سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

قیمت تابلو برق سه فاز خانگی و صنعتی مقایسه ساتل تابلو آسیا

تابلو برق سه فاز خانگی

با در نظر داشتن اینکه استفاده از تابلو برق در صنعت بسیار گسترده است، لازم است که مدیران و مهندسین برق فعال در عرصه‌ی صنعت آشنایی کافی با این تابلوها داشته باشند. به همین منظور، شرکت ساتل تابلو آسیا مجری ساخت انواع تابلو برق در این بخش تلاش می‌کنند تا به صورت کامل به معرفی تابلوهای برق سه فاز خانگی و صنعتی بپردازد.

برق سه فاز چیست؟

نیروی برق غالباً به دو شکل برق صنعتی و خانگی توزیع می‌گردد ازاین‌رو، جریان برق خانگی و واحدهای اداری با عنوان جریان تک فاز و برق واحدهای تجاری و صنعتی با نام جریان سه فاز شناخته می‌شوند در اغلب صنایع جریان برق سه فاز در مفهوم برق صنعتی تعبیر می‌شود.

تابلوهای برق صنعتی یا سه فاز نوعی از دستگاه‌های انتقال برق بوده که محفظه‌ی آن در جنس‌های فلزی و پلاستیکی ساخته می‌شوند. این تابلوها محل خوبی برای نصب قطعات و تجهیزات مربوط به کنترل برق هستند که بر اساس ساختمان و شکل ظاهری، محل نصب و نوع عملکرد تقسیم‌ بندی می‌شوند. تابلو برق ضمن اینکه از تجهیزات درونی خود در برابر تأثیر عوامل محیطی و برق‌گرفتگی افراد نیز محافظت می‌کند.

تابلو برق سه فاز چیست؟

تابلو برق سه فاز جزو محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع تابلو برق هست که عمده‌ترین کاربرد برق صنعتی به حوزه صنعت و صنایع مختلف مثل صنایع غذایی، صنایع تولید لباس، صنایع تکنولوژی، هیترهای صنعتی، دستگاه‌های برش و… که امنیت دستگاه‌ها و موتورهای الکتریکی از اهمیت زیادی برخوردارند مربوط می‌شود. امروزه در ساختمان‌های مسکونی نیز به‌وفور از برق سه فاز استفاده می‌شود دلیل آن وجود پله‌برقی، آسانسور، پمپ چاه، دستگاه‌های هوای مرکزی و سایر مصرف‌کننده‌هایی که در آنها ولتاژ زیاد مصرف می‌شود.

  • تابلو برق سه فاز از ۳ منبع نیرو می‌گیرد.
  • مقرون‌ به‌ صرفه تر از تک فاز است.
  • دارای منبع تغذیه دائمی است.
  • ولتاژ آن ۴۱۵ است.
  • برای مصارف صنعتی مناسب‌تر است به‌طوری‌که مانند اکسیژن برای انسان است.

قیمت تابلو برق سه فاز

به دلیل اهمیت بالای تابلو برق و وظیفه حساسی که بر عهده دارد در زمان خرید این وسیله باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید تا از این طریق بهترین مدل بر اساس احتیاج خود را خریداری کنید.

از مهم‌ترین معیار خرید می‌توان به قیمت تابلو برق سه فاز اشاره کرد که جزو اولین و مهم‌ترین موارد در خرید است.

قیمت تابلو برق سه فاز خانگی و تابلو برق سه فاز صنعتی به معیارهای مختلفی بستگی دارند که عبارتند از:

جنس محفظه را انتخاب کنید که می‌تواند فلزی یا پلاستیکی باشد. نوع فلزی آن می‌تواند از جنس آهن و یا از جنس استیل باشد و نوع پلاستیکی آن هم از دو جنس ساده و شفاف است.

ثابت یا کشویی بودن ساختار دستگاه را چک کنید.

مدل تابلو برق که می‌تواند شامل مدل‌های ایستاده، دیواری، روکار، توکار، جعبه‌ای و… باشد.

مکان نصب تابلو بر اساس درونی یا بیرونی را تعیین کنید.

حداکثر مقدار ولتاژ و جریان موردنظر تابلو برق را انتخاب کنید.

استانداردهای مورداستفاده برای محافظت از دستگاه را بررسی کنید.

ثابت یا کشویی بودن ساختار دستگاه را چک کنید.

وجود یا عدم وجود ویژگی‌های مختلف مثل ضد آب و ضد گرد و خاک را بررسی کنید.

به ابعاد تابلو برق دقت کنید؛ زیرا اگر نتوانید اندازه مناسبی را برای کاربری موردنظرتان انتخاب کنید دچار ضرر زیادی می‌شوید و مجبور به عوض کردن دستگاه در آینده خواهید شد.

آخرین نکته‌ای که قبل از خرید تابلو برق باید آن را در نظر بگیرید این است که آیا می‌توانید تغییرات خاصی را در ساختار دستگاه ایجاد کنید یا نه؟ ممکن است این مسئله در نگاه اول از اهمیت بالایی برخوردار نباشد اما با گذشت زمان اهمیت این مسئله مشخص خواهد شد. اضافه کردن یا حذف برخی از تجهیزات در تابلوهای برق صنعتی جزو مهم‌ترین معیارهایی است که باید به آن دقت کنید.

به‌طور خلاصه می‌توان گفت بهتر است برای انتخاب تابلو برق صنعتی مناسب حتماً به وزن آن، میزان مقاومت و پایداری، قیمت عرضه‌شده، شکل ظاهری و شرایط نصب آن دقت کنید.

قیمت تابلو برق سه فاز خانگی ارزان‌تر از قیمت تابلو برق صنعتی است.

نکته: اصل کارکرد تابلو برق برای توزیع صحیح نیرو و محافظت از تجهیزات گران، ‌قیمت تابلو برق سه فاز خانگی و صنعتی است و ایجاد مشکل در پنل برد، امنیت این تجهیزات را به خطر می‌اندازد و احتمال سوختن این لوازم را بالا می‌برد.

در نظر داشته باشید تنها به خاطر پایین بودن قیمت تابلو برق سه فاز صنعتی یا خانگی در یک شرکت اقدام به خرید آن نکنید چراکه تابلو برق یک دستگاه الکتریکی است و باید در مقابل نوسان‌های جریان و ولتاژ از مقاومت بالایی برخوردار باشد و نداشتن فاکتورهای مهم موجب آسیب‌های جدی و خطرناک می‌شود.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.