پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

ترور مدیر شبکه جم تی وی + عکس و جزئیات حادثه

سعید کریمیان مدیر شبکه فارسی زبان جم تی وی در استانبول ترکیه با شلیک ۲۷ گلوله به قتل رسید, ترور سعید کریمیان ساعات پایانی دیشب صورت گرفت. عکس های مربوط به “ترور سعید کریمیان” مدیر GEM TV را در ادامه مشاهده می کنید.

 

جزئیات “ترور سعید کریمیان”

سعید کریمیان مدیر شبکه ماهواره ای فارسی زبان GEM در خودرویش در ترکیه با شلیک گلوله به قتل رسید. علاوه بر کریمیان، شخص همراه کریمیان که ظاهراً شریک کویتی – بریتانیایی اش بوده نیز کشته شده است. البته برخلاف عمده منابع ترکیه، سی ان ان ترک گزارش کرده که شخص دوم، شریک کویتی کریمیان نبوده، بلکه یک ایرانی بوده و با این اوصاف نمی توان نظر قطعی درباره هویت شخص دوم داشت.
مطابق با اطلاعات دریافتی «تابناک» از منابع ترک، در جریان این حادثه یک خودروی جیپ در ساعت ۲۰:۱۵ به خودروی کریمیان نزدیک شده، مسیر حرکت خودروی لوکس کریمیان را بریده و باعث توقف این خودرو شده است. سپس دو تن از سرنشینان این خودروی جیپ به شماره پلاک ۳۴ HD 9999 که نقاب بر چهره داشتند، خودروی کریمیان را هدف قرار داده اند. کریمیان پس از این حادثه به بیمارستانی در منطقه مسلک استانبول منتقل شده و در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان کشته شده است.

 

بیوگرافی سعید کریمیان مدیر شبکه جم

سعید کریمیان متولد ۱۳۴۸ در شهر مرزی قائن به دنیا آمد. وی تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذارند تا اینکه جنگ ایران و عراق شروع شد. از آن جایی که پدر وی یکی از اعضای گروهک مجاهدین خلق بود در اواخر جنگ و نزدیک عملیات مرصاد به همراه خانواده اش به پادگان اشرف انتقال یافتند.

وی به همراه مادرش بعد از کشته شدن پدرش در عملیات مرصاد و در سال ۱۳۷۵ با حمایت ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید. وی که در پادگان اشرف آشنایی اجمالی با زبان های خارجه پیدا کرده بود در رشته معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.

علیرضا کریمیان عموی سعید که همسر خود را ازدست داده بود با زن برادر خود ازدواج کرد.سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آن جایی که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند. وی سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال ۱۳۷۷ سراغ  برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می کرد رفت.

او دوباره نمی خواست تجربه تلخ پادگان اشرف را در لندن تجربه کند اما مشکلات اساسی اقتصادی که هم او و هم برادرش با آن دست و پنجه نرم می کردند. آن ها را مجبور ساخت تا به لندن بروند و در سیمای آزادی مشغول به فعالیت شوند. سعید کریمیان که از اعضای مجاهدین خلق به حساب می آمد توانست خیلی زود در اتاق فکر سیمای آزادی صاحب نظر شود و تفکراتش را به تلویزیون ملی ایران القاء کند.

کاهش محبوبیت مجاهدین خلق حتی در نزد سلطنت طلبان و مخالفان جمهوری اسلامی و اعتراض ایرانیان به این سازمان از طرفی و موقعیت خوب اقتصادی برادران کریمیان از طرف دیگر سبب شد تا سعید و هادی کریمیان بعد از ۳ سال و ۷۷ ماه فعالیت های گسترده در تلویزیون مجاهدین خلق تصمیم بگیرند از این تلویزیون جدا شوند. تجربه های کوتاه و تلخ همکاری در رسانه های مختلف سبب شد تا برادران کریمیان دیگر سراغ رسانه نروند و برای تجارت به دبی نقل مکان کنند.

در سال ۸۴ سعید کریمیان که دیگر یک بیزینس من به حساب می آمد در یکی از بیزینس هایش با غلامرضا فراهانی آشنا شد.

غلامرضا فراهانی که از سابقه سیاسی و رسانه ای سعید کریمیان با خبر شد با بودجه هنگفتی که  به دست آورده بود و آن را به بانک های دبی انتقال داده بود و البته با سرمایه گذاری های سعید و هادی کریمیان در سال ۱۳۸۵و در لندن شبکه ای را به نام (GEM TV) تأسیس کردند.

این شبکه در ابتدای تاسیس در سال ۱۳۸۵  فقط به موسیقی و موزیک پرداخت. اما از سال ۱۳۸۸ شبکه توسعه پیدا کرده و شبکه به دو قسمت جم موزیک و جم کلاسیک تغییر شکل پیدا کرد.شبکه جم موزیک به موزیک ویدئوهای خارجی می پردازد و شبکه جم کلاسیک به سریال ها و فیلمهای مختلف که بیشتر آنها از کشور ترکیه است می پردازد.مدیریت شبکه های جم موزیک و جم کلاسیک را سعید کریمیان به عهده داشت اما با توسعه پیدا کردن این شبکه مدیریت شبکه های تازه تاسیس به افراد دیگری که همگی از خانواده کریمیان بودند داده شد.شبکه های گروه جم با برنامه های سرگرم‌ کننده فارسی از شهر لندن در انگلستان پخش می‌شود. این شبکه یکی از شبکه‌های تلویزیونی «گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» General Entertainment and Music Group است.

 

محتوای برنامه‌های این شبکه تلویزیونی را فیلم‌های سینمایی، مجموعه‌ها و سریال‌های تلویزیونی، مستندهای تلویزیونی، برنامه‌های آموزشی و سایر برنامه‌های سرگرم‌کننده جهان تشکیل می‌دهند.برنامه‌های تلویزیون جم همراه با دوبله فارسی پخش می‌شوند. «گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» دفاتری در شهرهای دبی، لندن، کوالالامپور، لس‌آنجلس، اربیل عراق و تهران دارد.مدیریت این شبکه ها در حال حاضر به دنبال اختصاص دادن چند شبکه دیگر تحت عنوان جم کارتون، جم کردی، جم usa  و جم اسپورت (۱۰ شبکه) برای مخاطبین مختلف می باشد.

 

عکس های سعید کریمیان مدیر شبکه جم

بیوگرافی سعید کریمیان

عکس خانوادگی سعید کریمیان مدیر شبکه ماهواره ای جم

عکس قدیمی سعید کریمیان در کنار خانواده

عکس مدیر شبکه جم تی وی در کنار همسرش

عکس سعید کریمیان و همسرش

سعید کریمیان مدیر شبکه جم

سعید کریمیان، مدیر گروه جم (GEM GROUP)

منبع : تابناک

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 27, میانگین امتیاز: 4,26 از 5)
Loading...