جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

همه چیز درباره انواع یراق آلات کابینت

همه چیز درباره انواع یراق آلات کابینت _ تجهیز یراق

کابینت‌ها نقش مهمی را در دکوراسیون آشپزخانه ایفا می‌کنند و انواع یراق آلات کابینت و تجهیزات آن نقش مهمی در زیبایی و عملکرد کابینت‌ها دارند.

با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن لوازم منزل، یراق‌آلات کابینت و آشپزخانه نیز مدرن و هوشمند شده‌اند؛ همین امر باعث شده تا انواع یراق آلات کابینت از لحاظ عملکرد بسیار راحت‌تر و بهتر باشند.

نکات مهم در هنگام خرید یراق آلات کابینت:

آنچه در انتخاب انواع یراق آلات کابینت اهمیت دارد، در درجه اول کیفیت و عملکرد عالی و قدرتمند آن است. استفاده از یک یراق نامناسب و بدون کیفیت می‌تواند آسیب جدی به درب کابینت و یا خود کابینت وارد کند که این امر باعث می‌شود ناچار به صرف هزینه‌های زیادی برای تعمیرات و تعویض قطعات آسیب دیده شوید.

به‌این‌ترتیب لازم است بدانید که یراق آلات کابینت از مهم‌ترین ملزومات کابینت هستند؛ چرا‌که مهم‌ترین قسمت در کابینت همین یراق است و بیشترین مقدار استفاده را نیز دارد.

از انواع یراق کابینت که وجود هر کدام از آن‌ها برای عملکرد صحیح و ساده کابینت ضروری است می‌توان به ریل کشو کابینت، لولا گازور، جک کابینت و‌… اشاره کرد.

یراق آلات کابینت از جنس‌ها و سایز‌های متفاوتی تولید می‌شوند. بنابراین در هنگام خرید لازم است به وزن و ابعاد درب کابینت، جنس و تحمل وزن یراق مورد نیاز و برند این یراق توجه کافی را داشته باشید. همچنین لازم است بدانید که فروشگاه‌های معتبر عرضه کننده یراق کابینت از جمله فروشگاه تجهیز یراق، بهترین مارک یراق آلات کابینت را با گارانتی معتبر کالا ارائه می کنند تا خیال شما از بابت کیفیت و طول عمر محصولات راحت باشد.

در ادامه این مطلب به معرفی بهترین انواع یراق کابینت و نوع عملکرد هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا درباره این موارد بیشتر بدانید.

یراق الات کابینت با کیفیت _ تجهیز یراق

لولا کابینت:

لولا‌ها از اصلی‌ترین یراق آلات کابینت هستند که باعث ایستایی درب کابینت در جای خود، و سهولت در بازو بسته شدن درب‌ها می‌شوند. لولا‌ها نیز مانند سایر یراق آلات کابینتی، سایز و انواع متفاوتی دارند که انتخاب درست آن‌ها باعث عملکرد بهتر کابینت‌ها می‌شود. از انواع لولا گازور کابینت می‌توان به لولا گازور ساده، لولا گازور شیشه، لولا گازور درجه دار، لولا گازور خاص و لولا گازور آرام بند یا لولا پمپی اشاره کرد.

انواع لولا کابینت _ تجهیز یراق

جک کابینت:

جک به‌عنوان یک وسیله‌ مکانیکی وظیفه کاهش نیروی لازم برای بلند کردن اجسام را برعهده دارد. جک کابینت نیز به درب کابینت‌های هوایی متصل می‌شود تا درب کابینت به سمت بالا حرکت کرده و باز بماند. جک کابینت با انواع متفاوتی در بازار عرضه می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای کاربرد و ویژگی‌های متفاوتی هستند. انواع جک کابینت عبارتند از:

۱. جک کابینت پمپی:

جک کابینت پمپی یا جک گازی، یراقی بسیار عالی و کاربردی بوده و  برای انواع درب کابینت بالا بازشو و یا پایین بازشو استفاده می‌شود. این مدل جک کابینت از نظر قدرت نیرو به چند دسته تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها باید با اندازه و وزن کابینت متناسب باشند. توجه به وزن و اندازه درب کابینت برای خرید یک جک پمپی لازم و ضروری است. وقتی عرض درب کابینت زیاد باشد، به جک با قدرت بیشتری نیاز دارید و بالعکس اگر عرض درب کابینت آشپزخانه کم باشد، می‌توانید از جک‌هایی با قدرت کمتر استفاده کنید.

لازم است بدانید که درصورت کم بودن وزن درب کابینت، استفاده از جک پمپی با قدرت کم ضرورت دارد؛ چرا که در صورت استفاده از جک پمپی قوی، فشار زیادی به لولا گازور کابینت وارد شده و درب کابینت با شدت بسیار زیادی باز خواهد شد که این امر باعث آسیب رسین به درب و بدنه کابینت نیز می‌شود.

به عنوان مثال برای درب‌های کمتر از ۷۰ سانتی‌متر، از جک  کابینت پمپی ۸۰ نیوتن، برای درب‌های ۷۰ سانتی‌متر تا ۱ متر از جک کابینت پمپی ۱۰۰ نیوتن، و برای درب‌های بالاتر از ۱ متر از جک‌ پمپی ۱۲۰ نیوتنی استفاده می‌شود.

۲. جک کابینت اتوبوسی:

جک کابینت اتوبوسی که به جک آسانسوری نیز معروف است در دو مدل آرام بند و ساده در بازار موجود است. جک اتوبوسی در هنگام باز شدن درب کابینت، عملکردی شبیه به درب اتوبوس دارد، به این ترتیب درب کابینت در زمان باز شدن، ابتدا اندکی به جلو حرکت می‌کند، سپس به صورت موازی با درب بالایی حرکت کرده و دقیقا جلوی درب بالایی خود قرار می‌گیرد.

از ویژگی و مزایای جک کابینت اتوبوسی این است که احتمال برخورد درب به سر افراد در حال حرکت تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

بهترین جک کابینتی _ تجهیز یراق

ریل کشو کابینت:

ریل کشو کابینت یکی از انواع یراق آلات کابینت است که سهولت استفاده از کابینت‌ها را افزایش می‌دهد. با توجه به متدهای جدید و هوشمند شدن انواع تجهیزات، تولید ریل کابینت نیز رو به هوشمندی رفته و باعث حرکت راحت و روان انواع کشو کابینت شده‌است.

امروزه ریل‌هایی تولید شده‌اند که دارای بدنه کشو نیز هستند و حتی اگر کشویی نداشته باشید می‌توانید با خرید این ریل‌ها یک کشوی کاربردی و فوق العاده در هر جای کابینت داشته باشید.

به‌این‌ترتیب هر کدام از انواع ریل کشو کابینت دارای کاربرد و ویژگی‌هایی هستند که با آگاهی از کاربرد هرکدام می‌توانید درست‌ترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه به معرفی یکی از کاربردی‌ترین ریل‌های موجود در بازار می‌پردازیم:

  • ریل ساده کشو به دو نوع ریل ساچمه‌ای و ریل سفید تقسیم می‌شود. ریل سفید یا همان ریل غلتکی دارای دو نوار فلزی است که روی هر کدام قرقره‌ای نصب شده‌است. این مدل ریل سفید مناسب برای کشو‌های سبک است و از قدیمی‌ترین ریل‌هاست. بعد از تولید ریل سفید، ریل ساچمه‌ای تولید و به بازار عرضه شد که جزو بهترین انواع یراق آلات کابینت است و برای انواع کشوهای سنگین نیز استفاده می‌شود. ریل ساچمه‌ای در دو نوع دو تیکه و سه تکه تولید شده و به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند تنوع سایز، حرکت روان، قابلیت بیشتر باز شدن کشو و استحکام بالای و جزو کاربردی‌ترین ریل‌های کابینتی است. از مزایای دیگر ریل ساچمه‌ای می‌توان به وجود ضامنی برای خارج نشدن کشو از داخل باکس اشاره کرد.
  • ریل کشو تاندم با کمک چرخ دنده‌هایی که داخل بدنه ریل وجود دارد حرکت کرده و در دو مدل فول و نیمه فول تولید می‌شود. شما می‌توانید از مدل‌های ساده، آرام بند و ترمز دار این نوع ریل‌ها استفاده کنید.
  • ریل بدنه دار یا ریل مجیک باکس نوعی ریل است که به شما این امکان را می‌دهند تا به جای قفسه زدن در کابینت، کشوهایی نصب کنید تا دسترسی راحت‌تری به تمام فضای کابینت داشته باشید. بدنه این نوع ریل‌ها از جنس‌های مختلفی مثل شیشه، آلومینیوم یا چوب است و شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون کابینت‌هایتان بهترین متریال را انتخاب کنید.

ریل کشو کابینت_ تجهیز یراق

یراق آلات کابینت آشپزخانه در تجهیز یراق

انواع یراق آلات کابینت در صنعت تولید و نصب کابینت بسیار پرکاربرد هستند و کیفیت آن‌ها، نقش اساسی در طول عمر، زیبایی و کارکرد کابینت‌ها دارد. اگر قصد ساخت و یا تعمیر کابینت را دارید سعی کنید از بهترین برند‌ها و با کیفیت‌ترین محصولات خریداری کنید تا پس از گذشت زمان کمی ناچار به تعویض و تعمیر یراق آلات نشوید.

شما می‌توانید برای اطلاع از انواع، عملکرد، و قیمت یراق آلات کابینت وارد سایت تجهیز یراق شده و یا با شماره ۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶ تماس حاصل کرده و از کارشناسان تجهیز یراق راهنمایی بگیرید. همچنین شما می توانید جدیدترین یراق آلات کابینت را با گارانتی معتبر کالا از تجهیز یراق تهیه کنید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.