پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

روش‌های مهاجرت خانوادگی به کانادا

کشور کانادا به دلیل استقبال از مهاجرانی که از سراسر جهان به این کشور مهاجرت می‌کنند شناخته شده‌است. ایرانیانی که مایل به مهاجرت به کانادا هستند، می‌توانند از چندین روش مختلف ازجمله مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری و برنامه ویزای استارت آپ برای این کار استفاده کنند. در این مقاله به بررسی روش‌های مختلف مهاجرت خانوادگی به کانادا برای ایرانیان می‌پردازیم.

شرایط و روش های مهاجرت به کانادا به صورت خانوادگی

شرایط عمومی و اقدامات لازم برای مهاجرت به کانادا

قبل از شروع فرایند مهاجرت کانادا، شناخت شرایط و الزامات کلی مهاجرت بسیار مهم است. اول و مهم‌تر از همه، مهاجران باید در کانادا پذیرفته شوند. به این معنی که خطر امنیتی، سابقهٔ کیفری یا مشکل جدی سلامتی نداشته باشند. علاوه‌بر این آن‌ها باید مهارت زبان و الزامات آموزشی خاصی را داشته باشند تا راحت‌تر بتوانند اقامت کانادا را دریافت کنند. سطح زبان موردنیاز برای مهاجرت به کانادا بسته به برنامهٔ مهاجرتی و شرایط زبان خاص مرتبط با آن متفاوت است.

به عنوان مثال، برای برنامه کارگران ماهر فدرال و برنامهٔ تجارت ماهر فدرال، داوطلبان باید نتایج آزمون زبان را از یک آژانس تایید‌شده ارائه کنند که نشان دهد حداقل سطح مهارت زبان برای اولین زبان رسمی خود را دارند. حداقل سطوح مهارت زبان عبارتند از نمره زبان کانادایی (CLB) 7 برای انگلیسی و Niveaux de compétence linguistique canadiens (NCLC) 7 برای فرانسوی، به این معنی که فرد باید بتواند در سطح متوسط زبان را بفهمد، صحبت کند، بخواند و بنویسد.

برای برنامهٔ کلاس تجربه کانادایی، شرایط مهارت زبان CLB 5 برای انگلیسی یا NCLC 5 برای فرانسه است. آژانس‌های موردتأیید برای آزمون‌های مهارت زبان، سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) برای زبان انگلیسی و Test d devaluation de francais (TEF) برای فرانسه هستند. توجه داشته باشید که این‌ها حداقل شرایط هستند و داشتن سطح مهارت زبان بالاتر می‌تواند شانس داوطلب را برای پذیرش در یک برنامهٔ مهاجرتی افزایش دهد.

بررسی شرایط مهاجرت کاری به کانادا

ایرانیان برای شروع فرایند مهاجرت، ابتدا باید اطلاعات و مشاوره لازم درمورد برنامه‌های مهاجرتی مختلف موجود را جمع‌آوری کنند. یکی از منابع مفید برای این کار و کسب اطلاعات کامل و دقیق، وب‌سایت مهاجرت دولت کاناداست که اطلاعات دقیقی درمورد برنامه‌های مهاجرتی مختلف و همچنین الزامات و فرایند درخواست برای هر برنامه ارائه می‌دهد.

پس از این‌که افراد برنامهٔ مهاجرتی را که به بهترین شکل با نیازهایشان مطابقت دارد شناسایی کردند، باید روش مهاجرتی را که استفاده می‌کنند انتخاب کنند. مهاجرت خانوادگی یک گزینهٔ محبوب برای ایرانیانی است که اقوامشان در کانادا زندگی می‌کنند، در مقابل مهاجرت کاری و برنامهٔ ویزای استارتاپ کانادا برای کسانی که مایل به کار یا راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا هستند، گزینه‌های بهتری‌اند. درنهایت ایرانیان باید هزینه‌های مربوط به مهاجرت به کانادا ازجمله هزینه‌های مربوط به درخواست، معاینات پزشکی، آزمون‌های مهارت زبان و سایر هزینه‌ها را برآورد کنند. مهم است که قبل از شروع فرایند مهاجرت، درک روشنی از این هزینه‌ها داشته باشید تا از هرگونه غافلگیری در این مسیر پیشگیری کنید.

اگر مهاجرت به کانادا را برای ترسیم آینده‌ای روشن برای خود و فرزندان‌تان در نظر دارید و به دنبال راهی مطمئن و سریع برای دریافت اقامت دائم کانادا هستید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تیمی متخصص از وکلا و مشاوران مهاجرتی، شما را در یافتن بهترین شرایط اقامت کانادا یاری می‌نماید. هر روشی که برای مهاجرت در نظر داشته باشید اعم از تحصیلی، شغلی، سرمایه گذاری و سایر روش‌های رایج، مشاوران مهاجرتی باتجربه در تمام مراحل مهاجرت کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.

مهاجرت کاری

یکی از روش‌های رایج مهاجرت به کانادا، مهاجرت کاری است. ایرانیان یا افراد خارجی دیگر برای احراز شرایط‌ ویزای کار کانادا، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی داشته باشند و شرایط خاصی مانند تحصیلات و مهارت زبان را داشته باشند. شرایط عمومی برای مهاجرت کاری به کانادا و دریافت ویزای کار کانادا به‌صورت زیر است:

  • حداقل سن ۱۸ سال؛
  • مدرک تحصیلی حداقل دیپلم؛
  • دارای حداقل یک سال سابقه کار؛
  • دارای مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۵ (معادل ۸ CLB)؛
  • دارای حداقل امتیاز ۶۷ در مرحلهٔ اول.

چندین برنامه مهاجرت کاری به کانادا، ازجمله برنامهٔ کارگران ماهر فدرال، برنامهٔ تجارت ماهر فدرال، جاب آفر کانادا، ویزای خوداشتغالی، ویزای کار بعد از تحصیل، برنامهٔ انتقال درون‌شرکتی و کلاس تجربهٔ کانادایی وجود دارد. هر برنامه مجموعه‌ای از الزامات و معیارهای احراز شرایط خاص خود را دارد. به‌طورکلی ایرانیانی که مایل به مهاجرت به کانادا از طریق کار هستند، ابتدا باید از یک کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کنند. با داشتن یک پیشنهاد شغلی می‌توانند برای مجوز کار درخواست داده و روند اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت و دریافت اقامت کانادا را آغاز کنند. در سال ۲۰۲۳ قوانین خوبی برای مهاجرت کاری ایرانیان در کانادا تصویب شده‌است که طبق آن ایرانیان به‌راحتی می‌توانند جاب آفر دریافت کنند.

با توجه به نیاز کشور کانادا به نیروی کار متخصص، فرصت بی‌نظیری برای افراد تحصیل‌کرده با مهارت‌های ویژه برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد. نکته قابل توجه این است که براساس مطالبی که در بالا به تفصیل شرح داده شد، افراد متقاضی باید شرایط ویزای کار کانادا را داشته باشند که مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه از مهم‌ترین آنهاست.

مهاجرت خانودگی با ویزای استارتاپ کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

برنامهٔ ویزای استارت آپ کانادا برای ایرانیانی که مایل به راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا هستند، ممکن است گزینهٔ خوبی باشد. این برنامه برای جذب کارآفرینان مبتکر به کانادا و کمک به راه‌اندازی کسب‌وکار خود در این کشور طراحی شده‌است. افراد برای احراز شرایط برنامهٔ ویزای استارتاپ کانادا، باید یک ایدهٔ کسب‌وکار نوآورانه که دارای پتانسیل رشد در کانادا باشند ارائه کنند. علاوه‌بر این آن‌ها باید از حمایت یک سازمان تعیین‌شده مانند یک شرکت سرمایه‌گذاری مهاجرت یا یک گروه سرمایه‌گذار اسپانسر برخوردار باشند.

بعد از این‌که ایرانیان حمایت یک سازمان مشخص‌ را دریافت کردند، می‌توانند برای برنامهٔ ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنند. فرایند درخواست شامل ارائه یک طرح کسب‌وکار دقیق و سایر اسناد است تا نشان دهد ایدهٔ تجاری قابل اجراست و پتانسیل رشد در کانادا را دارد. در صورت تأیید درخواست، مجوز کار صادر می‌شود و می‌توانند فرایند تأسیس کسب‌وکار خود را در کانادا آغاز کنند. برنامهٔ ویزای استارت آپ کانادا راهی برای اقامت دائم برای کارآفرینان موفق ارائه می‌دهد.

ویزای استارتاپ کانادا نسبت به روش‌های مهاجرت کاری روش پرهزینه‌تری است، اما به دلیل داشتن مزایای بی‌شماری مانند دریافت اقامت دائم برای کل خانواده، پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید با کمترین ریسک به همراه خانواده مهاجرت کنید و از همان ابتدای ورود اقامت دائم دریافت کنید، روش استارت آپ کانادا را انتخاب کنید. برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، نگران راه اندازی کسب و کار واجد شرایط و دریافت نامه حمایتی از شرکت‌های مورد تایید اداره مهاجرت نباشید. مرکز فوق تخصصی مشاوره مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با بهره‌گیری از توان مهندسان صنایع خود و همچنین مشاوران مهاجرت مجرب، آماده همراهی با شما تا دریافت اقامت دائم کانادا می‌باشد.

جمع‌بندی

مهاجرت به کانادا می‌تواند چالش‌برانگیز باشد؛ اما چندین روش مختلف برای ایرانیانی که می‌خواهند کانادا را به‌عنوان وطن خود انتخاب کنند وجود دارد. مهاجرت خانوادگی با روش های مهاجرت کاری و برنامه ویزای استارتاپ کانادا، بسته به شرایط و اهداف فردی، گزینه‌های قابل قبولی برای دریافت اقامت هستند. صرف‌نظر از روش مهاجرتی که شما انتخاب می‌کنید، جمع‌آوری اطلاعات و مشاورهٔ مناسب، انتخاب روش مهاجرتی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد و برآورد هزینه‌های مهاجرت به کانادا از اهمیت بالایی برخوردار هستند. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی دقیق و آماده‌سازی مدارک و اسناد به‌صورت کامل با موفقیت روند مهاجرت را طی کرده و زندگی جدیدی را در کانادا آغاز کنید.

برگرفته از وبسایت موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ (https://atlantic724.com/)

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.