جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

مریان : اصول خرید اسباب بازی پسرانه و دخترانه چیست؟

اصول خرید اسباب بازی

خرید اسباب بازی پسرانه و یا  اسباب بازی دخترانه یکی از بخش های مهم در زندگی کودک است که نقش بسیار مهم و اثربخشی را در رشد فکری او دارد. مهم تر آنکه به عنوان یک همبازی جذاب در سرگرم کردن کودک در ساعاتی از شبانه روز عمل می کند. چرا که کودکان به کمک اسباب بازی ها و لوازم بازی های کودکانه می توانند پی به دنیای پیرامون خود برند و مهارت های جدید و مهم زندگی را بیاموزند. بنابراین انتخاب نوع اسباب بازی متناسب با سن و سال و روان کودک بسیار حائز اهمیت است و باید به دقت و با توجه به توانایی های مختلف کودک انتخاب شود.

خرید اسباب بازی برای کودکان

تقریبا تمام افرادی که قصد خرید اسباب بازی دخترانه و یا  اسباب بازی پسرانه برای کودک خود را دارند به رفع نیاز کودک توجه می کنند چون فلسفه رشد ذهنی و بدنی در آن است که کودک بیشتر بازی کند تا بیشتر یاد بگیرد. زمانی که والدین قصد آموزش یک موضوع خاص را به کودک دارند ممکن است با روش مستقیم کودک تنها چند ساعت یا شایدم کمتر موضوع را به خاطر بسپارد و بعد از تایم بخصوصی کم کم موضوع را فراموش کند اما اگر همین موضوع را با بازی کردن و وسایل مناسب به کودک یاد بدهیم قطعا تاثیر گذاری آن بیشتر است.

خرید اسباب بازی پسرانه

اصول و قوانین خرید اسباب بازی دخترانه و پسرانه

در خرید اسباب بازی برای هر کودکی یک سری اصول وجود دارد برای کودکان در هر سنی باید به دنبال اسباب بازی مناسب آن سن باشد. گاها مشاهده کرده اید اسباب بازی را که برای کودک خود خریده اید تنها ساعتی با آن بازی می کند و سپس آن را دور انداخته است. پس در درجه اول باید وسایلی انتخاب شود که کودک را درگیر کند. در واقع اسباب بازی مناسب باید کودک را سرگرم کند و اگر وسایل بازی به نوعی باشند که کودکی تنها تماشاچی باشد و نتواند در کنار آن ها انرژی خود را تخلیه کند قطعا به آرامش روحی و جسمی نخواهد رسید و به سطح مورد انتظار یادگیری نخواهد رسید.

سعی کنید اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که چندین قابلیت مختلف دارند و کودک را مدت زمان بیشتری سرگرم می کند. همچنین جنسیت برای آن اسباب بازی ها مطرح نباشد. یعنی به نوعی باشند که هم اسباب بازی دخترانه و هم اسباب بازی پسرانه محسوب شوند.

می توانید در برخی موارد اسباب بازی های تعاملی هم خریداری کنید مواردی مثل پازل، بازی های تخته ای و دومینو به کودکان بزرگتر امکان تعامل و باهم بازی کردن را می دهد. معمولا طراحی بسیاری از وسایل بازی برای تشویق کودک به یادگیری است و در حد زیادی سرگرم کننده هستند.

نکات خرید اسباب بازی دخترانه

نکات مهم حین خرید اسباب بازی دخترانه و اسباب بازی پسرانه

هر چه شما قبل از خرید اسباب بازی اطلاعات خود را بالا ببرید قطعا انتخاب درستی خواهید داشت. گاها یک انتخاب اشتباه می تواند روح و روان کودک را تحت تاثیر قرار دهد و در یادگیری و سرگرمی کودک هیچ تاثیری نداشته باشد. نکات زیر کمک می کند تا شما با شناخت بیشتری بهترین اسباب بازی دخترانه و یا اسباب بازی پسرانه را خریداری کنید.

  • باید پشت طراحی اسباب بازی ها یک ایده خلاقانه باشد و وسیله طراحی شده به منظور یادگیری یک هنر خاص تولید شده باشد.
  • برخی از این وسایل بازی نظیر بلوک های سازنده و بلوک های پلاستیکی به هم پیوسته، خمیر بازی، قیچی کاری، ماژیک های غیر سمی بزرگ و مداد، رنگ انگشتی و کارت ها، جهت یادگیری مهارت های مختلفی می باشند و کار با آن ها برای بیشتر کودکان لذت بخش است.
  • گاها لازم است وسیله ای انتخاب شود که کودک را به دنیای واقعی متصل کند مانند شخصیت های کارتون ها، قهرمانان معروف و …
  • خرید وسایلی همچون مدل سازی گل، ابزارهای موسیقی ساده کودکان، کتاب ها و پازل سینما برای کودکان هفت ساله لذت بیشتری به همراه دارد.
  • اسباب بازی های اشتراکی هم برای رشد اجتماعی کودک موثر هستند پس شما به عنوان والدین با خرید این مدل وسایل کودک را به تعامل با سایر دوستانش تشویق کنید.
  • هر یک از اسباب بازی ها برای یک سن خاص طراحی شده اند عدم توجه به این نکته می تواند کودک را از بازی کردن با آن وسیله خسته کند و یا حتی نحوه استفاده از آن را بلد نباشد. پس تا می توانید معیار سن و کیفیت را برای خرید خود لحاظ کنید.

منبع: مریان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.