جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

مهم ترین اصول علمی و تجربی بازسازی منزل قدیمی

بازسازی خانه قدیمی_تجهیز ریل

خانه منبعی برای دریافت آرامش، آسایش و استراحت است. سالم بودن بنای خانه و زیبایی دکوراسیون منزل امری مهم و ضروریست. اگر به تازگی منزل جدیدی خریده­اید که نوساز نیست و قصد دارید قبل از اسباب کشی، ابتدا منزلتان را نو کنید؛ یا اگر سالهاست در خانه ای قدیمی زندگی میکنید و قصد نو کردن منزلتان را دارید؛ و یا به هر دلیلی تصمیم به بازسازی منزلتان گرفته­اید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با تمامی مراحل بازسازی خانه های قدیمی و زیباسازی دکوراسیون منزلتان آشنا شوید.

در اولین قدم نقشه داخلی منزل را تعیین کنید

در بازسازی منزل ابتدا باید تعیین کنید که آیا قصد جابجایی دیوارهای منزل را دارید و میخواهید از تغییر محل قرارگیری دیوارها و موقعیت اتاق ها، آشپزخانه و… شروع کنید یا خیر. اگر دیوارها نیاز به جابجایی داشته باشند لازم است از یک نقشه کش مجرب، برای تعیین بهترین محل قرارگیری دیوارها کمک بگیرید.

البته دقت کنید که ستونهای منزل غیرقابل جابجایی هستند. اغلب پس از خراب کردن دیوارها، برای ساخت دیوارهای جدید از دیوارهای پیش­ساخته استفاده میشود که قیمت چندان بالایی ندارند.

پس از ساخت دیوارها و گچ­کاری مناسب، نوبت به کف منزل شما میرسد. کف منزل تاثیر زیادی را در زیبایی دکور ایفا میکند. اگر بودجه کافی برای بازسازی منزل نظر گرفته­اید، برای کف پذیرایی و اتاقها، از سنگهای زیبا و مرغوب در سایزهای دلخواه خود استفاده کنید. اگر هزینه نسبتاً کمتری را به بازسازی اختصاص داده­اید، سرامیک مناسبترین متریال برای کف منزل شماست. اما اگر بودجه شما برای خرید محدود است میتوانید از پارکت استفاده کنید.

در هنگام انتخاب دقت کنید که کیفیت و ماندگاری سنگ و سرامیک بسیار بالاتر است، اما نصب پارکت ساده­تر و سریعتر انجام میشود. همچنین درنظر داشته باشید که انتخاب رنگ روشن، منزل شما را بزرگتر نشان داده و به راحتی با باقی دکور منزل ست میشود.

اتاق خواب جذاب و مدرن با درب ریلی_تجهیز ریل

اگر برای دیوارها از رنگ استفاده میکنید ترجیحا رنگهای خنثی و روشن مثل کرم و استخوانی را انتخاب کنید. اما با توجه به رنگ دکوراسیون وسایل منزل میتوانید یک یا دوتا از دیوارها را رنگهای تیره تر بزنید. درصورتی که تمایل به کاغذدیواری کردن دارید نیز میتوانید از مدلهای تلفیقی و زیبا استفاده کنید.

برای درب ورودی منزلتان نیز از دربهایی با ابعاد بزرگ استفاده کنید، چرا که در بدو ورود باعث بزرگتر دیده شدن منزل میشود.

 آشپزخانه زیبا و دوست داشتنی با بازسازی اصولی

ابتدا مدل کابینتهای خود را انتخاب کنید. اینکه کابینت کلاسیک ترجیح میدهید یا کابینت مدرن. پس از انتخاب رنگ و طرح کابینت، اقدام به خرید کاشی برای دیوارها نمایید. معمولاً رنگ کاشیها را روشن و متناسب با رنگ کابینت انتخاب کرده و تنها قسمت خاصی را به سلیقه کارفرما تیره­تر و متفاوت­تر نصب میکنند تا آشپزخانه، جلوه جذابتری داشته­باشد.

اگر آشپزخانه شما کوچک است و قصد دارید آن را بزرگتر جلوه دهید، و یا آشپزخانه ای شیک و خاص، مدِنظر شماست، میتوانید با نورپردازی صحیح، این کارها را انجام دهید. آشپزخانه یکی از فضاهاییست که ساعات زیادی در روز، در آن گذرانده­میشود؛ بنابراین نورپردازی داخل و خارج کابینت، نورپردازی سقف، نورپردازی اپن و… باعث میشود تا چشمتان در هنگام کارکردن، کمتر خسته شود. از طرفی کلیدهای قطع و وصل سیستم روشنایی موضوع مهمی هستند. شما میتوانید از سنسورهای مخصوص این کار استفاده کنید تا نورپردازی هوشمند و خودکار داشته­باشید.

نورپردازی اپن آشپزخانه_تجهیز ریل

خرید لوازم نورپردازی به اطلاعات کافی نیاز دارد، گارانتی این تجهیزات نیز از اهمیت ویژه­ای برخوردار است که باید به آن دقت کنید. شما می توانید برای پیدا کردن مراکز معتبر فروش این یراق آلات، کلمه تجهیزات نورپردازی کابینت را سرچ کنید تا اطلاعات خوبی درباره قیمت و انواع این محصولات بدست آورید.

پیشنهاد ما به شما خرید تجهیزات نورپردازی از فروشگاه تجهیز یراق است؛ در فروشگاه تجهیز یراق تمامی یراق آلات موردنیاز برای نصب کابینت، اعم از لولا، پایه، دستگیره کابینت و تمام اکسسوری­های لازم برای چیدمان داخل کابینت ارائه شده و منبع مناسبی برای کسب اطلاعات و خرید محسوب میشود.

بازسازی سرویس بهداشتی

کف سرویس بهداشتی از اهمیت خاصی برخوردار است. سعی کنید برای لوله کشی و کفپوش سرویس از مصالح مرغوبی استفاده کنید تا در مدت کمی پس از ساخت دچار مشکل نشوید.

روشویی، توالت و شیرآلات را نیز حدالمقدور از مرغوبترین متریال تهیه کنید. اگر نیاز به کمدی برای قرار دادن لوازم بهداشتی خود دارید بهتر است روشویی را از بین مدلهای کابینت دار انتخاب کنید.

شیر آلات در چهار رنگ نقره ای، طلایی، سفید و مشکی موجود هستند که با توجه به لوازم دیگر داخل سرویس انتخاب میشوند.

برای کاشیهای سرویس بهداشتی میتوانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، از مدلهای متنوع موجود در بازار انتخاب کنید. اما اگر کم بودن هزینه بازسازی برای شما مهم است، این امکان وجود دارد تا از استیکرهای ضدآب مخصوص سرویس نیز استفاده نمایید. این استیکرها در رنگها و طرحهای متنوعی موجود هستند و کیفیتهای متفاوتی دارند که در تعیین قیمت استیکرها موثر است.

اگر درب سرویس بهداشتی یا اتاق رختشویی منزلتان داخل پذیرایی باز میشود لازم است تا دربهای زیبا و شیکی را برای آن انتخاب کنید؛ چرا که جزو دکور پذیرایی شما محسوب میشوند. اگر قصد دارید دربی انتخاب کنید که جذاب و مدرن باشد، و یا دربی که هنگام باز شدن فضای زیادی از پذیراییتان را اشغال نکند میتوانید از دربهای ریلی پنهان شو استفاده کنید.

طراحی نوآورانه درب ریلی پنهان شونده باعث شده تا این دربها، مناسب خانه های بزرگ و مدرن، و مناسب خانه های کوچک با فضاهای محدود باشند. این دربها از لاکچریترین و خاصترین مکانیزمهای درب ریلی هستند. اگر میخواهید درب پنهان شو را برای سرویس بهداشتی خود نصب کنید بهترست قبل از تنظیم و ساخت دیوارها تصمیمتان را گرفته باشید.

درب ریلی پنهان شو_تجهیز ریل

مکانیزم درب کشویی پنهان شو بین دو دیوار قرار میگیرد. به این ترتیب ریل درب ریلی مخفی در کنار دیوار اول نصب شده و دیوار دوم جلوی آن قرار میگیرد تا درب در هنگام بسته شدن داخل حفره دیوار رفته و مخفی بماند. درب های پنهان شونده علاوه بر سرویس بهداشتی، برای تمامی دربهای اتاق، ادارات و… مناسب هستند.

ساخت اتاق خواب جذاب و شیک

اتاق خواب مکانی برای آرامش و استراحت است و دکوراسیون اتاقها تاثیر زیادی در آرامش ما دارند. در هنگام ساخت دیوارهای اتاق، کمددیواری را فراموش نکنید؛ چرا که کمددیواریها در مرتب بودن اتاق و کل منزل ما تاثیر زیادی دارند.

برای کف اتاق مانند کف پذیرایی عمل کنید، اما اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارید و می خواهید منزل شما در وهله اول لاکچری و زیبا باشد، میتوانید کف پذیرایی را سنگ و کف اتاقها را سرامیک کنید.

برای دیوارها نیز از رنگ و کاغذ دیواری استفاده نمایید. برای جذابیت بیشتر اتاق، رنگ دیوارها را با سرویس خواب و پرده ست کنید؛ مثلا اگر روتختی و پرده شما سبز است رنگ دیوار را سبز مغز پسته ای روشن بزنید. هرچند روشن بودن رنگ دیوار و درب اتاق خواب، باعث بزرگتر نشان دادن فضا میشود، اما رنگ‌های سرمه‌ای، زرد پرتقالی و… هم بسته به کوراسیون اتاق شما رنگ های جذابی هستند.

رنگ درب اتاق نیز با توجه به دکور و سلیقه شما تعیین میشود، اما قبل از انتخاب درب مناسب، نسبت به ساده یا ریلی بودن درب اتاقتان تصمیم بگیرید. دربهای ساده و لولایی برای باز شدن به فضای نسبتاً زیادی احتیاج دارند، اما اگر منزل شما کوچک باشد، فضای پشت درب اتاق اهمیتی ویژه پیدا می‌کند. دربهای ریلی در راستای دیوار حرکت میکنند و در هنگام جابجایی فضای زیادی را اشغال نمیکنند. بنابراین می توانید وسایل تزیینی، کمد، دراور و… را پشت درب قرار دهید. مکانیزم درب ریلی اتاق علاوه بر مزایای بسیارش، منزل شما را مدرنتر و شیکتر نشان میدهد.

دربهای ریلی در انواع متفاوتی موجود هستند که می توانید برای درب کمددیواری نیز از آن ها استفاده کنید. مکانیزم درب ریلی کمد برای باز شدن نیاز به فضای زیادی ندارد. این مکانیزم در مدلهای تاشو، این لاین، تاپ لاین و… تولید شده است که هر کدام عملکرد نسبتا متفاوتی دارند و فضای اتاق شما را زیباتر میکنند.

درب کمد دیواری ریلی _تجهیز ریل

همه چیز درباره بازسازی منزل

در این مقاله با مراحل بازسازی منزل آشنا شدید. این مراحل عبارتند از:

  • تعیین نقشه داخلی منزل
  • ساخت دیوارها در صورت نیاز
  • کف سازی
  • انتخاب درب مناسب برای منزل، اتاق، کمد و سرویس
  • کاغذدیواری یا رنگ کردن دیوارها
  • انتخاب طرح و رنگ کابینت و شیرآلات
  • انتخاب کاشی دیوار آشپزخانه
  • انتخاب روشویی، توالت و شیرآلات سرویس

دقت کنید که انتخاب درب مناسب، یکی از مهمترین مراحل بازسازی منزل شماست. اگر درب های داخلی منزلتان زیبا و مدرن باشند، تمام دکوراسیون شما دستخوش تغییرات جذابی میشود که در پایان کار شگفت زده خواهید شد. دربهای ریلی، از جدیدترین و کارآمدترین دربها هستند که امروزه مورد استقبال و استفاده افراد زیادی قرار گرفت­ اند.

فروشگاه تجهیز ریل با بیش از ۱۰ سال سابقه در ارائه انواع دربهای ریلی اتاق، کمد، سرویس و… در برندهای معتبر دنیا، با راه اندازی سایت تجهیز ریل این امکان را فراهم کرده تا تمامی اطلاعات لازم درباره انواع درب ریلی را کسب کرده و در هنگام خرید از کیفیت بالا و قیمت مناسب محصولات اطمینان داشته باشید.

سفارشات تلفنی و اینترنتی شما پس از ثبت، به صورت رایگان ارسال می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از محصولات میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶ تماس حاصل فرمایید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 1,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.