جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

زمان آزمون نظام مهندسی اعلام شد

زمان آزمون نظام مهندسی

بنا به گفته مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، آزمون ورود به حرفه مهندسان در روزهای ۸ و ۹ دی با مشارکت ۱۵۷ هزار نفر در هفت رشته مهندسی و در ۸۰ شهر و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، حامد مانی‌فر درخصوص برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در هفت رشته مهندسی که در روزهای آتی برگزار خواهد شد اظهار کرد: در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، مجموعه آزمون‌های نظام مهندسی برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در روزهای ۸ و ۹ دیماه سال جاری در ۸۰ شهر و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

آزمون نظام مهندسی در چه تاریخی برگزار می شود؟

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با یادآوری اینکه آزمون برای ۸ دیماه در دو نوبت صبح و عصر و برای ۹ دیماه در نوبت صبح برگزار می‌شود، افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان در ۷ رشته مهندسی برگزار می‌شود که برای رشته‌های عمران، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در صلاحیت‌های طراحی (محاسبات)، نظارت، اجرا و در رشته معماری در صلاحیت‌های نظارت و اجرا و در رشته‌های نقشه‌برداری و ترافیک به صورت عمومی خواهد بود.

تعداد شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی

مانی‌فر با اشاره به ثبت‌نام حدود ۱۵۷ هزار نفر داوطلب توضیح داد: در این دوره از آزمون‌ها ۷۸ درصد از شرکت‌کنندگان را آقایان و حدود ۲۲ درصد از آنها را بانوان تشکیل‌ می‌دهند.
وی ادامه داد: استان تهران با ۲۵ هزار نفر شرکت‌کننده بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان و استان بوشهر با یکهزار و ۱۵۰ نفر شرکت کننده کمترین شرکت‌کنندگان را در این دوره از آزمون‌ها به خود اختصاص داده است.

بنابراین گزارش، آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان تهران در شهرهای اسلامشهر، تهران، دماوند، شهریار، ورامین (پیشوا) برگزار خواهد شد. در سال جاری علاوه بر این آزمون، آزمون ورود به حرفه مهندسان در تیرماه شامل طراحی معماری و شهریورماه در تمامی رشته‌ها به شکل تستی برگزار شده است.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...