جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

آجیل شب یلدا شامل چیست؟

آجیل شب یلدا شامل چیست؟

یلدا یکی از مراسم مهم در میان ایرانیان است که از گذشته‌های دور تا به امروز آن را به عنوان بلندترین شب سال جشن می‌گیرند. شب یلدا یا شب چله با انواع و اقسام خوراکی‌های مخصوص مانند هندوانه، انار، تنقلات، شیرینی و آجیل تکمیل شده و با فال حافظ و داستان‌های مادربزرگان و پدربزرگان به پایان می‌رسد. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ آجیل شب یلدا برویم. به نظر شما چه تفاوتی با دیگر انواع آجیل دارد؟

آجیل شب یلدا چیست؟

این آجیل همان مدل ساده‌ای است که در مراسمات مختلف مانند عید نوروز یا به صورت روزمره مصرف می‌شود، اما چند تفاوت کوچک دارد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • آجیل شب یلدا، ترکیب و طعمی شیرین دارد، در صورتی که آجیل ساده معمولا شور است.
  • در آجیل شب یلدا خشکبار نیز وجود دارد اما در آجیل ساده خبری از خشکبار نیست.
  • در آجیل شب یلدا توت خشک، برگه، کشمش، گردو و انجیر خشک نیز دیده می‌شود.

آجیل شب یلدا شامل چیست؟

فواید آجیل شب یلدا

آجیل یکی از خوراکی‌های مفید برای بدن و حاوی مقادیر بالایی از فیبر است. بنابراین برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است. در این میان می‌توانیم به چاقی، یبوست، پیشگیری از انواع سرطان‌های روده و معده اشاره کنیم.

به جز این در آجیل شب یلدا به دلیل وجود میوه‌های خشک، انواع ویتامین‌های B، E، A و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، روی، پتاسیم و فسفر، منیزیم و پروتئین نیز دیده می‌شود. بنابراین می‌توانیم به عنوان ماده خوراکی برای تراکم استخوان‌ها و جلوگیری از ریز مو و در نهایت افزایش قدرت بینایی یاد کنیم.

انواع آجیل شب یلدا در اَلوخشکبار

خرید آجیل شب یلدا را می‌توانید بر اساس سلیقه خود انجام دهید.به همین جهت و برای سهولت در تهیه آجیل برای شب یلدا  در فروشگاه اینترنتی اَلوخشکبار نیز انواع مختلفی از این ترکیب وجود دارد که می‌توانید آنها را خریداری کنید:

  • آجیل پنج مغز خام: تمام ترکیباتی که در این آجیل به کار رفته به صورت خام بوده و شامل مغز پسته خام، بادام درختی خام، مغز فندق خام، بادام هندی خام و مغز گردوست.
  • آجیل پنج مغز شور: برای افرادی که طعم شیرین آجیل شب یلدا را دوست ندارند، این گزینه بسیار مناسب است. ترکیبات این آجیل مغز پسته شور، مغز بادام هندی شور، مغز بادام درختی شور، مغز فندق شور و مغز گردو است.
  • آجیل چهار مغز خام: مخلوطی از مغز پسته خام، بادام درختی خام، بادام هندی خام و مغز فندق خام بوده و انتخابی مناسب نه تنها برای شب یلدا بلکه برای مصارف روزمره و کودکان است.
  • آجیل چهار مغز شور: این آجیل نیز برای افرادی است که مغزهای طعم دار را می‎پسندند و شامل مغز پسته شور، بادام هندی شور، بادام درختی شور و مغز فندق شور است.
  • آجیل مخلوط شیرین: اصلی‌ترین آجیل مخصوص شب یلداست که طعم آن نیز شیرین است. ترکیبات این آجیل شامل پسته احمد آقایی، بادام درختی، مغز گردو، بادام هندی، توت خشک، انجیر خشک و کشمش است.
  • آجیل مخلوط اقتصادی: مطمئنا در بازار گران اینروزها پیدا کردن آجیلی که در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد، کمی سخت است. اَلوخشکبار این موضوع را حل کرده و خرید آجیل مخلوط اقتصادی را در میان محصولات خود برای شما مهیا کرده است. این آجیل شامل پسته فندقی شور، بادام زمینی شور، تخمه ژاپنی و تخمه کدو آن هم از نوع درجه یک است.
  • آجیل مخلوط معمولی: ترکیب دیگری برای شب یلداست که در آن پسته احمد آقایی شور، بادام درختی، بادام هندی، تخمه کدو و تخمه جابنی (ژاپنی) وجود داشته و بسیاری مقرون به صرفه است.
  • آجیل مخلوط ممتاز: این آجیل برای افرادی که قصد برگزاری مهمانی‌های رسمی در شب یلدا را دارند، مناسب است. ترکیب آن پسته احمد آقایی شور، بادام درختی شور، بادام هندی شور، مغز فندق شور، تخمه کدو گوشتی و تخمه ژاپنی است که از میان بهترین‌ها انتخاب شده است.
  • آجیل مخلوط سفارشی: ترکیب پسته احمد آقایی شور، بادام درختی، بادام هندی شور و مغز فندق شور نیز آخرین نوع آجیل را در لیست ما تشکیل داده که می‌توانید آن را انتخاب کنید.
  • با اضافه کردن توت خشک و انجیر خشک می‌توانید این آجیل‌ها را تکمیل کنید.

آجیل شب یلدا شامل چیست؟

شب یلدایی متفاوت…

شاید وجود آجیل یا خوراکی‌های مخصوص در این شب جزو ضروریات نباشد، حتی برخی از خانواده‌ها این شب را همانند دیگر ایام سال به خواب می‌روند. اما همیشه رسم و رسومات و آداب دیرینه حس و حالی متفاوت را به ما می‌بخشد. این شب می‌تواند بهانه‌ای برای دورهمی‌ها، در روزهای شلوغ زندگی هر کدام از ما باشد.

یلدا مبارک…

یلدا مبارک

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 3,33 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.