جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

بهترین روتین مراقبت از پوست برای رسیدن به پوستی بی‌عیب‌ونقص

برای آن که بتوانید پوستی بی‌عیب‌ونقص داشته باشید، لازم است که حتما از یک برنامه‌ریزی و روتین مراقبت از پوست عالی بهره برده و هر روز و هر شب پیش از خواب، آن را به‌درستی اجرا کنید. به‌خاطر داشته باشید که بهترین روتین مراقبت از پوست، کمک خواهد کرد تا بتوانید جوانی پوست خود را تاحدامکان نگاه‌داشته و پیری را دیرتر از آن چه باید تجربه کنید.

اگر شما نیز مایل هستید که از بهترین روتین مراقبت پوستی، مطلع شده و مطابق با آن، برای نگهداری و رسیدگی به پوست خود، اقدامات مثبتی انجام دهید؛ در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین روتین مراقبت از پوست

بهترین روتین مراقبت از پوست، مطابق با چیزی است که در زیر به خلاصه آورده‌ایم:

پاکسازی پوست

لازم است که حتما از محصولات پاکسازی‌کننده پوست استفاده کرده تا تمام ذرات معلق هوا که در منافذ پوستی شما نفوذ کرده‌اند، به‌خوبی پاکسازی شده و چربی‌های زائد، سطح پوست شما را نگیرد. به‌علاوه درصورتی‌که از محصولات و کرم‌های آرایشی روی پوست خود استفاده کرده‌اید، حتما پیش از آن که روتین مراقبت پوستی خود را اجرا کنید، باید با شستشوی دقیق و استفاده از محصول مناسب شستشوی صورت، مواد آرایشی را پاک کنید. قیمت ژل شستشو صورت آن‌قدرها بیشتر از چیزی نیست که باید برای خرید صابون‌های معمولی پرداخت کنید، اما اثرگذاری آن در حفظ سلامت و زیبایی پوست، به‌مراتب بیشتر است.

استفاده از تونر‌های پوستی

تونر‌های پوستی همیشه در یک روتین پوستی مؤثر جایگاه قابل‌توجهی داشته و حتما باید هر روز از تونر پوستی مناسب جنس صورت خود، استفاده کنید. این تونر‌ها، نه‌تنها به درخشش و سلامت پوست شما کمک خواهند کرد، بلکه باعث خواهند شد تا زمینه ایجاد چین‌وچروک‌های پوستی به حداقل برسند.

به‌کاربردن سرم

روتین مراقبت از پوست

سرم‌های پوستی نیز برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند از ایجاد هرگونه چین‌وچروک زودرس جلوگیری کرده و همین‌طور چهره‌ای درخشان و جذاب داشته باشند، به‌عنوان یک راه‌حل عالی پیشنهاد می‌شود. سرم‌های پوستی به رفع لک‌های ناشی از افزایش سن یا تابش نور خورشید نیز کمک کرده و درصورتی‌که به شکل مستمر از آن‌ها استفاده کنید، رفته‌رفته، شاهد محو شدن این لکه‌های پوستی ناخوشایند نیز خواهید بود.

استفاده از کرم دور چشم

همان‌طور که می‌دانید پوست اطراف چشم‌ها، در مقایسه با پوست دیگر نواحی صورت، در مقابل بروز چین‌وچروک‌های پوستی آسیب‌پذیرتر بوده و باید حتما مراقبت بیشتری در این باره، به خرج دهید. استفاده از کرم‌های ضدچروک پوست اطراف چشم‌ها، کمک خواهد کرد تا به بهترین شکل از پوست نازک و حساس اطراف چشم‌های خود مراقبت کرده و کمترین آسیب را به لحاظ ایجاد چین‌وچروک‌های پوستی برای آن‌ها تجربه کنید.

به‌کاربردن مرطوب‌کننده

با خرید انواع کرم مرطوب‌کننده، می‌توانید به بهترین شکل از پوست خود در برابر خشکی‌های سطحی تا عمقی مراقبت کنید. در این صورت پوست شما خاصیت کشسانی بهتری داشته و همین‌طور درخشش و شادابی آن، به‌خوبی حفظ خواهد شد. با این حساب اگر می‌خواهید پوست شما همیشه صاف و یکدست بوده و خشکی‌های جزئی تا عمقی نداشته باشد، حتما از کرم‌های آبرسان مناسب استفاده کرده و روزی چند بار این کرم را روی پوست خود تجدید کنید.

استفاده از ضدآفتاب

روتین مراقبت از پوست

همین‌طور اگر روتین پوستی خود را برای روزی برنامه‌ریزی می‌کنید که قرار است از منزل بیرون رفته و در مجاورت تابش نور خورشید قرار بگیرید؛ حتما از کرم ضدآفتاب یا لوسیون ضدآفتاب استفاده کنید. تابش مستقیم نور خورشید چه در روز‌های آفتابی و چه در روز‌های ابری، روی پوست، موجب بروز انواع لکه‌های پوستی و همین‌طور چین‌وچروک‌های‌ریزی خواهد شد که به‌مرور بر تعداد آن‌ها افزوده شده و عمیق‌تر می‌شوند.

توجه داشته باشید که برای پوست‌های چرب، نباید از ضدآفتاب‌های معمولی استفاده کرده و حتما لازم است که از کرم ضدآفتاب بدون چربی روی پوست خود زده و به این شکل به کنترل چربی زائد پوست خود نیز کمک کنید. قیمت ضدآفتاب در هر دو نوع تقریبا یک رده بوده و برای خرید تفاوت چندانی ندارد.

بهترین روتین پوستی روز و شب

برای آن که بتوانید مراقبت درستی از زیبایی و جوانی پوست خود به عمل بیاورید؛ حتما از روتین پوستی روز و شب استفاده کرده و برنامه درستی برای ساعات روز و همین‌طور ساعات استراحت شبانه داشته باشید. پوست شما در طول شب تنفس و استراحت کرده و لازم است که حتما بهترین استفاده از این زمان را نیز ببرید. خبر خوب این که از طریق فروشگاه اینترنتی خانومی، می‌توانید به بهترین شکل محصولات موردنیاز خود برای اجرای چنین روتین پوستی را به‌صورت آنلاین خریداری کرده و در مدت زمانی کوتاه در محل آدرس خود تحویل بگیرید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 9, میانگین امتیاز: 4,22 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.