جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان

قرار دادن ایمپلنت دندان یک عمل جراحی سرپایی است. ایمپلنت دندان از تیتانیوم و سایر مواد ساخته شده است که در استخوان فک شما قرار می گیرد و مانند رسشه دندان واقعی عمل می کند . این ریشه مصنوعی به دندانپزشک اجازه می دهد دندانهای جایگزین شما را ثابت نگه دارد ، بنابراین آنها احساس پایداری کرده و با سایر دندانهای شما یکی می شوند.

دریافت ایمپلنت دندان نیاز به چندین جلسه دارد ، از جمله مراجعه به یک مرکز ایمپلنت و مشاوره ، قرار ملاقات برای قرار دادن ایمپلنت و دیگری برای اتصال دندانهای جدید.

 

چه کسانی مناسب ایمپلنت دندان نیستند ؟

کودکان در حال رشد ممکن است نتوانند ایمپلنت دندانی بگیرند تا رشد و پیشرفت فک آنها کامل شود .

افراد مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت یا لوسمی ممکن است افراد مناسبی برای ایمپلنت های دندانی نباشند زیرا این شرایط پس از عمل می تواند در بهبودی اختلال ایجاد کند.

اگر سیگار می کشید ، دندانپزشک ممکن است عمل جراحی را توصیه نکند ، زیرا سیگار کشیدن می تواند بهبودی را آهسته کند.

در مورد سابقه پزشکی و عادات سبک زندگی با دندانپزشک خود صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که شما فرد مناسبی برای این روش جهت جایگزینی دندان هستید.

 

هدف از ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان می تواند یک یا چند دندان ثابت را که در اثر آسیب دیدگی ، لثه ، پوسیدگی دندان یا عفونت از بین رفته اند ، جایگزین کند . وقتی در مشاوره اولیه با دندانپزشک خود صحبت می کنید ، ممکن است گزینه های دیگری را برای جایگزینی دندان ها در نظر بگیرند. خوب ، از جمله پروتزها و پل ها. آنها به شما مشاوره خواهند داد که آیا فضای کافی و استخوانی در ناحیه دندان از دست رفته برای این روش دارید. اگر دندان شما مدتی از دست رفته باشد ، ممکن است دچار ضعف استخوانی شوید و ممکن است قبل از اینکه بتوانید عمل جراحی کاشت دندان را انجام دهید به پیوند استخوان احتیاج داشته باشید.

 

قبل از انجام عمل ایمپلنت دندان

قبل از عمل ، شما برای مشاوره اولیه به دندانپزشک خود مراجعه خواهید کرد. دندانپزشک شما معاینه جامع را برای شما انجام می دهد. پس از عکس برداری ، پزشک معالج شما گزینه هایی را که برای جایگزینی دندان از دست رفته شما وجود دارد با شما در میان می گذارند.  هنگامی که شما روش مورد نظر را انتخاب کردید و متوجه شدند که از سلامتی خوبی برخوردار هستید ، پزشک معالج شما برنامه های جراحی و وقت ملاقات را ترتیب می دهند. اگر دندانپزشک شما برای انجام این عمل آرام بخش را توصیه می کند ، لازم است ترتیب دهید که کسی  روز عمل  شما را به خانه بیاورد.

 

محل انجام عمل جراحی کاشت دندان

عمل کاشت دندان به طور معمول در مطب دندانپزشکی انجام می شود و توسط تیمی از متخصصان آموزش دیده در جراحی دهان و دندانپزشکی ترمیمی انجام می شود.

 

غذا و نوشیدنی

اگر دچار بی حسی موضعی هستید ، می توانید چند ساعت قبل از عمل یک وعده غذایی سبک میل کنید. اگر این عمل تحت آرام بخش انجام شود ، به شما توصیه می شود بعد از نیمه شب شب قبل از عمل چیزی نخورید تا مطمئن شوید شکم شما خالی است.

بعد از ایمپلنت چه بخوریم

داروها

دندانپزشک شما ممکن است چند روز قبل از عمل آنتی بیوتیک تجویز کند تا از خرابی زود هنگام ویا عفونت ایمپلنت دندان جلوگیری کند. همچنین ممکن است برای شما یک دهانشویه ضد باکتریایی خاص مانند کلرهگزیدین تجویز کند

 

سبک زندگی قبل از کاشت ایمپلنت دندان

اگر سیگار کشیدن در روال زندگی شما قرار دارد ، با دندانپزشک خود در مورد اینکه آیا ایمپلنت دندان مناسب شما است ، صحبت کنید.

 

در طی روال کاشت ایمپلنت دندان چه انتظاری  داشته باشیم ؟

عمل کاشت دندان در چندین قرار ملاقات اتفاق می افتد که معمولاً چند ماه با هم فاصله دارند. در مرحله اول جراحی ، قرار دادن ایمپلنت دندان ، دهان شما با بی حسی موضعی کاملاً بی حس می شود و یا به شما آرام بخش داده می شود ، بنابراین هیچگونه درد و ناراحتی احساس نمی کنید . برش در لثه شما انجام می شود. ایمپلنت ریشه دندان را در محل دندان از دست رفته در فک قرار می گیرد. پس از قرار دادن ایمپلنت ، دندانپزشک لثه ها را بر روی ایمپلنت می بندد تا ایمپلنت در آن باقی بماند.

 

شما در خانه بهبود می یابید و احتمالاً طی چند ماه دوباره به مرحله دوم این روش بر خواهید گشت. این زمان کافی برای رشد استخوان در اطراف ایمپلنت می دهد و باعث می شود در جای خود به اندازه کافی محکم شود.

 

هر بیمار به طور متفاوتی بهبود می یابد ، بنابراین می تواند تا شش ماه طول بکشد تا دندان های جایگزین قرار گیرند. در بعضی موارد ، بیمار می تواند همه موارد را در یک قرار ملاقات قرار دهد.

هنگامی که دندانپزشک تشخیص داد که ایمپلنت ایمن است ، یک قطعه اتصال دهنده به نام(آباتمنت) abutment روی ایمپلنتی که داخل فک قرار گرفته قرار می گیرد. این بخشی است که دندان جدید را نگه می دارد. هنگامی که لثه شما بهبود می یابد ، دندانپزشک از دندان شما عکس می گیرد  و یک دندان جایگزین سفارشی مناسب با دندان های شما درست می کند ، که به آن نیز تاج گفته می شود . در پایان تاج به اباتمنت وصل می شود.

بهبود

اگر دندانپزشک شما از آرامبخشی استفاده می کند ، برای چندین ساعت کمی احساس گیجی خواهید کرد. مطمئن باشید که پس از انجام عمل ، شخصی شمارا تا خانه همراهی می کند.

بعد از قرار دادن ایمپلنت ها ، ممکن است دچار کبودی ، تورم ، خونریزی جزئی و درد شوید. ممکن است لازم باشد در حین بهبود ، غذاهای نرم ، غذاهای سرد و سوپ گرم بخورید. برای کمک به هرگونه درد ، دندانپزشک شما احتمالاً داروهای بدون نسخه ، از جمله Advil (ایبوپروفن) را تجویز می کند.

 

مراقبت بلند مدت

کاشت دندان به طور معمول به بهداشت دندان مشابه دندانهای عادی شما احتیاج دارد. برای سالم نگه داشتن آنها ، دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنید ، نخ دندان بزنید و برای قرارهای منظم پیگیری به دندانپزشک مراجعه کنید. ایمپلنت های دندانپزشکی پوسیدگی دندان را تجربه نمی کنند ، اما می توانند تحت تأثیر بیماری پریودنتال قرار گیرند ، بنابراین انجام مراقبت های خوب از دندان مهم است.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از قیمت به روز ایمپلنت به لینک زیر مراجعه کنید .

هزینه کاشت دندان

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 4,80 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.