چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

بهترین و محبوب ترین انواع ارتودنسی دندان در ۱۴۰۰

داشتن ظاهر زیبا و چهره متناسب نیازمند داشتن دندان‌های سالم و مرتب است. بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف دارای دندان‌های به هم فشرده و کج هستند که این امر به نوبه‌ی خود باعث کاهش زیبایی صورت خواهد شد. ارتودنسی به عنوان یکی از شیوه‌های مؤثر برای داشتن دندان‌های صاف و یکدست است. اگر بخواهید سیم کشی دندان را به بهترین شکل و با قیمت مناسب انجام دهید بهتر است به دنبال شناخت یک کلینیک معتبر باشید.

ارتودنسی دندان

زمانی که از شیوه ارتودنسی برای مرتب سازی دندان‌های خود استفاده کنید می‌توانید با یک هزینه معقول به ظاهر مناسب دست پیدا کنید. فشارهای ایجاد شده در سیم کشی دندان در طی زمان مشخص باعث خواهد شد تا دندان‌ها به شکل صاف درآیند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد محبوب‌ترین شیوه‌های سیم کشی دندان در سال ۱۴۰۰ مطالب جالب توجهی را با شما به اشتراک بگذاریم.

دلایل استفاده از ارتودنسی چیست؟

موقعیت فک و دندان در ایجاد یک چهره زیبا بسیار حیاتی هستند لذا زمانی که فک و دندان‌های شما به درستی بر روی هم قرار نگیرند، عارضه‌ و ناهنجاری‌های زیادی رخ می‌دهد. عوامل مختلفی در استفاده از شیوه سیم کشی دندان‌ها وجود دارند که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به کج بودن دندان، فشرده بودن دندان و ناهنجاری‌های دهانی اشاره کرد. وجود ناهنجاری‌های مختلف در فک و دندان به مرور زمان باعث ایجاد فرسایش دندان‌ها شده و جویدن را مشکل می‌نماید. از این رو استفاده از شیوه ارتودنسی به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند دندان‌های صاف و یکدستی داشته باشند. وجود دندان‌های صاف باعث ایجاد طرح لبخند مناسب شده و سلامت دهان و دندان را بهبود می‌بخشد.

چه کسانی می‌توانند ارتودنسی انجام دهند؟

در سیم کشی دندان، افراد فارغ از سن و جنسیت خود می‌توانند از این شیوه کاربردی برای بهبود ظاهر و سلامت دندان‌های خود استفاده کنند. تشخیص نهایی این کار بر عهده متخصص است که با داشتن تجربه فراوان می‌تواند شما را در رسیدن به یک وضعیت مطلوب یاری نماید. انجام ارتودنسی قبل از رشد دندان‌های اصلی می‌تواند دارای تاثیرگذاری بیشتری بر روی ظاهر دندان‌ها باشد. اگر کودک شما دارای دندان‌های کج و زاویه فک نامناسب است، بهتر است قبل از هر کاری با انتخاب یک کلینیک زیبایی مناسب بتوانید از نظر یک متخصص باتجربه جهت بهبود وضعیت دندان‌های فررزند دلبندتان بهرمند شوید.

شناخت بهترین و محبوب‌ترین شیوه ارتودنسی

در سیم کشی دندان‌ها می‌توان از شیوه‌های جدید و مدرن پزشکی برای صاف کردن دندان و درمان مشکلات احتمالی فک و دهان استفاده کرد. شیوه‌های مختلف زیادی برای سیم کشی دندان‌ها وجود دارد که در این بخش قصد داریم تا به بهترین و محبوب‌ترین آن در سال ۱۴۰۰ بپردازیم:

  • ارتودنسی دیمون

استفاده از این شیوه برای سیم کشی دندان‌ها به دلیل نوع انجام آن باعث کاهش دوره درمان و صاف شدن دندان‌ها در مدت زمان اندک خواهد شد. این سیستم “براکتی” به بیماران این امکان را می‌دهد که با صرفه جویی در زمان و هزینه‌های خود به راحتی به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. وجود شیوه دیمون باعث خواهد شد تا افراد مدت زمان کمتری را به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنند.

در روش ارتودنسی دیمون، استفاده از براکت دیمون بر خلاف بریس‌های سنتی و فلزی به سیم‌های قوس‌دار قرار گرفته شده در دندان اجازه خواهد داد تا آزادانه حرکت نمایند و با تنظیم فشار وارد شده به براکت‌ها بتوان به راحتی تنظیم مورد نظر را اعمال کرد. در این شیوه به میزان مشخص، سیم‌های قرار گرفته شده آزاد گذاشته می‌شوند تا به راحتی به سمت و سوی مختلف حرکت نمایند. این عمل آنقدر تکرار می‌شود تا دندان‌ها به شکل مناسب صاف شوند. استفاده از شیوه ارتودنسی دیمون دارای مزایای زیادی برای بیماران است که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به کاهش زمان درمان، قرار ملاقات کمتر، نتایج بهتر و ایده‌ال‌تر، راحتی و کیفیت بیشتر و رضایت مشتریان اشاره کرد.

  • ارتودنسی لینگوال

این شیوه به عنوان روش سیم کشی پشت دندانی شناخته می‌شود که براکت یا سیم مخصوص در پشت دندان به سمت زبان قرار می‌گیرد. موقعیت‌های مکانی قرار گرفته شده در شیوه لینگوال با توجه به مکانیزمی که دارند به عنوان براکت داخلی شناخته می‌شوند. در شیوه لینگوال براکت‌های قرار گرفته شده به دلیل این که در پشت دندان‌ها نصب می‌شوند قابل مشاهده نیستند. این روش نوعی ارتودنسی نامرئی است که برای بسیاری از بیماران حائز اهمیت است. از ارتودنسی لینگوال بیشتر برای درمان دندان‌های بزرگسالان استفاده می‌شود چرا که به دلیل حالت نامرئی که دارد می‌تواند بدون ایجاد حس ناخوشایند باعث صاف شدن دندان‌ها شود. از شیوه لینگوال برای درمان عارضه‌های مختلف نظیر کج بودن متوسط تا شدید دندان‌ها، ازدحام دندان و انواع مال اکلوژن‌ها استفاده می‌شود.

طول دوره درمان در این شیوه بین ۱۸ تا ۳۸ ماه متغییر است و با توجه به وضعیت بیمار متفاوت است. اگر بخواهید از شیوه لینگوال برای مشکلات دهان و دندان خود استفاده کنید می‌توانید از مزیت‌های زیر بهره‌مند شوید:

  • یکی از مهم‌ترین مزیت استفاده از این شیوه غیر قابل مشاهده بودن سیم کشی دندان است.
  • برای اصلاح مشکلات پیچیده دهان و دندان، تغییر ارتفاع دندان و بستن فضای خالی بین آنها می‌توان از شیوه لینگوال استفاده نمود.
  • در صورتی که در زمان سیم کشی دندان نتوانید به راحتی دندان‌های خود را تمیز کنید، تغییر رنگ ایجاد شده در پشت دندان بوده و قابل مشاهده نیست.

ارتودنسی لینگوال

برای استفاده از ارتودنسی دندان و بهره‌مند شدن از شیوه‌های جدید، بهتر است به دنبال انتخاب یک کلینیک معتبر باشید. بهرمندی از یک کلینیک معتبر نظیر کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا باعث خواهد شد تا در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و به نتیجه درخشان دست پیدا کنید.

انواع ارتودنسی در دندانپزشکی دکتر سریتا

استفاده از ارتودنسی به عنوان یک شیوه مؤثر برای صاف کردن دندان‌ها و رفع ناهنجاری‌های فک و دندان است که این امر باعث بهبود ظاهر و افزایش اعتماد به نفس خواهد شد. کلینیک دکتر سریتا با داشتن پزشکان متخصص و مجرب می‌تواند سیم کشی دندان را با کیفیت عالی و بهترین شرایط برای شما انجام دهد. در صورتی که دارای مشکلات فک و دندان هستید و می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و به یک نتیجه ایده‌ال دست پیدا کنید بهتر است به وب سایت دکتر سریتا به آدرس drserita.com مراجعه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,67 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.