جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

طبیعت گردی در شهرهای ترکیه

طبیعت ترکیه و بازدید از زیبایی های طبیعی ترکیه از جذابیت های سفر به این کشور است. مناظر طبیعی زیادی در استانبول، آنتالیا، کوش آداسی و سایر شهرهای آن وجود دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

ترکیه غنی از طبیعت زیبا و فرهنگ و آداب و رسوم مختلف است. زیبایی های طبیعی و میراث تاریخی زیادی در وجود دارد. ترکیه به عنوان پلی میان آسیا و اروپا عمل می کند. برای ماجراجویی در ترکیه کارهای زیادی وجود دارد. از جمله کوهنوردی، غواصی، قایقرانی در آب های خروشان، اسکی وتفریحات دیگر که باعث جذاب شدن ترکیه برای گردشگران می شود. زیبایی های طبیعت ترکیه بسیار زیاد است و می تواند برای افرادی که به طبیعت گردی علاقه دارند مقصد مناسبی باشد.

دره پروانه ها از جاذبه های طبیعی ترکیه

جاذبه های طبیعی ترکیه

ترکیه شگفتی های طبیعی خارق العاده زیادی دارد و برخی از آنها واقعا منحصر به فرد هستند. در ادامه جاذبه های طبیعی ترکیه را معرفی می کنیم که همگی شگفت انگیزند. شما می توانید در کنار  سفر به شهرهای معروف ترکیه، سفر به طبیعت ترکیه را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید.

پاموکاله

پاموکاله که یکی از معدود زیبایی های طبیعی جهان است، در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. پاموکاله به معنی قلعه پنبه ای است. هنگام قدم زدن در میان سنگ های سفید تراورتن که منظره زیبایی را می سازند می توانید غروب خورشید را تماشا کنید. همچنین می توانید با پاراگلایدر این منطقه و شهر باستانی هیراپولیس را از آسمان ببینید.

شما می توانید با تور کوش آداسی به پاموکاله نیز سفر داشته باشید. زیرا پاموکاله از جاذبه های گردشگری نزدیک به کوش آداسی است. در سفر با تور کوش آداسی با تنوعی از جاذبه های گردشگری مواجه می شوید. از جاذبه های طبیعی و بی مانند این شهر همچون پارک ملی بیوک مندرس، جزیره کبوتر کوش آداسی گرفته تا آثار تاریخی این شهر همچون  شهر میلتوس کوش آداسی البته نمی توان از تماشای غروب آفتاب در سواحل دریای اژه از رستوران ها و کافه های این شهر به سادگی گذشت. مطمئنا سفر به کوش آداسی برایتان با استفاده از تور گردشگری کوش آداسی بهترین سفر زندگیتان خواهد شد.

پاموکاله از زبیاترین مکان ها برای طبیعت گردی در ترکیه

فتحیه

فتحیه امروز یک استراحتگاه تعطیلات و یک نقطه ورودی مناسب برای شهر لیکیا، دره ساکلیکنت و ساحل و تالاب فوق‌العاده در اولودنیز است. اما جاذبه های زیادی در خود استراحتگاه وجود دارد، از بازار هفتگی معتبر تا موزه درجه یک و کوچه‌های خنک و سایه‌دار شهر قدیمی‌اش از جاذبه های این منطقه هستند.

با پس‌زمینه‌ای ارزشمند از ماسه‌های طلایی، کوه‌های جنگلی و کیلومترها اقیانوس نیلگون، جای تعجب نیست که فتحیه یکی از پربازدیدترین بنادر در ساحل فیروزه ای ترکیه باشد. خود شهر با تفرجگاه‌های سرسبز کنار دریا، بازارهای پرجنب‌وجوش و خرابه‌های باستانی به همان اندازه جذاب است.

آنتالیا

آنتالیا شهری است که در سواحل دریای مدیترانه قرار گرفته است و مناطق مختلفی را شامل می شود که در هنگام رزرو تور و هتل، احتمالا نام آن ها می شنوید. مناطق لارا، کمر، بلک و سیده از مناطق آنتالیا هستند. آنتالیا طبیعت و ساحل بسیار زیبایی دارد.

با بالا رفتن قیمت ارزهای خارجی، بسیاری از افراد به دنبال سفر ارزان هستند. آژانس های مسافرتی مختلف نیز با ارائه تخفیف ها و پکیج های مختلف، سعی در پایین تر آوردن قیمت ها و ارائه تور ارزان به مسافران برای جلب رضایت آنان دارند. قیمت تور آنتالیا بستگی به نوع پرواز انتخابی شما و کیفیت هتل انتخابی تان دارد. ایرلاین های خارجی مانند ترکیش، به طور معمول، قیمت بالاتری دارند اما با تورهای مهرپرواز می توانید از تخفیف ها و آفرها برای کاهش هزینه خود استفاده کنید.

دریاچه سالدا

دریاچه سالدا با مساحت ۲۹۵ کیلومتر مربع یکی از شگفتی های طبیعی نادر کشور ترکیه است. این دریاچه یکی از ۵ دریاچه تمیز و با ارزش دنیاست. این نقطه باشکوه یک جاذبه زمین شناسی قابل توجه است. دریاچه سالدا یکی از دو مکان موجود در جهان است که دارای ساختار سنگی مشابه مریخ است. این دریاچه در جنوب غربی ترکیه و در استان بوردور واقع شده است.

کاپادوکیا

کاپادوکیا که به خاطر ستون های دودکش مانند و قارچی شکل خود در فهرست میراث جهانی یونسکو مشهور است. اگر از آن بازدید نکرده‌اید، چیزهای زیادی را از دست داده‌اید. جغرافیای آن در جهان بی نظیر است و صخره های زیبایی دارد. بالن سواری از جاذبه های کاپادوکیا است و به همین جهت به شهر بالن ترکیه معروف شده است. در حالی که با بالن بر فراز کاپادوکیا پرواز می کنید، قرمزی دودکش های کاپادوکیا و سایه های آن مناظر فوق العاده ای را ارائه می دهند.

آلانیا

آلانیا یک منطقه جذاب ساحلی است و یک مقصد گردشگری محبوب است. آلانیا در دوران باستان پامفیلیا و کیلیکیه نامیده می شد. آلانیا تجربیات بی شماری را ارائه می دهد. می توانید در خلیجی که زمانی کلئوپاترا در نزدیکی آن سکونت داشت شنا کنید. همچنین می توانید خرابه های شهرهای باستانی را بگردید و در نهایت هتل هایی در سطح کیفیت جهانی استراحت کنید.

این شهر از شمال توسط کوه های توروس و از جنوب با دریای مدیترانه احاطه شده است. آلانیا در ۱۳۰ کیلومتری مرکز شهر آنتالیا قرار دارد.

شما می توانید برای سفر ارزان به آلانیا از تور آلانیا استفاده کنید. با تور آلانیا در آژانس مسافرتی مهرپرواز این فرصت فراهم شده است تا از خدمات و تخفیف های ویژه ای بهره مند شوید. مهرپرواز به عنوان مجری مستقیم تور آلانیا، بهترین قیمت ها را به شما ارائه خواهد داد.

نمایی از شهر آلانیا

دره پروانه ها

دره پروانه فقط یک قایق سواری کوتاه با اولودنیز فاصله دارد و مکانی دیدنی است که ارزش سفر را دارد. این دره با دریاچه ای شفاف و کریستالی، ساحل سنگریزه های درخشان، آبشار کوچک، پروانه های زیبا و گل های تزئینی، بهشتی روی زمین برای مسافران است.

اولودنیز

اولودنیز به معنی دریای مرده و ساکن است که این نام از سکون باورنکردنی آب های دوست داشتنی آن می آید. این مرداب فیروزه ای بسیار جذاب است و ساحلی شنی سفیدش در اطراف آن به محبوبیت آن اضافه کرده است. اولودنیز با شکل طبیعی شبیه دریاچه و چشم‌انداز سبزش بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند. غواصی و پاراگلایدر از تفریحات این منطقه هستند. اولودنیز در نزدیکی فتحیه قرار دارد.

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس مسافرتی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تورهای ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفر های ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای سال ۱۴۰۰ می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,25 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.