جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

چگونه با انتخاب روتختی مناسب دکوراسیون اتاق را زیباتر کنیم

اتاق خواب از جمله قسمت‌های مهم خانه محسوب می‌شود، زیرا ما زمان استراحت خود را که حدودا یک سوم عمر ما است، در آن سپری می‌کنیم. زمانی که وارد اتاق خواب می‌شوید، اولین وسیله‌ای که توجه شما را جلب می‌کند، تخت‌خواب است. اگر برای تخت خواب خود یک روتختی مناسب انتخاب نکنید، حتی در صورتی که اتاق شما گران‌ترین و لوکس ترین دکوراسیون را داشته باشد، باز هم زیبا و متناسب به نظر نخواهد رسید. نقش روتختی در زیبایی اتاق را نباید نادیده گرفت. در ادامه با چند نکته مهم درباره خرید روتختی جدید آشنا می‌شویم.

به سایز تخت دقت کنید

از جمله مواردی که در انتخاب خود باید مد نظر بگیرید، سایز تخت شماست. محصولی را بخرید که اندازه آن متناسب با تخت خواب شما باشد. کوچک و یا بزرگ بودن روتختی می‌تواند دردسر ساز شود. برخی افراد تصور می‌کنند روتختی بسیار بزرگ کاربرد و جلوه بیش‌تری دارد و حتی ممکن است قسمت قابل توجهی از روتختی آن‌ها روی زمین قرار بگیرد. این موضوع نه تنها بر ظاهر اتاق شما تاثیر منفی می‌گذارد، بلکه در هنگام خواب و استراحت هم دچار مشکل می‌شوید. بهترین راه  توجه به اندازه تخت و استفاده از سایز مناسب است.

 

هماهنگ‌ بودن رنگ روتختی با اتاق خواب

زمانی که وارد اتاق می‌شوید، باید هماهنگی بین تمام رنگ‌ها و دکور آن احساس کنید. بنابراین در انتخاب رنگ و طرح روتختی خود، تناسب آن با دکوراسیون اتاق را حتما در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استفاده از رنگ‌های متضاد و چند رنگ متفاوت نمی‌تواند جلوه زیبایی به اتاق شما ببخشد. حتما هماهنگی را در انتخاب‌های خود رعایت کنید تا اتاق‌تان زیباتر به نظر برسد.

زیبایی به تنهایی کافی نیست

البته به این نکته مهم هم توجه داشته باشید، اگر در هنگام خرید روتختی تنها ملاک شما زیبایی آن باشد  و کیفیت را در نظر نگیرید، خیلی زود دچار مشکل می‌شوید. محصول انتخابی شما باید در عین زیبایی، کیفیت عالی هم داشته باشد. در غیر این صورت هزینه‌ای که برای خرید روتختی خود صرف کرده‌اید هدر می‌رود و خیلی زود باید به دنبال خرید یک روتختی جدید باشید.

برند مورن تولید کننده و ارائه دهنده انواع روتختی های باکیفیت با جنس مرغوب است که خیال شما را کاملا درباره کیفیت و زیبایی کالا راحت می‌کند.

توجه به جنس پارچه

جنس پارچه از دیگر موضوعات مهم است که باید در انتخاب‌های خود حتما آن را لحاظ کنید. برای این کار ابتدا باید با جنس‌های مختلف پارچه روتختی آشنا شوید.

جنس روتختی‌های مورن از ساتن میکرو، تنسل، ساتین، نخ ابریشم و دیگر پارچه‌های مرغوب و باکیفیت است که هر کدام از آن‌ها با توجه به سلیقه و نیاز شما می‌توانند یک انتخاب عالی محسوب می‌شوند.

ساتن میکرو علاوه بر داشتن درخشندگی و جذابیت،  ُسر نمی‌خورد و انتخاب مناسبی برای خاص پسندان است.

ساتین با ساتن متفاوت است، این جنس رنگ‌های ملایم و متفاوتی دارد، پیوند تار و پود آن در واحد بافت کمتر بوده و از مواد ابریشم طبیعی بافته می‌شود.

در ساخت تنسل از مواد نانو استفاده شده است که از چوب درخت اکالیپتوس گرفته می‌شود. الیاف تنسل به دلیل این که سلولزی هستند به الیاف پنبه شباهت دارند، ولی نخ آن‌ها نسبت به نخ‌های دیگر سطحی صاف‌تر دارد. به همین دلیل باعث ایجاد حس نرمی و درخشندگی بیش‌تر می‌شود و بعد از بارها شستشو همچنان ساختار خود را حفظ می‌کند.

 

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید روتختی خود دقت کنید، نوع آن است. ابتدا باید بدانید قصد خرید روتختی لوکس را دارید یا به دنبال انتخاب روتختی سه بعدی، ساده یا اسپرت هستید. تعیین هدف می‌تواند خرید شما را آسان‌تر کند.

روتختی‌های مورن طرح‌های متفاوت، زیبا و باکیفیت دارند که استفاده از محصولات این برند جلوه بسیار خاصی به اتاق خواب شما می‌بخشد.

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.