شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

راهنمای طرز شستن پتو گلبافت در خانه

خشکشویی پتو

پتوهای گلبافت جز محبوب ترین پتو ها برای خواب می باشد که محبوبیت خود را مدیون نرمی و لطافتی است که دارد. اما همین نرمی و لطیف بودن بافت آن باعث شده تا طرز شستن پتو گلبافت در خانه کمی متفاوت باشد. شما حداقل ۸ ساعت در روز از این پوشش در زمان خواب استفاده می کنید و بخاطر سلامتی جسمی و بهداشت خودتان، باید آن را هر چند وقت یکبار به صورت کامل بشویید و تمیز کنید. شستن این مدل از پتو ها همچون ملحفه و روبالشتی ساده نیست که بتوانید آن را در لباسشویی بیندازید. اما انقدرها هم سخت نیست. کافی است کمر همت ببندید و آستین هایتان را برای شستن آن بالا بزنید.

طرز شستن پتو گلبافت در خانه چگونه است؟

طرز شستن پتو گلبافت در خانه کار ساده ای است اما نیاز به انرژی زیادی دارد. ابتدا باید پتو را بتکانید تا گرد و خاک آن پاک شود. سپس یک تشت بزرگ را پر از اب سرد کنید و درون آن مقدار کمی پودر دستی بریزید. حال می توانید با با لگد کردن، آن را تمیز کنید. در نهایت باید پتو را ابکشی کنید. از آنجایی که پتو در زمان خیس خوردن سنگین می­ شود، بلند کردن و آبکشی کردن آن برای افراد میانسال و مسن که به از آرتروز و دیسک کمر و … رنج می برند، توصیه نمی شود. شما می توانید به آسانی این کار را به خکشویی بسپارید و پتو خود را تمیز تحویل بگیرید.

بهترین راه شستن پتو گلبافت

اگر سلامت پتو و همچنین سلامت جسمی خودتان برایتان اهمیت داردف بهترین راه شستن پتو گلبافت، خشکشویی خواهد بود. هرچند که طرز شستن پتو گلبافت در خانه  برایتان اسان باشد اما به مرور زمان و شستن به دفعات بالا می تواند کمر و گردن شما را تحت تاثیر قرار دهد. شستن پتو علی الخصوص در فصل زمستان هم با آب سرد برای استخوان های شما ضرر خواهد داشت. بهترین روش این است که ان را به خشکشویی بسپارید. اگر ساکن شهر اهواز هستید و به دنبال یک خشکشویی مطمئن میگردید که سفارش شما را در سریع ترین زمان و با بالاترین کیفیت آماده کندف خشکشویی پاکان لاندری بهترین گزینه برای شما است. این خشکشویی دارای پیک رفت و برگشت رایگان بوده و خدمات خود را با کم ترین قیمت عرضه می کند. برای کاهش هزینه های خشکشویی پتو در اهواز  میتوانید از بخش تخفیف های خشکشویی پتو در سایت پاکان لاندری استفاده کنید.

طرز شستن پتو گلبافت در ماشین لباسشویی

پتوشویی

اگر می خواهید با استفاده از راهنمای طرز شستن پتو گلبافت در خانه، تمامی کثیفی ها را با استفاده از  لباسشویی از پتوی خود دور کنید، باید مرحله به مرحله پیش بروید، هرچند انجام این کار به خاطر دوام و بافت پتو توصیه نمی­شود و بهتر است با خاطری آسوده آن را خشکشویی بسپارید. ابتدا باید برچسب روی پتو را به صورت کامل مطالعه کنید. روی این برچسب اطلاعات مفیدی در خصوص دمای آب و نحوه شستن پتو گلبافت و… درج شده است. اگر روی پتو برچسب وجود نداشت، طبق مراحل زیر پیش بروید.

۱- تکاندن گرد و خاک پتو

این اولین مرحله و البته ساده ترین مرحله است. کافی است پتو را دست بگیرید و آن را بتکانید. بهتر است این کار را دو نفره و در محیط باز همچون حیاط و بالکن و… انجام دهید.

۲- اطمینان از رنگ پس ندادن پتو

بسیاری از پتوهای گلبافت رنگ پس می دهند. اگر از این موضوع بی اطلاع باشید، پتو شما دچار رنگ گرفتگی خواهد شد. برای پی بردن به آن، ابتدا مقداری پنبه را خیس کنید و روی گوشه پتو بکشید، سپس یک تکه پارچه سفید را روی آن قرار دهیدف اگر پارچه شما رنگی شد متاسفانه باید بگوییم که پتو شما رنگ می دهد و باید حسابی حواستان را جمع کنید.

۳- قرار دادن در لباسشویی و تنظیم آن

پتو را تا کنید و درون لباسشویی بگذارید. طرز شستن پتو گلبافت در خانه اگر لباسشویی مدرنی نداشته باشید کمی سخت خواهد بود. باید دمای آب را روی ۳۰ درجه که کم ترین دما لباسشویی است قرار دهید. توجه کنید که از پودر کمی هم استفاده کنید.

۴- خشک کردن پتو

اگر لباسشویی شما پتو را کاملا خشک کند بی شک با چین و چروک های بسیاری مواجه خواهید شد. اما اگر کمی نم دار آن را خاموش کنید می توانید خودتان به آسانی با پهن کردن در محیط باز، یا قراردادن حوله در میان پتو، نم و آب اضافی آن را بگیرید

نکات شستن پتو گلبافت در خانه

شستن پتو

طرز شستن پتو گلبافت در خانه  پیچیدگی زیادی ندارد به شرط آنکه حواستان را حسابی جمع کنید. شما باید به یک سری نکات هم توجه کنید که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • دقت کنید که لباسشویی شما تحمل وزن پتو را در زمان خیس بودنف داشته باشد.
  • برای خشک کردن پتو آن را در برابر نور خورشید قرار ندهید. چرا که موجب رنگ پریدگی آن می شود.
  • برای شستن پتو گلبافت نباید از آب داغ استفاده کنید. حداکثر آب مورد استفاده باید دمای ۴۰ درجه سانتی گراد داشته باشد.
  • هیچوقت، چند پتو مخصوصا آنهایی که رنگ می­دهند باهم نشویید.
  • در صورتی که حمام شما وان داردف به جای تشت می توانید از وان استفاده کنید.

جمع بندی

شستن پتو گلبافت در خانه کار خسته کننده ای خواهد بود. می توانید انرژی و زمان خود را برای انجام امور دیگری صرف کنید و این کار را به افراد حرفه ای همچون خشکشویی ها بسپارید. استفاده از مواد شوینده اورجینال و مخصوص باعث می شود که سلامت و رنگ پتو کامل حفظ شود و هیچ آسیبی به بافت آن وارد نشود. همچنین پتوها در نهایت اتو می شوند و بدون کوچک ترین چروکی به شما تحویل داده می شود. هزینه شستن پتو در خشکشویی هم بسیار مقرون به صرفه است و دغدغه ای از این بابت نخواهید داشت.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 7, میانگین امتیاز: 4,43 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.