چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

برداشت پول از حساب وکالتی مساوی انصراف از خرید خودرو

برداشت پول از حساب وکالتی

بعضی از متقاضیان خرید خودرو که به اشتباه حساب وکالتی به نام ایران خودرو باز کرده بودند، درخواست کردند که امکان رفع مسدودی زودتر از ۲۴ خرداد برای آن ها فراهم شود تا بتوانند اقدام به برداشت پول خود کنند. این امکان برای انصرف دهندگان از طرح فراهم است.

بر این اساس، یکی از بانک‌ها نام شرکت ایران‌خودرو را در فهرست شرکت‌های ارائه‌دهنده خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو داخلی قرار داده است، این در حالی است که این شرکت در دور دوم طرح عرضه یکپارچه اصلا خودرویی برای فروش ارائه نکرده است؛ بنابراین مشتریانی که به‌اشتباه در دوره دوم عرضه، اقدام به افتتاح حساب وکالتی به نام ایران‌خودرو کرده‌اند، نباید پولشان را تا وقتی وزارت صمت مجوز برداشت صادر می‌کند، بردارند. از همین رو لازم است شرایطی فراهم شود تا امکان تغییر حساب وکالتی یا لغو افتتاح حساب فراهم باشد و مشتریان بتوانند پولشان را در زمان دلخواه برداشت کنند.

بر اساس اعلام سامانه یکپارچه، از روز چهارشنبه ۲۴ خرداد فهرست اولویت مشتریان و موعد تحویل خودروهایشان اعلام خواهد شد و مشتریان امکان برداشت وجه مسدود‌شده را خواهند داشت. البته وزارت صمت اعلام کرده است برداشت وجه قبل از تاریخ ۲۴ خرداد به منزله انصراف از خرید است؛ بر این اساس مانعی برای برداشت وجه حساب وکالتی از بانک‌ها وجود ندارد و لازم است بانک‌ها در این زمینه با مشتریان همکاری لازم را داشته باشند‌. مشتریان خرید خودرو از سامانه یکپارچه باید بدانند برداشت وجه زودتر از موعدی که از طریق سامانه یکپارچه برای برداشت تعیین شده، به منزله انصراف از خرید خودرو خواهد بود. بنابراین فقط‌ مشتریانی می‌توانند وجه خود را از بانک برداشت کنند که تصمیم خود را به صورت قطعی برای عدم‌خرید خودرو از سامانه یکپارچه اتخاذ کرده‌اند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...