پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

عجیب ترین و منحصر به فرد ترین اتوبوس های دنیا را بشناسید!!!

سفرهای عجیب برای انسان در برخی موارد نیاز به استفاده از وسائل نقلیه عجیبی دارد. اگر میخواهید از طریق مسیرهای زمینی مسافرتی متفاوت و در عین حال عجیب و جذب داشته باشید می توانید از اتوبوس های منحصر به فرد موجود در دنیا استفاده کنید یا حداقل اطلاعاتی در مورد آن داشته باشید.

 

اتوبوس یکی از پرکاربرد ترین وسیله های حمل و نقل در دنیا محسوب می شود. از لحظه عرضه اولین بلیط اتوبوس تا به امروز  اتوبوس ها شکل های مختلفی را به خود گرفته اند. اگر مثل ما مایلید با ۴ اشکال های مختلف اتوبوس ها آشنا شوید با ما همراه شوید. ما در این مطلب نوع های مختلف اتوبوس های عجیب در جهان را بیان کرده و توضیح خواهیم داد در چه کارهایی کاربرد داشته اند.

بلندترین اتوبوس دنیا در پرجمعیت ترین کشور جهان

چین یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا است. با توجه به جمعیتی که دارد، بلندترین اتوبوس دنیا را در خود جای داده است. بلندترین اتوبوس دنیا ۵ کابین داشته و حدود ۶۰ متر طول دارد. این اتوبوس می تواند ۳۸۰ مسافر را در خود جای داده و جا به جا کند. نکته قابل توجه در این اتوبوس، رفت آمد آن در مسیرهای مستقیم است. بلندترین اتوبوس جهان به دلیل وزن بالا نمی تواند دور بزند.

اتوبوس پدالی در کشور محصولات عجیب و غریب

از چین به هند برویم، کشوری که رتبه دوم را در بین پرجمعیت های دنیا به خود اختصاص داده است. قرار دادن اتاقک های کوچک برای دوچرخه اتوبوس های پدالی را در کشور هند رواج داد. از این نوع اتوبوس ها در سرویس مدارس استفاده می شد. کشور هند علاوه بر اتوبوس های عجیب وسایل عجیب دیگری نیز دارد که تعجب جهانیان را برانگیخته است.

تلفیق راه آهن و اتوبوس

تلفیق ریل و اتوبوس می تواند راحتی و ارزانی خاصی را با خود به همراه داشته باشد. سرعت و امنیت نیز می تواند گزینه مناسبی برای افزودن به ویژگی های اتوبوس باشد. این اتوبوس ها با سرعت بیشتری به نسبت به اتوبوس های جاده ای روی ریل ها حرکت می کنند و جا به جایی را انجام می دهند.

اتوبوسی که از سیاره دیگر آمده

خرید بلیط اتوبوس فضایی را تا به حال تجربه کرده اید؟ شاید باورش برای هر انسانی سخت باشد، ولی اتوبوس با طرحی فضایی نیز در دنیا وجود دارد که مسافران را جا به جا می نماید. این اتوبوس بدنه ای آهنی داشته و به شکل تانکی است که از کهکشان ها به روی زمین آمده است. ظاهری شبیه به تانک ولی با کاربری اتوبوسی کوچک که می تواند ۵ نفر را در کابین خود و ۵ نفر را روی سقف خود جا به جا نماید.

اتوبوسی با دوچهره

شاید باورتان نشود، ولی اتوبوسی در جهان وجود دارد که از دو چهره بر خوردار است. یکی از طراحان کشور آمریکا به نام تام کندی با چسباندن دو اتوبوس از طریق سقف به یکدیگر، توانست خودرویی با دو چهره را به جهانیان عرضه کند. این خودرو به عنوان سرویس مدرسه در آمریکا فعالیت می کند. نکته جالب درباره این اتوبوس، دعوای بچه های مدرسه بر سر سوار شدن است.

با اتوبوس هم می توان با سرعت جت حرکت کرد

یکی از شهروندان کشور انگلیس که علاقه بسیار زیادی به سرعت دارد، توانسته اتوبوسی را اختراع نماید که با موتور جت حرکت کند. اتوبوس با موتور جت با بدنه جنس آلومینیوم ساخته شده و از لحظه تولید تا به امروز تنها چند بار مورد استفاده قرار داده شده است. این اتوبوس از امنیت پایینی برخوردار بوده و ممکن است در سرعت های بالا از مسیر خود خارج شده و متلاشی شود.

اگر در پی خرید و رزرو بلیط اتوبوس هستید، ما به شما سایت تیک بان را پیشنهاد می کنیم. این سایت با تیم پشتیبانی خود در تمامی مراحل تهیه بلیط اتوبوس در کنار شماست. فرقی نمی کند در چه ساعاتی از شبانه روز با تیم پشتیبانی متخصص و مجرب سایت تیک بان تماس حاصل می کنید، این تیم به صورت شبانه روزی اندک مشکلات پیش روی شما را در کمتر از چند دقیقه بر طرف خواهد کرد.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.