جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

۱۰ ترفند که آشپزخانه شما را شبیه رستوران میکند

ترفند های آشپزخانه

آشپزخانه قلب هر خانه ای است. آشپزخانه به دلیل اینکه مرکز تهیه ی غذای خانواده است مرتب بودن و دلنشین بودن آن حائز اهمیت است. برای اینکه آشپزخانه ی شما مانند آشپزخانه ی رستوران های معروف شود ترفند هایی وجود دارد. با ما همراه باشید تا شما را با این ترفند ها آشنا کنیم.

  1. ظروف مسی خود را با سس کچاب جلا دهید.

اگر ظروف مسی قدیمی دارید که رنگ و روی اولیه را ندارد یک روش برای جلا دادن آن ها در خانه است. با زدن سس گوجه فرنگی به سطح ظروف مسی و چند دقیقه صبر کردن شاهد زیبا شدن مجدد این ظروف خواهید شد. بعد از اینکه این کار را کردید این ظروف مسی تان را با آب بشویید و سپس با دستمال خشک کنید تا لکه آن ها روی ظروف نماند.

اما این روش در طی مدت باید دوباره انجام شود. و نیاز به حوصله و وقت بیشتری دارد. اما فروشگاه ظروف مسی مسنجان ظروف مسی عرضه میکند که در طول زمان تغییر رنگ نمیدهد و ثابت میماند.

مسنجان تنوع کاری بسیاری دارد از جمله ظروف مسی پذیرایی و قابلمه مسی و…

ظروف مسی

  1. بوی بد ظروف پلاستیکی را با روزنامه از بین ببرید.

مچاله کردن و قرار دادن روزنامه داخل ظروف پلاستیکی، به مدت سه روز باعث میشود بوی بد این ظروف از بین برود. فقط یادتان باشد بعد از این کار حتما ظروفتان را با مایع ظرف شویی بشویید. زیرا روزنامه ها همیشه مقداری آلودگی دارند.

  1. یک صافی کوچک در آشپزخانه کنار دستتان داشته باشید

برای اضافه کردن آب لیمو یا آب نارنج از این صافی کوچک استفاده کنید. در واقع من وقتی یک لیمو را نصف میکنم آن را بالای صافی فشار میدهم و مسقیما داخل قابلمه میریزم. این کار از جدا کردن هسته ها از آن میوه راحت تر و سریع تر است. به غیر از این میتوانید از این روش برای جدا کردن سفیده و زرده تخم مرغ استفاده کنید. به این ترتیب میتوانید یک زرده تخم مرغ گرد و بدون سفیده داشته باشید.

  1. تمیز و با برنامه کار کنید

آشپز های تازه کار برای کار کردن یک برنامه مرتب و مشخصی ندارند. مثلا فکر کنیم قرار است یک سری سبزیجات مثل جعفری ریحان شاهی و… بشوریم خورد کنیم و به غذایی اضافه کنیم. اگر این مراحل را جدا جدا انجام بدهیم زمان زیادی از ما میگیرند. ولی اگر مثلا همه سبزی ها را باهم بشوییم و باهم خرد کنیم و ظرف ها را باهم بشوییم هم آشپزخانه تمیز تری داریم هم در زمانمان صرفه جویی میکنیم.

  1. کره خود را در فریزر نگه دارید

برای اینکه کره سریع تر آب شود کره را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. سپس آن را برای پخت شیرینی رنده کنید. راحت تر با آرد مخلوط می شود و زودتر ذوب می شود.

  1. استفاده از زغال برای از بین بردن بوی بد یخچال

بوی بد یخچال به دلایل متعددی ایجاد میشود. از جمله فاسد شدن غذا، بدون در قرار دادن چند غذای بودار در یخچال، تمیز نکردن به موقع، تازه بودن یخچال و…

برای از بین بردن بوی بد یخچال مطمئن شوید عامل این بوی بد را خارج کرده یا از بین برده اید.

زغال فعال از فرایندی که حرارت بالایی به چوب یا پوست نارگیل یا خاک اره تولید میشود. این ماده به دلیل داشتن کربن، بوی بد محیط را جذب میکند و حتی آن جا را ضد عفونی میکند.

  1. جلوگیری از سر رفت غذا روی اجاق گاز

برای اینکه شیر یا غذایی که روی حرارت اجاق گاز قرار دارد سر ریز نشود یک قاشق چوبی روی قابلمه قرار دهید. در این صورت وقتی حباب ها بالا آمدند به قاشق میخورند و میترکند.

جلوگیری از سر رفت غذا روی اجاق گاز با قاشق چوبی

  1. دکور آشپزخانه را شلوغ نکنید

اگر آشپزخانه دارای رنگ های متضاد زیادی باشد که باهم همخوانی ندارند احساس شلوغی میدهد. سعی کنید لوازم آشپزخانه ای که در چشم هستند را با تم رنگی هماهنگی انتخاب کنید تا از اغتشاش بصری جلوگیری شود. به غیر از این از قرار دادن بیش از حد وسایل روی کابینت ها جلوگیری کنید. آشپزخانه ویترین کالا نیست. هر کدام از ابزاری که لازم دارید را روی کابینت ها قرار دهید.

آشپزخانه تمیز و مرتب

  1. استفاده از سرکه به جای نمک زیاد

همانطور که میدانید نمک یکی از موادی است که بسیار برای بدن مضر است. مصرف زیاد نمک باعث فشار خون و بیماری های قلبی عروقی میشود. به جای ریختن نمک زیاد به غذا بهتر است مقداری سرکه انگور سیب یا بالزامیک و یا آبلیمو را جایگزین کنید.

  1. برای باز شدن یخ گوشت از آب گرم استفاده نکنید

مرسوم است وقتی گوشتی را از فریزر خارج میکنیم آن را در کاسه آب گرم قرار میدهیم. این کار باعث میشود طعم و مزه ی گوشت را خراب میکند و حالت آن تغییر میکند.

شما چه ترفند ها و راز هایی برای آشپزی آسان تر میشناسید؟ آن ها را با ما در میان بگذارید تا با هم لذت بیشتری از فرایند آشپزی در آشپزخانه ها ببریم.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.