پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

آموزش دوخت پیراهن حلزونی

آموزش دوخت پیراهن حلزونی

آموزش دوخت پیراهن حلزونی را در این مطلب ببینید.

 

توجه : معمولا دم آستین *دم لباس* دور یقه * دم دامن * هست یا بکار می رود.

الگوی یقه آرشال را می کشیم جلو باز هم می توان باشد هم جلو بسته باز شو یقه را پایین می آییم وصل می کنیم به گوشه گردن بعد یقه آرشال را طراحی می کنیم می توانیم به دکمه خور برسانیم یا قبل دکمه خور قرار بگیرد بعد خط های از پایین به بالا رسم می کنیم .

۴-۵ تا خط می کشیم و هر قدر خواستیم اوازمان می دهیم ( ۳-۵ ) سانت می باشد مدل حلزونی

نکته :

جنس پارچه ها لخت و ظریف باشد پارچه آهار دار به هیچ وجه استفاده نمی شود معمولا یقه یک لا برش می خورد لبه های یقه یا ( با شمع می سوزانیم * یا اورلوگ می شود * یا نوار دوزی ) می شود.

نکته :

هر چه پهنای یقه بیشتر باشد تعداد اوازمان بیشتر می شود هر چه طول یقه بیشتر باشد تعداد اوازمان بیشتر می شود سجاف هم جلو نیاز دارد هم پشت می خواهد در اریب پارچه برش می خورد (یقه حلزونی).


پشت یقه حلزونی :

هر مقداری پهنا داخل سرشانه در جلو بود به پشت هم علامت می زنیم هر چه قدر گشادی به جلو دادیم به پشت هم می دهیم از سر گودی گردن پشت هر عددی در سرشانه آمدیم از سر گودی هم همان مقدار می آییم و به حالت هلال به هم وصل می کنیم برای اینکه گردی یقه پشت درست در بیاید از گودی گردن همان عدد را نیم ساز های با همان پهنا خارج می شویم بعد رولت می کنیم بعد سرشانه پشت و جلو را می چسبانیم و پشت هم اوازمان می دهیم.اموزش دوخت حلزونی

 

نکته :

برای اینکه بتوانیم یقه را روی پارچه دولای بسته بیندازیم و نوک آن بیرون نیفتد دولای باز می اندازیم ولی در جایی که نتوانیم دولای باز برش بزنیم ( زمانی که پارچه نازک و ساده باشد ) باید حتما دولای بسته برش بخورد برای این کار می آییم اوازمان را کم می کنیم.

اگر اوازمان دم لباس باشد***

برای دم آستین * دم لباس * دم دامن* معمولا شکل حلزونی از الگو چیده می شود هر چه قدر خواستیم در پهلو بالا می آییم و به قد لباس رسم می کنیم از قد الگو جدا شده و بعد اوازمان می دهیم.

 

موقع برش و دوخت :

پارچه ها که می خواهیم برش بزنیم باید بلند و کوتاه هم یا کوتاه باشند برای دوخت دم لباس های جلو بسته که هفت شکل است قسمت هفت را یک طرف را می دوزیم و طرف دوم را که می خواهیم بدوزیم الگو ی هفت شکل را چرت می خورد بعد طرف دوم دوخته می شود یقه به سبک یقه خر گوشی دوخته می شود.

 

آستین حلزونی هم مثل نقاب مقنعه در می آوریم بعد اوازمان می دهیم.

منبع : honar-dar-khaneh.mihanblog.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 17, میانگین امتیاز: 3,88 از 5)
Loading...