جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

افزایش سایز باسن با پروتز باسن

اگر قصد حجیم کردن باسن خودت رو داری از طریق پروتز باسن حتما حتما این مقاله رو بخون چون از صفر تا صد این عمل رو براتون توضیح دادیم تا بتونید با دید بازتری این عمل رو انجام بدید

پروتز باسن به منظور بهبود بخشیدن کانتورینگ، فرم و سایز ناحیه سرینی انجام می شود. امروزه بسیاری از افراد، اغلب زنان، برای داشتن یک باسن گرد و خوش فرم، روش های بسیاری را امتحان می کنند. ورزش کردن می تواند شما را برای دستیابی به این امر کمک کند اما ممکن است کمی طولانی و زمان بر باشد. از سوی دیگر عمل پروتز باسن راهی است که شما را زودتر به هدفتان می رساند.

اکثر افراد برای انجام یک فرایند، پیش از تصمیم گیری نهایی، به طور کامل در رابطه با آن اطلاعات کسب می کنند که در عصر کنونی، اینترنت و پلتفرم های اجتماعی نقش اصلی را در قرار دادن منابع اطلاعاتی بر عهده دارند. از این رو تیم راز جراحی تصمیم گرفته است که در قالب یک منبع جامع در باب جراحی های زیبایی و درمانی، تمام اطلاعات لازم درباره پروتز باسن را در اختیارتان قرار دهد.

پروتز باسن

چه افرادی گزینه مناسبی برای انجام پروتز باسن محسوب می شوند؟

در وهله اول بهتر است بدانید که آیا این پروسه برای شما مناسب است یا خیر. موارد زیر فرد را به یک گزینه مطلوب برای انجام جراحی پروتز باسن تبدیل می کند:

  • کسانی که به علت کاهش وزن، فرم اصلی باسن شان تا حدودی تغییر کرده است.
  • افرادی که به طور ژنتیکی شکل طبیعی باسن آنان تخت و پهن می باشد.
  • کسانی که تمایل دارند تأثیر افزایش سن بر روی باسن را کاهش دهند.

همچنین کسانی که قصد دارند تحت عمل زیبایی قرار گیرند باید از سبک زندگی سالم برخوردار باشند و هیچگونه سیگار و استفاده از دخانیات را در دستور کار خود قرار ندهند. در ضمن به خاطر بسپارید که باید نسبت به نتایج جراحی واقع بینانه عمل کنید و انتظارات و خواسته های نامعقول و بیهوده نداشته باشید.

انواع پروتز باسن

اگر می خواهید که جراحی باسن بهترین نتیجه ممکن را برای شما رقم بزند، باید در انتخاب پروتز بسیار دقت نمایید. بنابراین برای گرفتن یک تصمیم درست، باید نسبت به انواع پروتز باسن آگاهی داشته باشید. ایمپلنت ها بر اساس ترکیبات سازنده، شکل و اندازه، از یکدیگر تفکیک می شوند.

ایمپلنت های باسن بر اساس مواد تشکیل دهنده، شامل پروتزهای سیلیکونی می باشند که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند. از آن جایی که باسن محل نشیمن فرد می باشد، باید مواد سازنده ایمپلنت قرار گرفته در آن ناحیه بتواند فشار بدن فرد را تحمل نماید و دچار پارگی نشود. پروتز باسن در مقایسه با پروتز سینه ، مقاومت بیشتری دارد.

از سوی دیگر، ایمپلنت ها  از نظر شکل و فرم به دو صورت گرد و بیضی در دسترس می باشند و هرکدام از آن ها مزایا و معایبی را نیز در بر دارند.  فرم مناسب، با توجه به شکل طبیعی باسن و آناتومی بدن شما انتخاب می شود. به طور معمول اکثر متقاضیان تمایل به استفاده از پروتز گرد دارند؛ زیرا در مقایسه با ایمپلنت های بیضی، پس از جایگذاری در باسن، شکل و فرم زیباتری را برای آن خلق خواهد کرد. البته هر یک از آن ها، در صورت کاربرد صحیح، نتیجه مطلوبی را برای فرد حاصل می کند.

پروتزهای باسن در سایزها و اندازه های گوناگون نیز موجود می باشند. استفاده از یک ایمپلنت با سایز مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای مثال در صورت بزرگ بودن بیش از حد ایمپلنت، ساختار باسن قدرت کافی برای تحمل فشار وارد شده از آن را ندارد و ممکن است سبب بیرون زدگی پروتز از باسن شود. درحال حاضر بزرگترین سایز ایمپلنت باسن ۶۹۰cc می باشد.

جراح زیبایی بهترین راهنما و مشاور شما برای انتخاب نوع پروتز می باشد.

نحوه انجام جراحی پروتز باسن

پس از مشاوره با جراح و تصمیم گیری نهایی می توانید برای عمل باسن اقدام نمایید. جراح از شما می خواهد که ۶ هفته پیش از عمل، سیگار کشیدن را ترک کنید و همچنین از مصرف داروهای رقیق کننده خودداری نمایید.

  • گام اول – بیهوشی

نوع بیهوشی با توجه به تشخیص پزشک متخصص انجام می شود. امکان دارد فرد تحت بیهوشی عمومی یا تحت بی حسی موضعی به همراه تزریق داروی آرام بخش درون وریدی قرار بگیرد.

  • گام دوم – برش جراحی

پس از اثرگذاری داروی بیهوشی یا بی حسی، نوبت به ایجاد برش بر روی باسن می رسد. جراح می تواند برش را در قسمت فوقانی یا تحتانی باسن یا میان دو کپل (کفل) باسن ایجاد کند.

  • گام سوم – قرار دادن پروتز

بعد از ایجاد برش مناسب، جراح زیبایی پروتز را درون عضله، زیر یا بالای عضله باسن قرار می دهد. شیوه جایگذاری ایمپلنت به نوع، سایز، آناتومی بدن و همچنین تکنیک جراح بستگی دارد.

  • گام چهارم – بخیه برش ها

پس از قرار دادن پروتز در محل صحیح، با استفاده از نخ بخیه یا چسب جراحی، برش های ایجاد شده بسته می شوند.

  • گام پنجم – نتیجه عمل پروتز باسن

تغییرات اعمال شده، بلافاصله پس از جراحی قابل مشاهده می باشند. به مرور زمان ورم باسن برطرف شده و اثر برش ها نیز محو می شود. فرم نهایی باسن ۳ ماه بعد از عمل به طور کامل مشخص می شود. نتیجه بدست آمده می تواند تا سال های زیادی ماندگاری داشته باشد. داشتن تغذیه سالم و روتین ورزشی می توان به حفظ فرم جدید باسن کمک کند.

علاوه بر ایمپلنت، می توان پروتز باسن را با تزریق چربی نیز انجام داد.

روند انجام پروتز باسن با تزریق چربی

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد فرد تحت یکی از انواع بیهوشی قرار می گیرد که البته نوع آن به صلاحدید پزشک انتخاب می شود.

در این تکنیک از چربی های بدن فرد استفاده می شود. بدین نحو که جراح با ایجاد برش بر قسمتی از بدن که دارای چربی اضافه می باشد، طی عمل ساکشن، سلول های چربی را از آن محل خارج می کند. پس از تصفیه بافت چربی، جراح با استفاده از سرنگ متصل به کانولا، سلول های چربی را به باسن تزریق می نماید.

دوره نقاهت عمل پروتز باسن

  • بعد از جراحی، بسیاری از افراد در قسمت باسن و اطراف آن درد نسبی احساس می کنند که البته شدت آن با مصرف داروهای مسکن که پزشک تجویز نموده است، قابل کنترل می باشد. ممکن است تا چندین روز پس از عمل، درن هایی در محل برش ها قرار گیرد تا خونابه از طریق آن خارج شود.
  • بعد از جراحی زیبایی باسن لازم است که برای مدتی از گن های طبی استفاده نمایید. این امر سبب گردش خون بهتر و کاهش تورم می شود.
  • حداقل به مدت ۲ هفته نباید بر روی نشیمن گاه خود بنشینید یا دراز بکشید. پیشنهاد می شود در این مدت بر روی شکم بخوابید.
  • ۴۸ ساعت بعد از جراحی، مانعی برای استحمام وجود ندارد.
  • باید تا ۴ هفته از انجام فعالیت های سنگین که به صرف انرژی زیادی نیاز دارند، بپرهیزید.

ریسک و عوارض احتمالی جراحی پروتز باسن

به هیچ عنوان نمی توان گفت که یک پروسه درمانی یا زیبایی بدون ریسک می باشد و هیچ عامل خطرزایی فرد را تهدید نمی کند. بعد از عمل باسن به دلایل مختلف ممکن است عارضه هایی نمود پیدا کنند که برخی از آن ها موقتی بوده ولی بعضی دیگر می توانند مشکل جدی تری محسوب شوند.

  • خونریزی به میزان زیاد پس از جراحی
  • بروز درد و اسکار
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت
  • احتیاس مایعات بدن
  • واکنش های آلرژیک
  • از بین رفتن بافت پوست
  • حالت تهوع و استفراغ به سبب داروی بیهوشی

همچنین امکان دارد که پروتزهای سیلیکونی تکان خورده یا از محل اصلی خود جدا شوند.  این امر منجر به عدم تقارن دو طرف باسن شده و برای برطرف کردن آن فرد باید مجدداً تحت جراحی قرار بگیرد.

تزریق چربی نیز ممکن است به دلیل جذب شدن توسط بدن، قرینگی باسن را بر هم زند که البته با تکرار پروسه تزریق این مشکل رفع می شود.

هزینه پروتز باسن

هزینه  یکی از مواردی است که معمولاً در جلسه مشاوره با جراح، به آن پرداخته می شود. به منظور تعیین هزینه عمل پروتز باسن، جراح فاکتورهای مختلفی را در نظر می گیرد؛ از جمله:

  • دستمزد خود و پرسنل همراه
  • داروهای مصرفی در طول پروسه
  • تجهیزات جراحی
  • هزینه مربوط به ایمپلنت
  • هزینه مربوط به عمل بی هوشی
  • سختی و پیچیدگی عمل

بنابراین برای کسب اطلاع دقیق از رقم پرداختی، باید به جراح منتخب خود رجوع کنید تا او پس از معاینه، هزینه نهایی را به شما اعلام کند.  لازم به ذکر است که مبلغ پرداختی ممکن است برای همه یکسان نباشد.

انتخاب جراح کارآزموده برای عمل پروتز باسن

جهت انجام پروتز باسن باید به یک جراح با تجربه و متبحر در زمینه زیبایی رجوع کنید. پیش از انتخاب نهایی جراح، حتماً نسبت به مهارت عملی او آگاهی کسب نمایید.

جراح باید در مورد تمام ابعاد مربوط به عمل زیبایی باسن، از جمله انواع ایمپلنت ها، آناتومی بدن های مختلف و اقدامات پیش و پس از جراحی اطلاعات کامل و جامعی داشته باشد. در ضمن او باید بتواند برای فرم های مختلف باسن، ایمپلنت مناسب را انتخاب کند.

منبع : سایت راز جراحی | Razjarahi.ir

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 35, میانگین امتیاز: 4,54 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.