جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

صندلی غذای کودک لازمه و چی بخریم؟

غذا دادن به کودک در حال جنب و جوش می‌تواند یکی از سخت‎‌ترین کار‎‌ها برای مادران باشد، چرا که کودک با حرکات و جنب و جوش خود موجب ریختن غذا شده و مادر در طول روز بارها مجبور به تمیزکاری منزل می‎‌شود. وجود یک صندلی غذای کودک قطعا در این امر تأثیرگذار بوده و آسودگی بیشتری به مادران هدیه می‌دهد. صندلی غذای کودک این امکان را به وجود می‎‌آورد که مادر بدون دنبال کردن فرزند خود به راحتی به او غذا دهد.

غذا دادن به بچه روی صندلی غذای کودک

در سال‌‎های گذشته شاهد افزایش تنوع در وسایل و لوازم سیسمونی بودیم که تولید صندلی غذای نوزاد یکی از این اقلام بوده است. در واقع این وسایل و لوازم جدای بُعد تجاری و اقتصادی که دارند به مادر کمک می‌کنند تا از زندگی خود لذت بیشتری ببرد و مدام مجبور به تمیزکاری منزل نباشد. خیلی از کودکان به غذا خوردن اهمیت و علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و بیشتر به فکر بازی و سرگرمی هستند که این موضوع موجب کلافگی مادران می‌شود؛ ولی قرار دادن کودک در صندلی غذای کودک مانع حرکات اضافه آن شده و به مادر این امکان را می‌دهد که در کمال آرامش به تغذیه فرزند خود رسیدگی کند. یکی از مسائلی که در خرید صندلی غذا مطرح می‌شود این است که آیا فرزند ما علاقه‎‌ای به نشستن در صندلی کودک خواهد داشت یاخیر؟ در اکثر موارد ممکن است در ابتدا کودکان واکنش منفی به غذا خوردن بر روی یک صندلی نشان دهند چرا که آن‌‎ها عاشق حرکت و کشف دنیای پیرامونشان هستند ولی این شما هستید که می‌بایست آداب غذا خوردن، طرز صحیح نشستن و… را به صورت سرگرم کننده به آن‎‌ها آموزش دهید. مثلا برای اینکه کودک شما به نشستن در صندلی برای غذا خوردن عادت کند می‌توانید قبل از دادن غذا با قرار دادن وسایل مورد علاقه‌‎اش روی قسمت میز این صندلی او را آرام کنید و سپس کم کم غذا خوردن در صندلی را به او یاد بدهید. اگر چه کودکان ممکن است مقاومت زیادی از خود نشان دهند اما صبر و شکیبایی در رسیدن به نتیجه تأثیرگذار خواهد بود. البته راحت بودن صندلی مورد نظر نیز در این امر مؤثر بوده و کمک می‌کند کودک شما به مدت طولانی‌‎تری روی صندلی نشسته و آرام باشد.

تأثیر صندلی غذای کودک بر سلامت شما و کودکتان

دویدن، در آغوش گرفتن و… از جمله روش‎‌هایی است که مادران برای غذا دادن به کودک خود استفاده می‌کنند، این در حالی است که در این موارد ممکن است به مرور موجب تغییر شکل ستون فقرات کودک و یا آسیب به ستون فقرات خود شوند. علاوه بر این موارد گاهی این موضوع به قدری مادر را اذیت می‌کند که کلافه و بی‌حوصله می‌شود. در حالی که وجود یک صندلی غذا نوزاد می‌تواند به آرامش مادر و در نتیجه آرامش منزل کمک کند.

تأثیر صندلی غذای نوزاد بر رفتار اجتماعی

غذا دادن به کودکان در میهمانی‎‌های خانگی و یا سایر مراسم ها خصوصاً در صورتی که، میزبان حساس و یا غریبه باشد بسیار دشوار است؛ چرا که کودکان در این هنگام  ممکن است رفتار‌‎های عجیبی در هنگام غذا خوردن از خود نشان دهند و محیط را کثیف کنند در حالی که با آموزش درست و عادت دادن کودک به طرز صحیح غذا خوردن این احتمال ایجاد چنین اتفاقاتی بسیار کمتر خواهد بود و کودک شما رفتار مناسب‎‌تری از خود نشان خواهد داد و حتی می‌توانید با قرار دادن صندلی غذای کودک خود کنار میز غذا خوری فرزندتان را وارد جمع کرده تا در شلوغی و یا جمع‎‌های مختلف وحشت زده و گریان نشود.

راهنمای خرید صندلی غذای مناسب

بعد از متوجه شدن تأثیرات صندلی غذا انتخاب یک صندلی مناسب مطرح می‌شود. در واقع شما می‌بایست متناسب با بودجه خود بهترین و با کیفیت‎‌ترین صندلی را تهیه کنید تا از خرید خود رضایت داشته باشید. یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید هر محصول یا وسیله‌‎ای این است که شما خواستار چه امکاناتی هستید. خرید لوازم کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ امکاناتی نظیر قابلیت تنظیم ارتفاع، تاشدن، شست وشو و… می‌تواند از ویژگی صندلی غذا نوزاد شما باشد. صندلی‎‌هایی که قابلیت تنظیم را دارند می‌توانند امکانات بیشتری مثل تغییر ارتفاع سینی یا صندلی، تغییر حالت پشتی صندلی و… را فراهم آورده و کمک کنند تا در موقعیت‌‎های مختلف متناسب با نیاز و قد و اندازه کودکتان آن را تنظیم نمایید. اما مسئله‎‌ای که وجود دارد این است که به علت کمبود فضا و کوچک بودن منزل گاهی پدر و مادر‌‎ها از خرید صندلی کودک صرفه نظر می‌کنند، ولی وجود صندلی‎‌های غذای تقویتی و کوچک که فضای بسیار کمی را ایجاد می‌کنند می‌توانند این مشکل را رفع نمایند. این صندلی‌‎ها اگر چه از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار نیستند ولی به راحتی بر روی صندلی‎‌های مختلفی مثل صندلی آشپزخانه نصب می‌شوند. ایمنی صندلی غذای کودک از دیگر نکاتی است که در هنگام خرید می‌بایست به آن توجه شود. در واقع این صندلی‎‌ها باید به گونه‎‌ای باشد که اگر مادر لحظه‎‌ای حواسش پرت شد و یا کودک خود را برای لحظه‌ای تنها گذاشت، از افتادن کودک به کمک وجود پایه‌‎های محکم و مقاوم صندلی جلوگیری کند. علاوه بر همه‎‌ی نکاتی که ذکر کردیم امکان شست و شوی صندلی یکی از مسائل بسیار مهم در انتخاب این صندلی‎‌ها است چرا که  ممکن است از بازی کردن با غذای خود لذت ببرد و موجب کثیفی صندلی شود که در این حالت امکان شست و شو و یا جداسازی سینی غذا می‌تواند یکی از مزایای صندلی غذا کودک محسوب شود.

معرفی چند صندلی غذای کودک

  • صندلی غذاخوری بیبی فور لایف baby4life مدل Y1؛ این صندلی توسط برند baby4life، به گونه‎‌ای طراحی شده که کودکان از ۶ ماهگی تا ۶ سالگی می‌توانند از آن استفاده نمایند. در صورتی که به دنبال یک صندلی با کیفیت و با دوام هستید بیبی فور لایف گزینه‌ی مناسبی است، چرا که پشتی این صندلی از فوم مصنوعی ساخته شده که علاوه بر کیفیت بالا قابلیت شست و شو را نیز ایجاد می‌کند. این صندلی با در اختیار داشتن چهار چرخ و نیز ترمز برای چرخ‌‎ها امکان جا به جایی راحت و آسان را فراهم آورده است. ویژگی تنظیم ارتفاع و وضعیت صندلی پشتی و جمع شدن آسان از دیگر ویژگی‌‎های این صندلی محسوب می‌شود.
  • صندلی غذای تاب شو کیکابو kikka boo مدل prima سه حالته؛ صندلی غذای تاب شو یک صندلی غذای لاکچری برای افرادی که خواهان امکانات بیشتری از صندلی غذای کودک هستند می‌باشد. این صندلی با قابلیت تبدیل به تاب برقی می‌تواند به علاقمندی کودک شما به صندلی غذا کمک کند. قابلیت تنظیم ارتفاع و تنظیم پشتی صندلی این امکان را به وجود آورده که متناسب با نیاز خود آن را تنظیم کنید. این صندلی‎‌ها به گونه‌‎ای طراحی شده‌‎اند که می‌توان به حالت خواب نیز تنظیم می‌شوند و به خواب رفتن کودک شما کمک می‌کنند.
  • صندلی غذاخوری zooye زویه مدل z32 طرح پسرک؛ این صندلی از برند‎‌های ایرانی و مناسب برای کودکان ۳ ماه تا ۴ سال و با ظرفیت وزنی ۱۵ کیلوگرم طراحی شده و امکاناتی نظیر تاشدگی، تغییر ارتفاع، تغییر حالت پشتی، تنظیم حالت خواب،  تنظیم اندازه سنی متناسب با سن کودک خود را به شما هدیه می‌دهد. امکان شست و شوی سینی و صندلی آن نگرانی بابت ماندگاری کثیقی و لک را بر طرف می‌کند. قابلیت تنظیم جای پا در صندلی غذا کودک از آویزان ماندن پای کودک هنگام نشستن بر آن جلوگیری می‌کند. وجود کمربندی ایمنی در محافظت از کودک شما بسیار تأثیرگذار بوده و مانع از افتادن و پرت شدن کودک از صندلی خواهد شد.

صندلی غذای کودک

در صورتی که به فکر تهیه کالسکه و صندلی ماشین کودک برای فرزند دلبند خود هستید با مراجعه به سایت بدو نی‌‎نی می‌توانید از مشخصات فنی و کیفیت و نیز قیمت محصولات موجود در این فروشگاه اطلاع پیدا کرده و اقدام به خرید کنید. فروشگاه  بدو نی‎‌نی در هفت روز هفته آماده خدمت رسانی به هموطنان خواهد بود که برای ارتباط با آن می‌توانید از آدرس https://www.bodonini.com استفاده نمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.