پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

غذا با مرغ و برنج چی درست کنم؟

زرشک پلو مرغ مجلسی

ترکیب برنج و مرغ در غذاهای ایرانی همیشه دیده شده است. البته علاوه بر ایران در برخی کشورهای دیگر نیز این ترکیب طرفداران بسیاری دارد. با توجه به این موضوع غذا با برنج و مرغ با تنوع زیادی روی سفره ایرانی ها حضور دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی غذاهایی که با برنج و مرغ تهیه می شوند، بپردازیم. اگر شما نیز به این غذاها علاقه دارید و طعم مرغ را همراه با برنج می پسندید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی غذا با برنج و مرغ

همان‌طور که اشاره شد غذاهایی که با برنج و مرغ تهیه می شوند بسیار متنوع هستند و هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. ترکیب برنج و مرغ با چاشنی های مختلف طعم های جذابی ایجاد می کنند. در ادامه قصد داریم به این غذاها بپردازیم.

زرشک پلو با مرغ سرخ شده

زرشک پلو با مرغ یک غذای مجلسی ایرانی است. این غذا همانطور که از نامش مشخص است از برنج، زرشک و مرغ تهیه می شود. زرشک پلو با مرغ معمولاً به دو روش سرخ شده و مرغ سس پز تهیه می شود. این مورد کاملاً بستگی به سلیقه شما دارد. مرغ سس پز ابتدا به همراه پیاز و ادویه ها آب‌پز می شود سپس در سس رب گوجه فرنگی به خوبی پخته شده و در کنار برنج و زرشک سرو می شود.

خیلی از افراد نیز ترجیح می دهند مرغ را پس از آب‌پز کردن، در روغن سرخ کنند. این غذا می تواند یک انتخاب هیجان انگیز برای میهمانی های شما باشد. طرز تهیه زرشک پلو با مرغ نیز پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی می توان آن را آماده کرد. زرشک پلو با مرغ ربی و مرغ سرخ شده را می توانید در منوی بهترین رستوران های تهران مشاهده کنید.

چلو جوجه کباب

چلو جوجه کباب

چلو جوجه کباب یکی از غذاهای محبوب ایرانی است. کباب ها به طور کلی غذاهای مجلسی محسوب می شوند. چلو جوجه کباب نیز جزء آن غذاهایی است که بیشتر مردم آن را دوست دارند. طرز تهیه چلو جوجه کباب نسبت به غذاهای دیگر ساده است. زیرا تنها باید جوجه را مزه دار و سپس کباب کرده و در کنار آن برنج سفید سرو کنید.

علاوه بر جوجه کباب می توان گوجه فرنگی نیز کباب کرد. البته لازم به ذکر است که جوجه کباب انواع مختلفی دارد. برای مثال، جوجه زعفرانی جوجه ترش، جوجه ماستی و جوجه تندوری غذا با مرغ و برنج محسوب می شوند. تفاوت این جوجه ها در موادی است که برای مزه دار کردن آنها استفاده می شود. برای مثال مواد لازم برای مزه دار کردن جوجه ترش، رب انار است.

ته چین مرغ

ته چین مرغ یکی از بهترین ترکیب های مرغ و برنج است. ته چین غذای مورد علاقه خیلی از افراد است. این غذا نسبت به غذاهای ساده دیگر به زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال نتیجه نهایی بسیار دلچسب و خوشمزه است. این غذا را معمولاً در مهمانی و مجالس سرو می کنند.

زیرا علاوه بر طعم فوق العاده، ظاهر زیبایی دارد. روی ته چین مرغ را با زرشک تزیین می کنند. البته اگر علاقه ای به زرشک ندارید می توانید آن را حذف کنید و در کنار ته چین سیب زمینی سرخ شده قرار دهید. مواد اولیه ته چین مرغ شامل برنج، مرغ ریش ریش شده، ماست، تخم مرغ و زعفران می شود.

لوبیا پلو با مرغ

لوبیا پلو یکی از دیگر از غذاهای پرطرفدار ایرانی است. لوبیا پلو معمولاً با گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای درست می شود. اما خیلی از افراد ترجیح می دهند این غذای خوشمزه را با مرغ درست کنند. می توان مرغ را به شکل مکعبی برش زد و با لوبیا پلو مخلوط کرد. روش دیگری که برای درست کردن لوبیا پلو با مرغ وجود دارد آن است که مرغ ها را آب‌پز کنید و به شکل کامل در بین برنج قرار دهید. مواد اولیه لوبیا پلو با مرغ شامل برنج، رب گوجه فرنگی، پیاز، مرغ و لوبیا می شود. این غذا را می توان به راحتی و در کمتر از یک ساعت آماده و سرو کرد.

باقالی پلو با مرغ

باقالی پلو با مرغ

باقالی پلو با مرغ شباهت بسیاری به زرشک پلو با مرغ دارد. با این تفاوت که به جای برنج سفید آن را با باقالی پلو درست می کنند. ترکیب باقالی پلو با مرغ و سس آن بی نظیر است و بیشتر افراد در صورتی که با باقالی مشکلی نداشته باشند به این غذا علاقه نشان می دهند.

باقالی پلو با مرغ معمولاً با آب یا سس مرغ سرو می شود تا روی برنج ریخته شود. همچنین خیلی از افراد هنگام آب‌پز کردن مرغ، آب آن را برای سوپ کنار غذا نگه می دارند تا روی غذا ریخته شود.

رشته پلو با مرغ

رشته پلو با مرغ یکی از غذاهای خاص ایرانی است. این غذا طرفداران خاص خود را دارد. مواد اولیه این غذای جذاب شامل رشته، برنج و مرغ می شود. رشته پلو بر خلاف آنچه خیلی از افراد تصور می کنند طرز تهیه بسیار ساده ای دارد و در زمان کوتاه نیز آماده سرو می شود. مرغی که در این غذا استفاده می شود را پیش از قرار دادن بین برنج، زعفرانی می کنند تا طعم بهتری به غذا ببخشد.

هویج پلو با مرغ

هویج پلو با مرغ یکی دیگر از غذاهایی است که از ترکیب برنج و مرغ درست می شود. این غذا به دلیل داشتن هویج طعم شیرینی دارد. بنابراین ممکن است باب میل هر کسی نباشد. با این حال هویج پلو طرفداران خاص خود را دارد و در بسیاری از مجالس در کنار غذاهای دیگر سرو می شود. ترکیب این غذا با سبزی خوردن و ترشی بی نظیر می شود. حتی برخی از افراد ترجیح می دهند هویج پلو را با ماست میل کنند.

عدس پلو با مرغ

در دستور پخت اصلی عدس پلو از گوشت چرخ کرده استفاده می شود. اما خیلی از افراد به جای گوشت چرخ کرده بین برنج، مرغ را ترجیح می دهند. عدس پلو همانند لوبیا پلو یکی از آن غذاهایی است که می توان آن را با مرغ یا گوشت درست کرد. ترکیب عدس پلو و مرغ زعفرانی نیز بسیار هیجان انگیز است. اگر به طعم گوشت علاقه ای ندارید یا به طور کلی مرغ را ترجیح می دهید، عدس پلو با مرغ می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

البته باید بدانید که عدس پلو با مرغ در برخی از بهترین رستوران های تهران نیز یافت می شود. می توانید با مراجعه حضوری یا سفارش آنلاین غذا، این غذای خوشمزه را سفارش دهید و نوش جان کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 3,18 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.