا درمورد آن شنیده اید. شما می توانید هفته ای حداقل یک مرتبه با خیال راحت از مرغ سوخاری های چاکوچ در پکیج ها و بسته بندی های متنوع استفاده کنید.

کدام نوع طبخ مرغ کالری بیشتری دارد؟

غذاهای سرخ شده ، چه مرغ و چه ماهی، ذاتاً کالری بیشتری نسبت به غذای غیر سرخ شده خود دارند. مرغ سرخ شده را اغلب در خمیر یا آرد غوطه ور می کنند و سپس در ظرفی از روغن سرخ کردنی فرو می برند، جایی که – همانطور که کیچنز توضیح داد – روغن را جذب می کند. انتخاب نسخه سرخ شده پروتئین مورد علاقه تان می تواند حداقل ۲۰۰ کالری اضافی دریافت کند.

آیا خوردن مرغ باعث افزایش وزن می شود؟

تقریبا هر غذای چرب و پر کالری اگر بیش از حد مصرف شود، میتواند باعث افزایش وزن شود. اگر شما به دنبال افزایش وزن هستید، می توانید هفته ای حداقل دو مرتبه مرغ سوخاری میل کنید. اگر هم اضافه وزن دارید و طرفدار مرغ سوخاری هستید، می توانید در طول هفته کالری کمتری دریافت کنید و به ازای کالری کمتر، یک روز در هفته مرغ سوخاری میل کنید.

رابطه ورزش و خوردن غذاهای پر کالری

مرغ سرخ شده از نظر کالری متراکم است (به این معنی که حاوی کالری زیادی نسبت به مقداری است که می خورید) و همچنین چربی بالایی دارد.

با این حال، اگر درصد چربی بدن شما کم است، توده بدنی بدون چربی بالاتری دارید، چندین بار در هفته ورزش کنید و به دلیل عدم وجود شرایط و مشکلات پزشکی در وضعیتی هستید که ممکن است پزشک شما آن را «سلامتی عالی» بنامد، و کاملاً عاشق مرغ سرخ شده هستید و این باعث خوشحالی شما است؛ پس مطمئن باشید که مرغ سرخ شده ممکن است “برای سلامتی شما” (سلامت روان، سلامت عاطفی) در حد اعتدال باشد.

حال در پاسخ به این سوال که چگونه غذاهای سرخ شده باعث افزایش وزن و چاقی شکم می­شود گفته شده، غذاهایی – مانند غذاهای سرخ شده – در مقادیر زیادی چربی و روغن به دلیل محتوای کالری بالا می­توانند باعث افزایش وزن شوند. مطالعات مصرف زیاد غذاهای سرخ شده و فست فودها را با افزایش نرخ افزایش وزن و چاقی مرتبط دانسته اند. مصرف منظم غذاهای سرخ شده منجر به چاقی می شود، زیرا نه تنها سرشار از چربی است، بلکه کالری خالی نیز دارد. مصرف زیاد غذاهای سرخ شده باعث می شود کالری زیادی مصرف کنید و منجر به افزایش وزن شود. سیستم گوارشی شما زمان بیشتری را برای هضم غذاهای سرخ شده به دلیل محتوای چربی بالای آن ها نیاز دارد، که باعث می­شود وزن خود را افزایش دهید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.