جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

دکتر مانوشا امیری بهترین متخصص لمینیت و کامپوزیت دندان

استفاده و بهره گیری از روش های مدرن دندانپزشکی یکی از راه های رسیدن به لبخندی زیبا و درخشان میباشد. یکی از این روشهای مدرن و پرطرفدار انجام روکش لمینیت و کامپوزیت دندان است که جزو روش های سریع و جذاب برای اصلاح ظاهر دندان و لبخند است. لمینیت لایه های پرسلنی ظریفی هستند که دندانپزشک زیبایی این لایه های سفارشی ساخته شده را روی سطح دندان ها به کار میبرد. لمینیت دندان لکه ها، لب پریدگی ها و ترک های روی دندان را می پوشاند.البته زمانی ما میتوانیم بهترین نتیجه را از این روشهای درمانی به دست بیاوریم که توسط یک دندانپزشک متخصص صورت گرفته باشد.  دکتر مانوشا امیری بهترین دندانپزشک متخصص زیبایی در رشت با مهارت و دقت زیاد و استفاده از تجهیزات و متریال های برند و روز دنیا لمینیت و کامپوزیت دندان را برای مراجعین خود انجام می دهد.در نتیجه اگر قصد انجام لمینیت دندان در رشت و یا کامپوزیت ونیر دندان در رشت را دارید میتوانید به مرکز تخصصی ترمیمی و زیبایی دندان دکتر مانوشا امیری در رشت مراجعه نمایید.

در این مطلب می خواهیم بدانیم که لمینیت‌های دندان تا چه مدت می‌توانند از دندان‌های شما محافظت کنند پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لمینیت دندان در رشت،دکتر مانوشا امیری

ماندگاری روکش لمینت

روکش های لمینت می توانند بین ۱۰ تا ۳۰ سال دوام داشته باشند. این روکش پرسلنی ظریف ماندگاری زیادی دارد اما محدودیت هایی هم به همراه خود دارد. پرسلن تحت فشارهای بسیار زیاد می شکند. مثلا عادت به داشتن دندان قروچه یا ساییدن دندان می تواند آسیب زننده باشد.

ماندگاری لمینت دندان بستگی به رعایت شیوه های مراقبت از آنها دارد. انجام معاینات و پاکسازی های روتین دندانپزشکی اهمیت زیادی در این زمینه دارد. همچنین رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان در خانه می تواند به ماندگاری بیشتر لمینت دندان کمک کند.در صورت وجود عاداتی مثل دندان قروچه یا ساییدن دندان از محافظ های دهان و دندان مناسب که توسط دندانپزشک زیبایی، مخصوص دهان خودتان طراحی می شود استفاده کنید. در ادامه به توضیح موارد دیگری که در ماندگاری روکش های لمینت دندان نقش موثری می پردازیم:

مواد مناسب

لمینت دندان از جنس پرسلن است که در گروه روکش های گران‌ قرار می گیرد. پرسلن لایه ی شیشه ای مانند است که نسبت به مواد دیگر درخشش بیشتری دارد و نور را خیلی بهتر منعکس می کند. ونیرهای معمولی مثل کامپوزیت نسبت به لمینت ها ارزان تر هستند و در عین حال نسبت به لمینت های پرسلن بیشتر مستعد ترک خوردن و شکسته شدن هستند. روکش های لمینت به دلیل مواد مرغوب پرسلن دوام خیلی زیادی دارند.

ترک عادات بد دهانی

جویدن ناخن‌ها و یا جویدن تکه های یخ می‌تواند باعث ایجاد ترک یا لب پریدگی در لمینت دندان شود. سعی کنید برای باز کردن بسته ها از دندان های خود استفاده نکنید چون باعث آسیب به دندان و جدا شدن روکش از دندان می شود. ترک سیگار از لکه شدن دندان و شروع بیماری پریودنتال جلوگیری می کند.

کاهش مصرف نوشابه

سودا و نوشابه های شیرین حاوی مواد اسیدی و قندی هستند. اسید فسفریک موجود در قند ها باعث فرسایش مینای دندان و روکش ها می شوند. البته می توانید گاهی وقتها نوشابه بخورید ولی نه همیشه چون مصرف زیاد نوشیدنی های قندی می تواند منجر به خرابی لمینت دندان شود. نوشیدن با نی باعث کاهش تماس نوشابه و لمینت دندان می شود.

محافظت از روکش لمینت

محافظت از لمینت دندان در برابر فشارهای شدید می تواند از شکست آن جلوگیری کند. ممکن است دندانپزشک متخصص زیبایی برای افرادی که در ورزش های فیزیکی فعالیت می کنند یا عادت به دندان قروچه دارند، محافظ دهان را توصیه کنند. محافظ دهان از فشار وارد شده به دندان و لثه ها جلوگیری می کند.

مراقبت های روزانه برای روکش لمینت

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن هر روز دارای اهمیت فراوان است. روکش های لمینت دندان یک نوع محافظ برای دندان های زیر آنها محسوب می شوند. همچنین باعث روشن و درخشان شدن لبخند می شوند. با این وجود دندان های زیر روکش های پرسلن همچنان مستعد ایجاد حفره و پوسیدگی هستند. رعایت بهداشت روزانه از دهان و دندان می تواند دندان های زیر روکش لمینت را از پوسیدگی و آسیب های دیگر در امان نگه دارند.

کامپوزیت ونیر دندان در رشت،دکتر مانوشا امیری

آیا روکش لمینت به دندان های سالم آسیب می زنند؟

بهتر است انجام روکش های لمینت توسط یک دندانپزشک متخصص زیبایی ماهر و با تجربه انجام شود. لمینت ها در واقع باعث افزایش زیبایی طبیعی دندان‌ها می شوند و روش محافظه کارتری نسبت به ترمیم‌های دیگر مثل تاج دندان برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده یا شکسته هستند. روکش‌های لمینت دائمی هستند زیرا مقداری از مینای دندان برای انجام ترمیم‌ تراشیده می شود.

دندانپزشک متخصص زیبایی قبل از انجام روکش لمینت با استفاده از تصاویر به دست آمده از اشعه ایکس وضعیت سلامت و پوسیدگی دندان‌ها را بررسی می کند. در صورت پوسیدگی قبل از انجام روکش نیاز به درمان وجود خواهد داشت. مواد پرسلن باعث خرابی دندان ها شما نمی شوند و دندان‌ها در زیر روکش‌ها ایمن هستند و محافظت می‌شوند.

دکتر مانوشا امیری به مراجعین خود توصیه میکند که حتما موارد زیر را برای مراقبت هر چه بیشتر بعد از انجام لمینیت و کامپوزیت دندان انجام دهند.

مراقبت های بعد از انجام روکش های لمینیت و کامپوزیت دندان:

  • تا یک ساعت بعد از اتمام کار از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.
  • تا ۲۴ ساعت از خوردن و آشامیدن غذاهای رنگی مانند چای غلیظ، قهوه، نوشابه و آبمیوه های رنگی، شکلات، انواع سس ها و پفک خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید
  • استفاده از رژلب تا ۲۴ ساعت بعد از درمان زیبایی ممنوع است.
  • استفاده از سیگار و قلیان تا ۲۴ ساعت بعد از درمان زیبایی ممنوع است.
  • به مدت دو هفته از خوردن و آشامیدن غذاهای خیلی گرم و خیلی سرد خودداری کنید.
  • استفاده از خوراکی های سفت مثل تخمه، یخ، ته دیگ غذا، هسته میوه ممنوع است.
  • جویدن ناخن ممنوع می باشد و احتمال ترک خوردن و شکست کامپوزیت ها و لمینت حین این کار بالاست.
  • استفاده از نخ دندان و مسواک مدیوم بعد از انجام درمان زیبایی الزامیست و از مسواک‌های زبر و سفت و خمیر دندان های سفید کننده و ذغالی و دهانشویه ها  استفاده نکنید.
  • در صورتی که هنگام جویدن احساس درد یا بلندی داشتید حتما جهت رفع مشکل به مطب مراجعه کنید.
  • چنانچه فاصله دندان های شما با لمینت یا کامپوزیت بسته شده است تا یک هفته احساس برجستگی و پری خواهید کرد این حالت طبیعی است و بعد از یک هفته برطرف خواهد شد.
  • هر ۶ ماه یکبار جهت معاینه به مطب مراجعه فرمایید.

شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره و یا وقت ملاقات با شماره  ۳۲۱۳۲۶۴۴-۰۱۳ و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین در وبسایت مرکز تخصصی زیبایی دندان دکتر مانوشا امیری به نشانی drmanoosha.com با ما در ارتباط باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.