جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

قویترین داروی ضد شپش موجود در بازار

قویترین داروی ضد شپش را می­شناسید؟ کدام‌یک از دارو­های بازار نسبت به دیگری برتری دارند؟ شپش سر یک عارضه متداول در بین افراد خصوصا کودکان است.

معمولا در سنین پایین، کودکان دچار این مشکل می­شوند و ما زمانی متوجه وجود آن می­شویم که مشکل به اوج رسیده است. در چنین مواقعی باید از دارو­های مختلف استفاده کرد. برخی از داروها بدون تجویز پزشک از داروخانه قابل تهیه هستند.

برخی دیگر نیز بنا بر شدت بیماری و سن بیماری حتما باید با نسخه پزشک تهیه شوند و مصرف بدون آگاهی آن‌ها مضر خواهد بود. در این مقاله همراه ما باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

بهترین شامپو ضد شپش باید چه ویژگی­هایی داشته باشد؟

استفاده از شامپو ضد شپش یکی راه­های مهم و پراهمیت برای مقابله با این عارضه است. بر اساس نظر دانشمندان و محققان این شامپو­ها بیش از راه­های طبیعی موثر هستند و به همین دلیل باید استفاده از آن‌ها را جدی گرفت.

بعلاوه اینکه برخی از روش­های طبیعی دارای عوارض هستند و این نکته برای بسیاری می­تواند اذیت کننده باشد. توجه داشته باشید که داروی خریداری شده توسط شما باید تاییدی های لازم از مراجع مربوطه را داشته باشد.

به هیچ عنوان به دارو­های نامعتبر اعتماد نکنید. داروی شپش در داروخانه و با تایید دکتر دارو­ساز فروخته می­شود. هر روشی دیگری برای تهیه مورد تایید نیست و بیمار را در معرض خطرات بیشتری قرار خواهد داد.

شامپو ضد شپش برای کودکان

در استفاده از دارو­های ضد شپش برای کودکان سن و شدت بیماری دو عامل مهم و تعیین کننده هستند. پیش از مصرف هر نوع دارویی باید ببینید که کودک شما با چه شدتی به بیماری مبتلا شده و دوم او چه سنی دارد.

بسیاری­ از دارو­های ضد شپش را می­توان بدون نسخه پزشک در داروخانه تهیه کرد. در صورتی که شدت این بیماری بیشتر بود پزشک معالج می­تواند از دارو­های قوی­تری برای درمان استفاده کند.

به‌هیچ‌وجه دو روش درمانی را با یکدیگر ترکیب نکنید. به نقل از drdr.ir قویترین داروی ضد شپش با ترکیب دو داروی خوب ساخته نمی­شود و ترکیب روش­های درمانی، تاثیر عکس خواهد داشت.

قویترین داروی ضد شپش کدام است؟

تا به امروز دارو­های زیادی برای درمان این عارضه ساخته شده­اند. شاید معرفی قویترین داروی ضد شپش کمی سخت باشد اما تلاش می­کنیم در ادامه مقاله بهترین گزینه­‌ها برای درمان این بیماری را به شما معرفی کنیم.

نمی­توان ادعا کرد که بهترین شامپو ضد شپش خارجی ساخته شده درحالی که مجوز هیچ نهاد معتبری مثل ‌FDA آمریکا یا دیگر نهاد­ها برایش اخذ نشده است. همچنین توجه داشته باشید که برخی برای سودجویی ممکن است چنین مجوز­هایی را جعل کنند.

پس حتما برای خرید دارو به موارد این‌چنینی توجه داشته باشید. در ادامه با شما هم درباره دارو­های بدون نسخه سخن خواهیم گفت و هم دارو­هایی که برای تهیه نیاز به مجوز و نسخه پزشک دارند.

بهترین داروهای بدون نسخه برای شپش سر

ترکیب پیرِترین‌ها با پیپِرونیل بوتوکسید

گل داوودی دارای عصاره پیرِتروئید بوده که به درمان شپش سر کمک زیادی خواهد کرد. این دارو را می­توان به شکل مستقیم و بدون ترکیب مصرف کرد اما باید توجه داشت که پیرِترین تنها شپش زنده را از بین می­برد و در برابر رشک­ها توانایی مقاومت ندارند.

به همین خاطر برای تاثیرگذاری بهتر و بیشتر بهتر است که با پیپِرونیل بوتوکسید مصرف شود. کودکان زیر ۲ سال نباید این دارو را مصرف کنند.

همچنین قبل از مصرف باید اطمینان حاصل کنید که فرد بیمار به گل داوودی حساسیت نداشته باشد. گل داوودی یکی از گیاهان حساسیت‌زا و داشتن حساسیت به آن مرسوم و متداول است.

لوسیون پِرمِترین ۱ درصد

پِرمِترین در واقع نسخه مصنوعی و دست­ساز پیرِترین است. این دارو به شکل تخصصی برای درمان شپش سر ساخته شده و به تایید سازمان­های معتبر نیز رسیده است.

از این دارو برای کودکان ۲ ماهه و سنین بالاتر می­توانید استفاده کنید و برای آن منعی وجود ندارد. این لوسیون را می­توانید در فرم کرم نیز از داروخانه تهیه و استفاده نمایید.

داروی ضد شپش

بهترین دارو­های ضد شپش که نیاز به نسخه دارند

لوسیون الکل بنزیل ۵ درصد

یکی از دارو­های مرسوم و معتبر برای از بین بردن شپش سر لوسیون الکل بنزیل ۵ درصد است. این دارو نمی­تواند تخم شپش را از بین ببرد اما در کشتن شپش زنده به شدت قوی عمل می­کند.

از عوارضی جانبی آن می­توان به سوزش پوست اشاره کرد. مصرف این دارو برای نوزادان زیر ۶ ماه و بزرگسالان بالای ۶۰ سال توصیه نمی­شود.

لوسیون ایوِرمِکتین ۰.۵ درصد

استفاده از ایوِرمِکتین نیز همانند الکل بنزیل برای کودکان بالای ۶ ماه مانعی ندارد. این دارو نیز توانایی از بین بردن تخم شپش را ندارد.

بیشتر دارو­های تجویزی ضد شپش برای درمان سریع و از بین بردن شپش­های زنده هستند. تخم شپش را باید با روش­های دیگری و از طریق راه­های غیر دارویی از بین برد. این دارو بر روی مو­ی خشک عملکرد بهتری از خود نشان می­دهد.

لوسیون مالاتیون ۰/۵ درصد

این دارو برخلاف دارو­های پیشین می­تواند علاوه بر کشتن شپش­های زنده، بر روی تخم شپش نیز تاثیر بگذارد. همچنین دارای ماده آلی فسفات است.

اسپینوزاد ۰/۹ درصد

این دارو را می­توان به دست آمده از باکتری­های خاک دانست. اسپینوزاد نیز مثل مالاتیون برای از بین بردن تخم شپش بسیار سودمند است. استفاده از اسپینوزاد برای نوزادان بالای ۶ ماه منعی ندارد.

این دارو از لحاظ اثرگذاری و قدرت به عنوان قویترین داروی ضد شپش شناخته می­شود. چراکه معمولا بیماران با یک دوره استفاده از آن مشکلشان برطرف می­شود و دیگر نیازی به دوره دوم ندارند.

اسپینوزاد را به‌هیچ‌وجه نباید خودسر مصرف کرد و حتما باید برای استفاده از آن از دکتر مشورت گرفت.

لیندان ۱ درصد

استفاده از این شامپو تنها در صورتی توجیه دارد که آن را پزشک تجویز کرده باشد و دیگر دارو­های معرفی شده نتوانسته باشند تاثیر مثبتی بر روی روند درمان بگذارند.

استفاده از این دارو دارای خطرات زیادی است و به همین علت معمولا به عنوان تیر آخر تجویز می­شود. افراد بسیاری به علت قوی بودن دارو نمی­توانند از آن استفاده کنند و مصرف آن برای گروه بسیاری از جامعه ممنوعیت دارد.

نکات مهم در استفاده از دارو­های ضد شپش

  • مقدار مناسب استفاده از دارو توسط پزشک مشخص می­شود. از مصرف بیش‌ازاندازه دارو به جد خودداری کنید.
  • دارو­هایی که در این مقاله معرفی شده­اند نباید با چشمان شما برخورد داشته باشند. در صورت بروز چنین اتفاقی چشمان خود را به سرعت با آب سرد بشویید.
  • برای شستوشوی مو هنگام استفاده از دارو، از آب داغ استفاده کنید.
  • اگر دارو­های تجویز شده اثر کافی را نداشت درمان خودسرانه را پیش نگیرید و برای تجویز جدید به نزد دکتر بروید.

در این مقاله قویترین داروی ضد شپش را بررسی کردیم. شپش یک عارضه مربوط به سر است که برای افرادی زیادی خصوصا در سنین کودکی اتفاق می­افتد.

زمانی که این بیماری پیشرفت می­کند باید جلوی حمله آن را با استفاده از دارو­های مختلفی گرفت. در زمان بروز شدت بیماری شاید دیگر راه­های طبیعی و گیاهی به اندازه کافی راه­گشا نباشند.

به همین علت باید از دارو­های قوی چه با تجویز پزشک و چه بدون نسخه استفاده کرد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 41, میانگین امتیاز: 4,27 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.