جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

خرید گردو با پوست خشک تویسرکان؛ نکات و قیمت‌ها

گردو با پوست خشک

خواص گردو و اهمیت آن در حفظ سلامت بدن بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه در سال‌های آخر به دلیل افزایش قیمت، حضور این محصول در سفره خانوار ایرانی کمرنگ شده است. قیمت گردو به عوامل مختلفی مثل رنگ، تازگی، اندازه گردو، اندازه مغز گردو، میزان چرب بودن، تعداد گردوهای پوک، نژاد گردو، با پوست یا بدون پوست بودن و… بستگی دارد در اینجا به چندتا از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت گردو می‌پردازیم:

قیمت گردو با پوست

گردو با پوست از مغز گردو ارزان‌تر است چون پس از خرید نیاز به یک مرحله کار اضافه برای خارج کردن مغز دارد و در نهایت از هر ۲ تا ۲٫۵ کیلو مغز گردو حدود یک کیلو مغز گردو به دست می‌آید.

خرید گردو با پوست کمی ریسکی است زیرا ممکن است کیفیت همه گردو ها یکسان نباشد، مغز گردو داخلش خراب یا سوزنی باشد، گردو‌ها پوک باشد یا بار سال قبل قاطی بار امسال شده باشد. البته باید ذکر کنیم که سایت پوست‌کاغذی در پی جلب اعتماد شما عزیزان بهترین کیفیت گردو با پوست را عرضه میکند. گردوها ریز و کم وزن که ممکن است مغز نداشته باشد از بسته بندی ها خارج میشوند.

اگر گردویی که می‌خرید تازه و باکیفیت باشد یک خوبی دارد و آن هم این است که هر بار به قدر نیازتان مغز گردو را جدا می‌کنید و همیشه مغز گردو تازه خواهید داشت. لازم به یادآوری است که گردو با پوست خود دو نوع است : گردو با پوست سبز و گردو با پوست چوبی ( قهوه‌ای)

گردو با پوست چوبی

قیمت گردو با پوست چوبی به تازگی گردو، میزان پر کردن مغز، راحت جدا شدن مغز، نازکی پوست گردو و.. بستگی دارد. اما به طور کلی قیمت گردو با پوست چوبی از قیمت مغز گردو ارزان‌تر و از قیمت گردو با پوست سبز گران‌تراست.

گردو با پوست سبز

گردو با پوست سبز هم طرفداران خاص خودش را دارد. این محصول در از اواسط شهریور ماه تا اواخر مهرماه (در زمان برداشت محصول) پیدا می شود. اغلب افرادی که این گردو رو خریداری می‌کنند هدفشان مصرف گردو تازه و نوبرانه است.

پوست کاغذی به مشتریان خود توصیه می‌کند به اندازه مصرف کوتاه مدت خود از این محصول سفارش دهند، چون باید بسیار مواظب مغز گردوها باشند تا خراب نشود و اگر پوست سبز را از گردو جدا نکنند مغز گردو آسیب می‌بیند و قابل استفاده نیست.

گردو پوست کاغذی

در بین مردم و بازار گردوی پوست کاغذی به گردویی گفته می‌شود که وقتی دو عدد گردو را بر روی هم گذاشته و با دست فشار دهید بشکند، اما به چنین گردوهایی باغ دارها کول کاغذی نمی‌گویند بلکه به گردویی گفته می‌شود که وقتی یک گردو بین انگشت اشاره و شست دست گذاشته شود با یک فشار کوچک کول آن(پوست چوبی گردو) شکسته شود. مقدار برداشت از چنین گردویی به نسبت گردوهای دیگر کم است و به دلیل پوست نازک‌‌شان قبل از برداشت خوراک کلاغ و پرندگان دیگر می شود؛ برای همین گردوی پوست کاغذی واقعی کمیاب و تقریبا نایاب است.

اما گردوهایی که برای شکستن پوستشان نیاز به سنگ و … نباشد و با فشار دادن دو گردو بر روی هم شکسته

قیمت گردو تویسرکان

منطقه تویسرکان بیشترین تولید کننده گردو در کشور است و درخت های گردوی کهنسال با قدمت زیاد در آن به وفور یافت می شود. این منطقه حدود ۱۳۰ پارچه آبادی (مانند: سرکان، آرتیمان، مبارک آباد، باباپیر، بابا پیر علی، گشانی، کرزان و …) دارد که بیشتر آن‌ها باغذار گردو هستند. به خاطر مرکزیت و راه‌های ارتباطی، گردوی بیشتر این مناطق به تویسرکان می‌رود و در آن‌جا جمع می‌شود.

به خاطر آب و هوای کوهستانی و خاک مناسب گردو تویسرکان جزو بهترین گردوهای ایرانی است. که به خوش خوراکی و چرب بودن معروف است. به طور معمول قیمت گردو تویسرکان کمی از سایر گردو ها بالاتر است و به نوعی عیار سنجش دیگر گردوهای تولید شده در کشور محسوب می‌شود، بعد از تویسرکان گردوهای منطقه کرمان به دلیل چرب بودن شناخته‌ شده است. برای دیدن قیمت روز گردو‌ها کافیست عبارت « فروشگاه پوست کاغذی» را جستجو کنید.

منبع: Poostkaghazi

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.