شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

در خرید انگشتر عقیق زنانه به چه ویژگی هایی دقت کنیم!

قیمت‌های گزاف انگشترهای عقیق زنانه، در عین عدم اصالت نگین عقیق، باعث شده بسیاری از خانم‌ها از خرید انگشتر عقیق صرفنظر کنند. اگر شما هم تا کنون در جرگه این گروه قرار داشتید و اطلاعاتی درباره بهترین طرح‌های عقیق اصل و با کیفیت‌ترین نمونه‌های انگشتر عقیق زنانه نداشتید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید، زیرا نه تنها تنوع رنگی انگشتر زنانه بسیار زیاد است، بلکه بر حسب نوع نگین عقیق و ابعاد آن، نوسان قیمت بسیاری دارد و ما درصدد آنیم علاوه بر ارائه توضیح اجمالی درباره تاریخچه انگشتر عقیق زنانه، به بیان فواید همراه داشتن انگشتر عقیق زنانه و …. بپردازیم تا شما بتوانید به راحتی با کیفیت‌ترین و بهترین نمونه‌های انگشتر عقیق زنانه آشنا شوید.

انگشتر عقیق زنانه

سنگ عقیق به دلیل دوام بالا، توصیه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و مقرون به صرفه بودن در صنعت ساخت جواهرات، اعتبار و ارزش والایی دارد. از این رو شما می‌توانید به سادگی انواع انگشترعقیق زنانه را در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و قیمت‌های گوناگون در بازار جواهرات  پیدا کنید و به عنوان نگینی زیبا و با خواص معنوی و درمانی بالا همراه خود داشته باشید.

تاریخچه انگشتر عقیق زنانه

پس از اکتشاف عقیق در رودخانه Achates ، ساخت حلقه‌های عقیق در یونان باستان رواج یافت و بروز عواملی چون: اهمیت مذهبی، فراوانی و سختی عقیق، باعث شد که در ساخت جواهرات متنوع، از جمله انگشتر زنانه، از این نگین استفاده شود و انگشترهای عقیق زنانه در طرح‌ها، رنگ‌های متنوع مورد استقبال افراد گوناگون قرار گیرد.

انگشتر عقیق زنانه

البته انگشتر عقیق زنانه فقط به عنوان زیور مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، بلکه در فرهنگ‌ بعضی کشورها، از جمله ایران و روم از آن به عنوان مهر شخصی هر فرد استفاده می‌شد. امروزه نیز بسیاری افراد هستند که از انگشتر عقیق خود با نقش خاص برای مهر کردن اسناد استفاده می‌کنند.

انواع نگین انگشتر عقیق زنانه

عقیق از جمله سنگ‌هایی است که به واسطه خواص و فواید منحصر به فردش، به عنوان  نگین جواهراتی مقرون به صرفه مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گیرد.

به طور کلی نگین‌های عقیق، تنوع رنگی بالایی دارند تا جایی که می‌توان گفت تمام رنگ‌های طبیعت در آنها به کار رفته است.از جمله رنگ‌های زیبایی که می‌توان برای نگین عقیق زنانه نام برد، انواع رنگ‌های سبز، سرخ، کبود، سوسنی، سفید، نارنجی و … است که در ذیل، مهم‌ترین آنها را معرفی خواهیم کرد و ضمن آن به گوشه‌ای از خواص هر رنگ از عقیق اشاره می‌کنیم.

عقیق سوسنی

عقیق سوسنی که بازه رنگی صورتی تا بنفش را در برمی‌گیرد، به دلیل سطح انرژی بالایش نقش محافظتی دارد و در میان بسیاری از مردم شناخته شده است.

انگشتر عقیق زنانه مزین به این رنگ از عقیق، به عنوان طلسم شخصی عمل می‌کند و کارایی فرد را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید از نظر ذهنی قوی عمل کنید و در برابر حوادث و مشکلات متعدد تاب بیاورید، عقیق سوسنی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

عقیق سبز

عقیق سبز یکی از بهترین و چشم‌نوازترین رنگ‌های نگین عقیق است که از منظر بسیاری از صاحبنظران، اعتدال میان روح و جسم را افزایش می‌دهد و انعطاف‌پذیری ذهنی و عاطفی فرد را بهبود می‌بخشد.

این رنگ در میان تمام زیرگروه‌های عقیق، قدرت شگفت‌آور شفابخشی دارد. از این رو توصیه می‌شود که خانم‌ها با پوشیدن انگشتر عقیق زنانه با نگین سبز از آفت بیماری‌های مختلف خلاص شده و زندگی سرشار از سبزی و طراوت را تجربه کنند.

البته فواید عقیق سبز منحصر به همین موارد نیست. این رنگ از عقیق، شجاعت را در دل پوشنده خود افزایش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید نتایج مثبتی در محل کار خود مشاهده کنید یا در زندگی احساس قدرت نمایید، پوشیدن انگشتر عقیق با نگین سبز می‌تواند به شما یاری رساند.

عقیق کبود

عقیق کبود که تمام طیف رنگی آبی را از روشن تا کبود شامل می‌شود، گونه‌ای از عقیق است که بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. رنگ آبی این سنگ، به عنوان یک عنصر با انرژی شفابخش عالی شناخته می‌شود و اعتقاد بر این است که این سنگ انرژی‌های منفی را کاهش داده و باعث آزادسازی تنش‌های عصبی و آرامش‌بخشی می‌شود.

عقیق سرخ

این گونه از عقیق که در انگشتر زنانه کاربرد فراوانی دارد، از جذاب‌ترین نوع عقیق‌ها است، زیرا نه تنها قلب، بلکه ذهن را هم به سمت ایده‌های جدید رهنمون می‌کند.

انگشتر عقیق زنانه

عقیق سرخ انرژی‌های منفی را از فرد دور می‌سازد، باعث افزایش خلاقیت، محافظت و پایداری می‌شود و حتی باعث می‌شود تا احساس کنید قدرت بدنی‌تان افزایش یافته است.

عقیق پرتقالی

از دیگر گروه‌های اصلی عقیق که به وفور در نگین انگشتر زنانه استفاده می‌شود، عقیق پرتقالی است که  باعث ایجاد تعادل عاطفی، جسمی ‌و فکری می‌شود. انرژی و اعتماد به نفس فرد را افزایش داده و حقایق موقعیت‌ها را نشان می‌دهد. این سنگ موجب ارتباط فرد با درون خود می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود تا فرد احساسات تاریک، مانند: حسادت، تلخی و کینه را دگرگون کرده و خود را بپذیرید و ببخشید.

انواع رکاب انگشتر عقیق زنانه

پیشرفت‌های چشمگیر در ساخت جواهرات متنوع، باعث ورود طرح و مدل‌های متنوعی از انگشتر عقیق زنانه در بازار جواهرات شده است؛ پیشرفت‌هایی که هر یک، به نوعی می‌تواند سلیقه بانوان را پوشش دهد.

انگشتر زنانه در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی شده است و هر یک از رکاب‌سازان با مدد گرفتن از طرحی خاص، دست به آفرینشی بدیع در ساخت جواهرات زنانه زده‌اند. از جمله مدل‌هایی که برای ساخت انگشتر زنانه کاربرد فراوانی دارد، مدل صفوی و چنگ است که از میان آنها مدل صفوی به واسطه ظرافت کار، حدود ۴۰ درصد ساخت رکاب‌ها را از آن خود ساخته است.

اما بهترین طرح‌هایی که رکاب‌سازان روی مدل رکاب‌های انگشتر زنانه پیاده می‌کنند، طرح سولیتر است که بیشتر روی انواع مدل‌‌های چنگ پیاده می‌شود و در آن، نگینی درخشان در مرکز قرار گرفته و اطراف آن برلیان‌های اتمی به صورت خطی به کار می‌رود.

البته گذشته از طرح سولیتر که قدرتمندترین طرح در ساخت انگشتر زنانه است، طرح‌هایی چون: پروانه، برگ، لوزی، اشک، نگین‌دار و … نیز با مخراجکاری‌های مختلف در ساخت انگشتر زنانه استفاده می‌شود که هر یک درجه‌ای به اعتبار و ارزش انگشتر زنانه می‌افزایند.

انگشتر عقیق زنانه

فواید انگشتر عقیق زنانه

انگشتر عقیق از قدیم‌الایام به واسطه وفورخواص علمی و معنوی، مورد استفاده اقوام گوناگون چون: یونانیان، رومیان، چینی‌ها، ایرانیان و … قرار داشته است. در باب خواص علمی و درمانی پوشیدن انگشتر عقیق زنانه، همین بس که موجب لطافت پوست و درمان تدریجی بیماری‌های چشم و حتی دردهای قاعدگی می‌شود. سری انگشترهای عقیق زنانه حس اعتماد به نفس را افزایش داده و استرس و خستگی را از فرد دور می‌سازد.

اما خواص استفاده از انگشتر عقیق زنانه فقط در همین موارد خلاصه نمی‌شود. پوشیدن انگشتر عقیق زنانه در جامعه اسلام نیز اهمیت فراوانی دارد، تا جایی که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به پوشیدن این انگشتر تأکید کرده و می‌فرمایند: «هر کس انگشتر عقیق در دست کند، همیشه خیر و خوبی می‌بیند.»

و یا حتی امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) درباره این امر فرموده‌اند: «انگشتری عقیق به دست کنید که خدا شما را برکت دهد و از بلا در امان باشید.»

فاکتورهای ارزش‌گذاری انگشتر عقیق زنانه

در نگاهی کلی می‌توان گفت، فاکتورهای مختلفی چون: بافت مناسب، رنگ طبیعی با کیفیت، الگوهای جالب ابر و باد، میزان شفافیت، بافت منحصر به فرد نواری، ابعاد نگین و… در ارزشگذاری انگشتر عقیق زنانه اهمیت دارند.

انگشتر عقیق

اما برای اینکه اطلاعات کافی و کارآمدی درباره هر یک از این فاکتورها داشته باشید، لازم است به گوهرشناسی مورد اطمینان مراجعه کنید که شناسنامه اصالت سنگ را در اختیار شما بگذارد و مشاوره لازم را پیش از خرید انگشتر عقیق زنانه در اختیار شما قرار دهد.

البته علاوه بر دریافت مشاوره از گوهرشناسی خبره، بهتر است تا حدی نیز به عواملی که نشان دهنده اصالت عقیق هستند، توجه کنید. برای این روش بهتر است دمای سنگ عقیق و وزن مخصوص آن را مورد بررسی قرار دهید و نگین عقیق را زیر نور تماشا نموده و ببینید آیا هرج و مرج یا بی‌نظمی در آن قابل مشاهده است. در صورتی که توانستید با هر یک از این عوامل به بررسی عقیق بپردازید، می‌توانید مشاوره بهتری دریافت نمایید.

سخن آخر

همان‌طور که اشاره شد در خرید انگشتر عقیق زنانه لازم است به فاکتورهای مختلفی توجه شود؛ فاکتورهایی که هر یک در تعیین قیمت و ارزانی یا گرانی آن مؤثر هستند. پس بهتر است برای خرید انگشتر عقیق زنانه، فروشگاهی را انتخاب نمایید که ضمن مشاوره در راستای خرید جواهرات مختلف، اعتبار لازم و کافی را داشته باشد و بتواند آثار و محصولاتش را با ضمانت و شناسنامه معتبر در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

فروشگاه اینترنتی تراث TORATH که به تازگی در بستر مجازی به عرضه آثار و محصولاتش پرداخته است، فروشگاهی معتبر است که به عرضه با کیفیت‌ترین جواهرات و انواع انگشتر زنانه با ایده‌آل‌ترین قیمت پرداخته است و آثار خود را در بالاترین سطح کیفی و با ضمانت در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

شما می‌توانید برای دسترسی به برجسته‌ترین آثار انگشتر زنانه، روی انگشتر زنانه کلیک نمایید و با پهنه‌ جذابی از نگین‌های درخشان با مدل رکاب‌های متنوع روبه‌رو شوید؛ آثاری که هر کدام با جاذبه‌ای تاریخی، فرهنگی یا طبیعی همراه شده است و بدین‌سان، شما با نگریستن به آن، علاوه بر لذت از زیبایی و خواص آنها، به جای جای ایران عزیزمان سفر کرده و در مسیر تاریخ حرکت می‌کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,40 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.