شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

جاهای دیدنی لواسان تهران

تهران بیشتر از یک شهر است! زیرا در اطرافش شهرهای کوچک بسیاری مانند لواسان وجود دارد. لواسان مکانی مناسب برای استراحت آخر هفته و دوری از شلوغی تهران است. این منطقه با مساحت ۷۰ کیلو­متر مربع پُر از منظره‌های کوهستانی، جاده­‌های دیدنی، هوای تمیز و خانه‌­های مجلل است. بسیاری از خانواده­‌های مرفه و بیشتر افرادی که به دنبال یک زندگی آرام و به دور از شلوغی‌­های شهر تهران هستند در این منطقه زندگی می­کنند. بیایید در این مقاله در مورد جاهای دیدنی لواسان صحبت کنیم. برای اجاره سوئیت در لواسان و اجاره آپارتمان مبله در تهران به وبسایت های معتبر در زمینه اجاره آنلاین ویلا مراجعه نمائید.

برخی از ایرانیان لواسان را بورلی­­هیلز (شهری در کالیفرنیا) یا سوئیس تهران می ­نامند. بسیاری از خانواده­‌‌‌های بومی این شهر روستایی، در باغبانی تخصص دارند و به همین دلیل باغ‌‌­های زیادی در لواسان به­ چشم می­خورد.

لواسان نیز از خدمات شهری زیادی برخوردار است، زیرا مراکز پزشکی و ایستگاه­‌های آتش نشانی را به همراه چند فروشگاه و کافه را در خود جا داده است. این شهر از دو بخش لواسان بزرگ و لواسان کوچک تشکیل شده است. در لواسان مکان­‌های زیادی جهت بازدید وجود دارد پارک ملی لار، منطقه حفاظت شده ورجین، روستاهای افجه، نیکنام ده، برگ جهان، کند بالا یا کند علیا و سد معروف لتیان از جمله­‌ی این مکان­‌ها هستند.

روستای زیبای افجه لواسان

روستای افجه لواسان

روستای افجه دارای قدمتی ۴۰۰ ساله است و به دوران سلسله صفوی بر می­ گردد. زندگی در این شهر با زندگی در شهرهای بزرگ متفاوت است. اکثر ساکنان قدیمی لواسان هنوز به فعالیت­های باغبانی و دام‌پروری مشغول هستند؛ بنابراین وقتی که شما در شهر قدم می­ زنید احتمالاً گله‌­­های گاو را خواهید دید. روستای افجه همچنین یکی از نقاط شروع برای افرادی است که می­ خواهند به کوهی به ارتفاع ۳ هزار و ۲۰۰ متر صعود کنند.

مسیر کوهستانی از افجه تا دشت هویج نمای دیگری از جاهای دیدنی لواسان را به شما نمایش می‌دهد. به همین دلیل است که این شهر به یک منطقه گردشگری تبدیل شده است. در میان این چشم اندازها، گیاهانی که به طور طبیعی سبز می­شوند را می­ توان یافت و برداشت کرد، زیرا برخی از این گیاهان خواص دارویی دارند و در تهیه دارو نقش مهمی ایفا می کنند. بعد از رسیدن به قله کوه، مزارع و چمن‌زارهایی را خواهید دید که در آن مردم جمع می ­شوند که مردم برای تفریح به این مکان می ­آیند.

روستای سرسبز کند علیا

روستای کند علیا

یکی از روستاهایی که در لواسان کوچک واقع شده است، روستای کند بالا یا کند علیا است که در مقایسه با افجه دارای آب و هوای مرطوب­تری است و در واقع سرسبز­تر نیز می باشد. طبقه گفته قدیمیهای این منطقه، این مکان قبلاً بندگاه یا سلیسه نام داشته که به معنای بستن جریان آب و ایجاد جریانی است تا برای باغ­‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین چندین آبشار کوچک در قلعه‌های تاریخی و سایر بناهای باستانی واقع شده است. افراد محلی در اینجا مزارع گردو، گیلاس، آلبالو و سیب دارند.

سد دیدنی لتیان

سد لتیان

سد لتیان در جنوب لواسان واقع شده است و در رودخانه جاجرود با مساحتی در حدود ۷۰ هزار کیلومتر مربع قرار دارد. این سازه بتنی به عنوان منبعی برای تأمین آب آشامیدنی برای شهر تهران و همچنین آبیاری زمین های کشاورزی ساخته شده است.

در لواسان بزرگ، مجتمع مسکونی عسلک واقع شده است. یکی از مواردی که هنگام ورود به منطقه توجه شما را به خود جلب می­کند، ساختمان­‌های به سبک سورئال هستند که ظاهر بسیار زیبایی دارند.

با نگاه کردن به کوه، نگاهتان به خانه‌­های زیبایی خواهد رسید که در اشکال و اندازه‌­های مختلف توسط معماران حرفه­ای ساخته شده­اند. در میان صاحبان این ویلاها، بازیگران مشهور ایرانی و فوتبالیست‌­ها دیده می­شوند. با این حال مانند بورلی هیلز، بسیاری از این افراد مشهور در پشت دیوارهای عظیم ویلایی خود را حبس می­کنند تا توسط مردم عادی دیده نشوند.

بعد از غروب خورشید، این شهر زیبا به لطف نورپردازی­های رنگارنگی که در شب، در خیابان­ها و پارک­ها وجود دارد، بسیار متفاوت به نظر می­رسد. اگر در تهران زندگی می­کنید لواسان مکان مناسبی برای تعطیلات آخر هفته شما می­باشد، شما حتی می­توانید شب را در این شهر بگذرانید.

به هر روی، اگر قصد سفر به این منطقه را دارید، باید به دنبال یک اقامتگاه مناسب باشید. برای این منظور، به سایت شب رجوع کنید و با مشاهده انواع اقامتگاه‌های مختلف و با اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان، بهترین مکانی که مطابق با نیازهایتان است را  رزرو کنید. سایت شب به طور ۲۴ ساعته پشتیبان شما مسافران عزیز است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.