سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

بهترین منابع کنکور تجربی از نظر رتبه های برتر کنکور و مشاوران کنکور کدام هستند؟

همانطور که می دانید مطابق با آخرین تغییرات شیوه برگزاری کنکور، کنکور تجربی ۱۴۰۲ در دو نوبت دی ماه و تیر ماه توسط سازمان سنجش برگزار می گردد. منابع کنکور تجربی برای هر دو نوبت، کتب یکسانی هستند.

منابع کنکور تجربی

سازمان سنجش تحت عنوان مجری برگزار کننده کنکور سراسری هر سال منابع کنکور سراسری را از طریق سایت sanjesh.org  در اختیار داوطلبان قرار می دهد. منابع کنکور تجربی از سال های دهم، یازدهم و دوازدهم داوطلبان این رشته است. داوطلبان می توانند با توجه به گروه آزمایشی مورد نظر خود اقدام به تهیه منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ کنند.

از مهم  ترین و اولین گام در جهت آمادگی برای کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۲، اطلاع از منابع کنکور تجربی رتبه های برتر و تهیه آن به منظور کسب آمادگی در این رقابت می باشد. چندین سال است که شاهد تغییراتی در کنکور سراسری تجربی می باشیم. یکی از این تغییرات حذف دفترچه پرسش های عمومی کنکور سراسری است. متقاضیان می بایست با مطالعه منابع لازم خود را برای شرکت در آزمون حاضر کنند که در این مقاله، بهترین منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ دروس تخصصی را جهت هموار سازی راه موفقیت شما معرفی کرده ایم.

از آن جایی که رقابت در کنکور سراسری بین داوطلبان سنگین می باشد. به طور معمول افرادی که قصد شرکت در این آزمون را دارند از اردیبهشت و خرداد ماه اقدام به تهیه منابع کنکور تجربی نموده تا با یک برنامه ریزی درست و ایده آل برای رسیدن به هدف خود تلاشی نمایند. از آن جایی که اطلاع از منابع کنکور سراسری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به خاطر تعدد منابع کمک درسی کنکور امکان دارد داوطلبان در انتخاب خود دچار تردید شوند بر آن شدیم تا در این متن منابع کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۲ را در اختیار متقاضیان شرکت در کنکور تجربی ۱۴۰۲ قرار دهیم.

منابع کنکور تجربی

منابع تخصصی کنکور تجربی ۱۴۰۲

یکی از مهم ترین دفترچه های سوال کنکور تجربی به دفترچه اختصاصی این آزمون که شامل دروس زمین شناسی، ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی است، تعلق می گیرد. دفترچه سوالات کنکور سراسری در تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به هر درس کنکور دچار تغییراتی شده است. کنکور سراسری ۱۴۰۲ تنها شامل دروس تخصصی هر گروه آزمایشی است.

در جدول زیر منابع اصلی دروس تخصصی کنکور تجربی ۱۴۰۲ بیان شده است. کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، باید ابتدا نسبت به تهیه کتاب های درسی تخصصی کنکور تجربی کرده و سپس کتب کمک درسی مورد نیاز برای هر درس را با توجه به سطح علمی خود تهیه کنند.

زمین شناسی تجربی

نام کتابسال چاپ
زمین شناسی پایه یازدهم۱۴۰۰

 

ریاضیات تجربی

ریاضی ۱: پایه دهم۱۳۹۹
ریاضی ۲: پایه یازدهم۱۴۰۰
ریاضی ۳: پایه دوازدهم۱۴۰۱

 

زیست شناسی تجربی

زیست شناسی ۱: پایه دهم۱۳۹۹
زیست شناسی ۲: پایه یازدهم۱۴۰۰
زیست شناسی ۳: پایه دوازدهم۱۴۰۱

 

فیزیک تجربی

فیزیک ۱: پایه دهم۱۳۹۹
فیزیک ۲: پایه یازدهم۱۴۰۰
فیزیک ۳: پایه دوازدهم۱۴۰۱

شیمی تجربی

شیمی ۱: پایه دهم۱۳۹۹
شیمی ۲: پایه یازدهم۱۴۰۰
شیمی ۳: پایه دوازدهم۱۴۰۱

اگر به کتب درسی اشاره شده دسترسی ندارید ،می توانید از طریق سایت پایگاه کتاب های درسی، نسخه pdf  کتابها که براساس پایه دسته بندی شده اند را دانلود کنید.

توصیه مشاوران گاماس ۲۰ در انتخاب منابع کمک درسی و تستی کنکور تجربی ۱۴۰۲:

سازمان سنجش آموزش کشور، منابع کنکور سراسری تجربی را به شکل قطعی بیان نمی کند و تنها به بیان عناوین دروس امتحانی و ضرایب آن ها در سطوح سه سال دوره دوم متوسطه می پردازد. از آنجایی که سوالات کنکور سراسری به صورت تستی بیان شده و نکات و ابهامات زیادی داشته که می تواند فرد را در پاسخ دهی به سوالات دچار شک و تردید نماید. برای اینکه بتوان روی تمامی مباحث و سوالات کنکور سراسری تجربی مسلط شد، شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به تهیه منابع کمک درسی و تستی کنید.

 منابع درس ریاضی:

نکته بسیار مهم در شیوه مطالعه درس ریاضی، خواندن مبحث به مبحث آن است.به همین دلیل کتابهای جامعه بهترین منبع پیشنهادی برای این درس می باشد.

  • جامع تست انتشارات خیلی سبز

منابع درس شیمی:

بعد از زیست مهم ترین درس برای کنکور تجربی شیمی است. کتاب های پایه به پایه شیمی خیلی سبز درسنامه کامل، تست های استاندارد و پاسخ های تشریحی کاملی دارند و در مقایسه با شیمی مبتکران حجم متناسب تری هم دارند.

  • کتاب های پایه به پایه شیمی خیلی سبز
  • شیمی مبتکران بهمن بازرگانی
  • سری جامع تست انتشارات الگو پایه دهم ،یازدهم و دوازدهم
  • سری میکروطبقه بندی انتشارات گاج پایه و جلد اول و دوم دوازدهم

منابع درس فیزیک:

فیزیک یکی از دروس تاثیرگذار در کنکور تجربی به حساب می آید که تسلط کافی در این درس سبب افزایش چشم گیر رتبه داوطلبان می شود. برای تسلط بر روی این درس بهتر است تا داوطلب اقدام به تهیه منابعی متناسب با سطح علمی خود و نزدیک به سوالات کنکور کند.پیشنهاد مهم برای آمادگی حداکثری در درس فیزیک اینست که از تمرکز بیش لز اندازه بر درسنامه پرهیز کنید و سعی کنید با تست های بیشتر با انواع سوالات آشنا شوید.

  • سری جامع انتشارات خیلی سبز ،پایه و دوازدهم
  • میکروطبقه بندی انتشارات گاج

منابع درس زیست شناسی:

مهمترین درس در بین منابع کنکور تجربی، زیست شناسی است. در مقایسه با دیگر درس ها، بیشترین زمان را میبایست صرف برای مطالعه این درس کنید.همچنین توصیه ما  اینست که به دنبال منابع کم حجم نبوده ومنبعی انتخاب کنید که شامل درسنامه های کامل و ترکیبی و هم تعداد تست بالا به همراه پاسخ تشریحی دقیق و کامل باشند.

  • سری انتشارات خیلی سبز ، پایه دهم ، پایه یازدهم و دوازدهم
  • میکروطبقه بندی گاج

منابع درس زمین شناسی:

  • سری تست انتشارات خیلی سبز

منابع دروس عمومی کنکور تجربی ۱۴۰۲

طراحی کنکور ۱۴۰۲ بر طبق منابع و کتب نظام آموزشی ۶-۳-۳ انجام می شود؛ درنتیجه همه ی متقاضیان شرکت در این آزمون اعم از فارغ التحصیلان نظام قدیم، نظام ترمی واحدی – سالی واحدی و یا نظام جدید برای شرکت در این آزمون باید منابع کنکور تجربی ۱۴۰۲ که براساس کتب نظام جدید می باشد را تهیه نمایند.

همه ی دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۲ حذف شده اند ولی تاثیر خود را در سوابق تحصیلی داوطلبان خواهد داشت. بنابراین این دروس فقط برای امتحانات نهایی دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد.

قبولی در کنکور و کسب رتبه برتر نیاز به تلاش و پشتکار فراوان دارد. شما با شناخت بهترین مشاور کنکور به کمک مجموعه ی گاماس ۲۰ با خیال راحت می توانید در این مسیر قدم بردارید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 2,80 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.