پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

ورود به سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر پلیس+۱۰ (خدمات الکترونیک انتظامی)

سرهنگ عباسی گفت:همه ساله با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر و اربعین حسینی، شوق زیارت به دیار عشق، کربلای معلا افزایش می‌یابد و بالطبع شهروندان به منظور تردد از مرز‌های کشور برای پیاده روی اربعین و دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنند که ازدحام مردم در این دفاتر موجب کاهش دقت در ثبت اطلاعات، نارضایتی شهروندان، عدم ارائه سایر خدمات (نظیر اجرائیات-گواهینامه-وظیفه عمومی و…)، ایجاد بی نظمی در دفاتر و اتلاف وقت مراجعان می‌شود.

چه خدماتی انجام می پذیرد؟

او افزود: به همین منظور سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی از ۹ مرداد ماه امسال برای دو خدمت گواهینامه و گذرنامه در این استان راه اندازی شده است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: طی بررسی‌های سیستمی و میدانی بعمل آمده در همین مدت کوتاه، ضمن کاهش چشمگیر ازدحام مراجعین، رضایت مندی کاربران و مدیران و نیز ارباب رجوع در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی استان، مشهود است.

سامانه نوبت دهی اینترنتی دفاتر پلیس+۱۰

سرهنگ عباسی ادامه داد: شهروندان می‌ توانند در بستر اینترنت، بارکد سامانه مذکور را اسکن و یا از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی https://p10.epolice.ir/P10 نسبت به دریافت خدمات اقدام کنند.

تشریح نحوه خدمات‌رسانی دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی همزمان با ایام اربعین

مدیر عامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی نحوه خدمات‌رسانی دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس+۱۰) همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، «مهدی سید هاشمی» مدیر عامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی در ارتباط با نحوه خدمات‌رسانی دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی (پلیس+۱۰) همزمان با پیش رو بودن اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۱۰۰ دفتر خدمات الکترونیکی انتظامی در سراسر کشور در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم عزیز ایران اسلامی هستند.

افزایش ساعت کاری دفاتر پلیس+۱۰

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی (ع) تدابیر خاصی برای ارائه خدمات‌رسانی به متقاضیان درنظر گرفته شده که افزایش ساعت کاری دفاتر پلیس +۱۰ یکی از این تدابیر در راستای تسهیل در ارائه خدمات‌رسانی است؛ طی روزهای عادی دفاتر پلیس +۱۰ از ساعت ۸ صبح تا پایان وقت اداری پاسخگوی مراجعه کنندگان بودند این در حالی است که با توجه به پیش رو بودن ایام اربعین ارائه خدمات را تا ساعت ۱۸ در کلیه دفاتر سراسر کشور افزایش داده‌ایم و همکاران ضمن احساس مسئولیت برای هموطنانی که بعد از ساعت ۱۸ در دفاتر حضور داشته باشند تا آخرین نفر خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی همچنین تصریح کرد: برای تسهیل در ارائه خدمات در صدور گذرنامه تعداد کاربران دفاتر را نیز در این ایام افزایش داده‌ایم این در حالی است که تعداد کاربران در شرایط عادی یک الی ۲ نفر بودند اما در حال حاضر این تعداد در دفاتر به ۴ نفر افزایش یافته است.

نظارت و بازرسی بر فعالیت دفاتر پلیس +۱۰

هاشمی همچنین گفت: در کل کشور حدودا بیش از ۳ هزار نفر کاربر برای تسریع در صدور گذرنامه (ثبت، درخواست گذرنامه و برگ تردد) در حال فعالیت هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: همزمان با ابلاغ افزایش ساعت کاری دفاتر پلیس +۱۰، نظارت و بازرسی بر فعالیت این دفاتر به صورت سیستمی و میدانی در حال انجام است و تاکنون هم حدود ۲۰ مورد تخلف از نحوه فعالیت دفاتر پلیس + ۱۰ گزارش شده و اکثرا به دلیل مشکلات جزیی با دریافت تذکر به فعالیت خود ادامه داده و ۲ دفتر به دلیل تخلفات عدیده لغو امتیاز شده اند.

خدمت‌رسانی تا روزهای پایانی اربعین

وی خاطرنشان کرد: مواردی هم بوده که ابلاغیه‌ها را رعایت نکردند و منجر به لغو مجوز دفتر شده؛ درحال حاضر ۲ دفتر لغو مجوز شدند ضمنا همکاران ما به صورت شبانه روزی تا روزهای پایانی سفر معنوی اربعین آماده ارائه خدمات به هموطنان هستند.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی به تعداد میزان صدور گذرنامه در روز اشاره و تصریح کرد: تعداد درخواست‌های واصل در شرایط عادی روزانه حدود ۱۰ هزار درخواست بوده این در حالی است که با توجه به پیش رو بودن ایام اربعین حسینی به طور میانگین روزانه ۷۵ هزار درخواست صدور گذرنامه و یا برگه تردد ویژه اربعین در دفاتر پلیس +۱۰ ثبت می‌شود و بیش از یک و نیم میلیون درخواست تاکنون (گذرنامه و برگه‌های تردد) صادر و تحویل متقاضیان شده است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 160, میانگین امتیاز: 3,59 از 5)
Loading...