پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

مزایا و معایب خرید ملک دست دوم در ترکیه

خرید ملک دست دوم در ترکیه

اگر بخواهیم راجع به مزایا و معایب خرید ملک دست دوم در ترکیه  توضیح بدیم ، ابتدا لازم هست توضیحاتی راجع به املاک دست دوم در ترکیه بدهیم.

همانطور که بارها در بخش های مختلف این سایت توضیح دادیم ، املاک دست دوم به املاکی گفته میشوند که بیشتر از یکبار خرید و فروش شده اند و یا به عبارتی ، طرف فروشنده ملک ، یا شرکت سازنده است و یا صاحب زمین آن واحد مسکونی میباشد و همانطور که قبلا ً در بخش های مختلف این وب سایت نیز ذکر کرده ایم ، با مراجعه به اداره سند ( اداره تاپو ) منطقه ، میتوانید کلیه اطلاعات و جزییات ملک و اینکه این ملک قبل از اینکه به شما فروخته شود ، چند بار فروخته شده است را ببینید .  حالا ببینیم  مزایای خرید ملک دست  دوم چیست ، چرا خرید آن را توصیه میکنیم.

مزایای خرید ملک دست دوم در ترکیه

مهمترین ویژگی و مزیت املاک دست دوم در ترکیه بدون شک قیمت مناسب این املاک نسبت به واحدهای دست اول است . اگر قیمت واحدهای دست دوم را با واحدهای دست اول در همان منطقه  و با همان مشخصات مقایسه کنید ،  متوجه میشوید که حدود ۳۰ درصد اختلاف قیمت بین آنها وجود دارد. در واقع چه سرمایه گذار باشید و قصد خرید ملک برای سرمایه گذاری را داشته باشید و چه قصد خرید ملک در ترکیه برای استفاده شخصی را داشته باشید ، قیمت مناسب یکی از مهمترین  عواملی است که باید به آن توجه داشته باشید.

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که اختلاف رقم ۳۰ درصدی بین واحد های دست اول و دست دوم همیشه روی همین درصد ثابت نیست . ما مجتمع هایی را داریم که تعداد واحدهای زیادی دارند و  در گذر زمان اختلاف قیمت بین واحدهای نوساز مجموعه و واحدهای دست دوم به رقمی بالای ۵۰ درصد هم رسیده است و همینطور مجتمع هایی را داریم که به دلیل ارزشمند بودن و تعداد واحدهای کمتری که دارند ، اختلاف قیمت بین واحدهای دست اول و دست دوم آنها ۱۰ تا ۱۵ درصد میباشد.

ـ دومین مزیت خرید واحدهای دست دوم در ترکیه ، سریعتر بودن پروسه فروش میباشد . پروسه فروش اغلب املاکی که به صورت دست اول و از طریق شرکت های  ساختمانی به فروش میرود کمی کند تر است چون تعداد واحدهایی که فروش میرود بیشتر است و گاهی اوقات به صورت گروهی اسناد را برای انتقال به خریداران به اداره سند ارجاع میدهند و به همین دلیل پروسه جا به جایی سند ملک کمی بیشتر زمان میبرد. اما  به نام شدن واحدهای دست دوم روند سریع تری دارد.

معایب خرید ملک دست دوم در ترکیه

شاید بزرگترین ایرادی که بتوان به املاک دست دوم گرفت ، کمتر بودن تنوع آن است. وقتی ملک دست اول از یکی از دفاتر فروش شرکت های ساختمانی خریداری میکنید ، فروشنده میتواند بر اساس بودجه و ترجیح شما آپارتمان های متفاوتی را در طبقات مختلف و زوایای مختلف ساختمان به شما پیشنهاد کند و به همین دلیل قدرت انتخاب شما بیشتر است . اما در ارتباط با واحد های دست دوم قدرت انتخاب کمتر است.

یکی از معایب خرید ملک دست دوم  در ترکیه برای افرادی هست که قصد دریافت شهروندی ترکیه را دارند. تمام آپارتمان ها دست دوم مناسب برای انجام پروسه دریافت شهروندی ترکیه نمیباشد، بهتر است اگر همچین تصمیمی دارید از فروشنده ملک بپرسید تا به شما اطلاعات کافی ارایه دهد تا اگر واحدی مناسب شهروندی نیست از خرید آن صرف نظر کنید.

مواردی که در خرید ملک دست دوم در ترکیه میبایست به آن دقت کنیم

بیشتر از مزایا و معایب خرید ملک دست دوم در ترکیه میبایست به نکاتی توجه کنید که با دقت داشتن به آنها میتوانید خرید مناسبی داشته باشیم.

  • کپی سند ملک مورد نظر را از فروشنده دریافت کنید و با اداره سند کنترل کنید . در این صورت اگر هر گونه بدهی و یا مشکلی روی سند ملک وجود داشته باشد ،قبل از خرید ملک متوجه خواهید شد .
  • مطابق با قوانینی که در گذشته در ترکیه برقرار بود ، صاحبان ملک برای اینکه مالیات کمتری به دولت بپردازند و همچنین هزینه جا به جایی سند را نیز کمتر بپردازند ،مبلغ کمتری را روی سند ملک خود ذکر میکردند . بنابراین روی تعداد زیادی از املاک دست دوم ترکیه رقم درج شده روی سند ملک بسیار ارزان تر از ارزش واقعی و قیمت فروش ملک میباشد ، اغلب فروشندگان ملک مایل نیستند در زمان فروش ملکشان رقم اضافه تری روی سند ملک نشان دهند . بنابراین در هنگام خرید از صاحب ملک بپرسید که موقع فروش چه رقمی را روی سند ملک نشان خواهند داد.
  • یکی از مهمترین نکات در زمان خرید آپارتمان های دست دوم در استانبول اروپایی، آسیایی و آلانیا ، تنظیم کردن قرارداد خرید ملک است . پیشنهاد میکنیم جتماً تمام نکات قرارداد را بخوانید و تا جایی که ممکن است مبلغ پیش پرداخت کمی را در زمان  عقد قرارداد پرداخت کرده و مابقی پرداخت را در  روز دریافت سند و تحویل  ملک ، انجام دهید.

خرید خانه های دست دوم در آلانیا و دیگر شهرهای ترکیه اگر با رعایت کلیه نکات انجام شود ، قطعاً سرمایه گذاری بسیار مناسبی برای شما خواهد بود . برای اینکه با خیال راحت خریدی بدون دغدغه داشته باشید ، حضور یک دفتر املاک که مورد اطمینان شما باشد ، ملک مناسبی به شما معرفی کند، در تمام طول پروسه خرید همراه شما باشد ، تمام مدارک و مشخصات ملک را کنترل کند ، تمام نکات موجود در قرارداد را بررسی کند  و مراحل به نام شدن سند را همراه با باشد و نهایتاً ملک شما را به شما تحویل دهد ، بسیار ضروری است.

شرکت ما با داشتن ۲ دفتر فروش در شهرهای آلانیا و استانبول ، برای معرفی بهترین املاک دست دوم در این دو شهر در کنار شماست تا بتوانید مناسب ترین ملک را خریداری کنید. کافیست با ما تماس بگیرید تا بهترین املاک را در این ۲ شهر به شما پیشنهاد کنیم و در تمام طول مراحل خرید در کنار شما باشیم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.