پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

ترفندهای نگهداری از ۳ رقم پربازده نهال بادام برای درآمد بیشتر

خرید نهال بادام برای توسعه باغ و سودآوری بیشتر، تنها یکی از اقداماتی است که باغداران باید انجام دهند؛ رسیدن به محصولات مرغوب و باکیفیت، نیازمند یک سری کارهایی است که باغدار باید برای تمامی نهال ها و درختان باغ خود انجام دهد.

پرورش درختان بادام، یک اقدام اقتصادی است و از بسیاری جهات اهمیت دارد. اول آنکه محصولات تولید شده در صورت کیفیت عالی می توانند به راحتی به بازارهای جهانی راه پیدا کنند. دوم آنکه باغداران می توانند علاوه بر صادرات، بازارهای داخل ایران را نیز اشباع سازند. بادام، از انواع آجیل خوشمزه و مغذی است که کاربردهای بیشماری دارد. به این ترتیب، تقاضا برای خرید آن روز به روز افزایش می یابد.

اگر می خواهید از نهال های بادام و درختان بادام در باغ خود بهتر مراقبت کنید، بیشتری باردهی را به دست بیاورید و بادام ها مرغوب و باکیفیت باشند، در ادامه برای شما چند ترفند ساده معرفی می کنیم. با رعایت این موارد به راحتی می توانید درآمد خوبی در هر سال داشته باشید.

خرید بهترین ارقام نهال بادام

کدام ارقام نهال بادام را بخریم؟

خرید نهال بادام، خرید نهال میوه، خرید نهال گردو، سه مقوله ای هستند که همیشه چالش های خاص خود را داشته اند. صحبت ما پیرامون نهال های بادام است. باغدار می خواهد بداند که کدام یک از جدیدترین ارقام نهال بادام برای او مناسب تر است و در هر هکتار، چقدر بادام برای او تولید می کنند. این یک نیاز حیاتی است و به سودآوری باغدار مربوط می شود.

بهترین ارقام نهال های بادام، نهال هایی هستند که در سه ساله اول پس از کاشت، باردهی داشته باشند، میزان تناژ بیشتری در هر هکتار تولید کنند و از همه مهم تر، با شرایط اقلیمی منطقه سازگار باشند. اگر نهال هایی را پیدا کردید که این شرایط را دارند، مطمئن باشید که انتخاب خوبی خواهید داشت.

و اما در این قسمت به شما ۳ تا از بهترین نهال های بادام را معرفی می کنیم که این چنین شرایطی را دارند:

۱-خرید نهال بادام دیرگل

با خرید نهال بادام دیرگل، باردهی را شاهد خواهید بود که از سایر نهال ها کمتر دیده اید! این شبیه به یک معجزه است؛ چون این نهال ها زمان گلدهی دیرتری دارند و شکوفه های بادام از سرمای بهاره و زمستانی در امان هستند. خرید نهال های دیرگل این مزیت را دارد که ریسک پذیری کمتری را تجربه می کنید.

ارقام نهال بادام دیرگل شامل نهال بادام آذر، نهال بادام فرانیس، نهال بادام یلدا، نهال بادام اسپانیایی، نهال بادام منقا، نهال بادام تونو، نهال بادام نون پاریل، نهال بادام مامایی، نهال بادام شکوفه و نهال بادام سوپرنوا می باشند. هر کدام از این نهال ها دارای یک سری مشخصات هستند. با ترفندهایی که در ادامه به شما توضیح می دهیم می توانید به راحتی محصولات خوب و عالی پرورش دهید.

۲-خرید نهال بادام اصلاح شده

نهال بادام شناسنامه دار جهادکشاورزی

خریدنهال بادام اصلاح شده برای مناطقی مناسب است که ارتفاع از سطح دریا ۴۰۰ تا ۲۵۰۰ متر دارند. وزن مغز بادام که از این درختان به دست می آید، درست و مغذی بوده و طعم خوبی دارند. نهال های اصلاح شده بادام در برابر آفت ها و بیماری های گیاهی مقاوم هستند و به طور متوسط در هر هکتار، حدود ۴ تا ۵ تن بادام مرغوب تولید می کنند.

چند ترفند مهم وجود دارد که پس از خرید نهال بادام اصلاح شده باید به کار ببرید تا میوه های باکیفیت حاصل شوند. این نکات را در قسمت های بعدی مورد بررسی قرار می دهیم. نهال های بادام اصلاح شده را از بهترین نهالستان بخرید تا مطمئن شوید که نهال های سالم را به شما تحویل می دهند. سایر کارها را نیز به شما خواهیم گفت تا بهترین محصول را در یک سال داشته باشید.

۳- خرید نهال بادام خوشه ای

یکی از بهترین گزینه هایی که می توانید برای به دست آوردن بادام های بیشتر و باکیفیت در مورد آن سرمایه گذاری کنید، خرید نهال بادام خوشه ای است. میزان محصول دهی این نهال های بادام نسبت به سایر نهال ها بسیار بیشتر است و تقریباً با انواع شرایط اقلیمی در ایران سازگاری دارند.

نهال بادام آذر، نهال بادام سوپرنوا، نهال بادام مامایی، نهال بادام تونو، نهال بادام فرانیس از مهم ترین ارقام نهال های بادام اصلاح شده هستند. می توانید با یک بودجه مناسب، یکی از این ارقام را بخرید و در مدت معین، شاهد باردهی خوب آنها باشید.

نهال بادام خوشه ای، همان طور که از نام آن پیدا است، در هر شاخه و خوشه خود، تعداد زیادی بادام تولید می کند. حالا تصور کنید که چقدر می توانید بادام از درختان بالغ برداشت کنید! این یک موقعیت بی نظیر است تا باغداران با خرید نهال بادام خوشه ای، درآمد بهترین داشته باشند.

ترفندهای نگهداری از انواع نهال بادام برای محصول دهی بهتر

خب؛ تا به اینجا با ۳ تا از بهترین نهال های بادام آشنا شدید. در این قسمت می خواهیم به راهکارها و رمز و رازهای مراقبت از نهال بادام بپردازیم. اگر باغدار هستید و به درآمد بیشتر فکر می کنید، همچنان با ما همراه باشید.

شرایط کاشت نهال بادام را فراهم کنید

یکی از مهم ترین کارها برای پرورش بهتر درختان بادام، فراهم کردن شرایط کاشت آنها در باغ است. هم عمق گودال و هم فاصله بین دو نهال را باید تنظیم کنید. این فاصله به شرایط اقلیمی باغ بستگی دارد. اگر باغ در شرایط پرباران قرار دارد، فاصله بین دو نهال باید ۵ متر باشد؛ در شرایط گرم و خشک، فاصله بین نهال ها حدود ۱۰ تا ۱۲ متر است. عمق متوسط گودال بهتر است حدود ۱ متر باشد. هنگام کاشت نهال باید مراقب باشید که ریشه ها با هوا در تماس نباشند.

شرایط خاک را تنظیم کنید

برای کاشت نهال های بادام در عمق خاک، بهتر است قبلاً کود مناسب، ترجیحاً کود کمپوست، یا کودهای پتاس و فسفات را بریزید. مقدار این کودها مهم است. اگر تجربه ای ندارید با کارشناس نهالستان در این باره گفتگو کنید.

آبیاری بسیار مهم است

هر کدام از نهال های بادام، یک نیاز آبی منحصر به فرد دارند. البته شرایط آب و هوایی منطقه هم معین می کند که دوره های آبیاری درختان بادام باید چگونه باشد.

هرکدام از ارقام نهال بادام را که خریدید، این موارد را تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید. کوددهی صحیح، هرس کردن و مراقبت در برابر آفت ها و بیماری ها، اقدامات مهم دیگر هستند.

خرید نهال بادام شناسنامه دار از نهالستان معتبر

خرید و فروش نهال بادام عمده پیوندی

خرید نهال بادام شناسنامه دار و مجوزدار، از طریق نهالستان پالیز، مرجع پرورش انواع نهال در ایران امکان پذیر است. می توانید در مورد انواع نهال بادام، نهال میوه و نهال گردو از کارشناسان این نهالستان سوال کنید. قیمت نهال ها بسیار مناسب است و با روش های استاندارد و ایمن تا محل مورد نظر مشتری حمل می شوند.

برای خرید عمده نهال بادام و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز به آدرس https://www.paliznahal.ir مراجعه نمایید.

شماره تماس: واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

آدرس دفتر: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۱۷ شهریور، نرسیده به تقاطع خیابان شهدا، شرکت پالیز

آدرس گلخانه: آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.