سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

۱۰ نشانه ازدواج موفق چیست؟

ازدواج موفق

هر فردی دوست دارد ازدواجش تا پایان عمرش به خوشی ادامه یابد. رازهایی برای یک ازدواج شاد وجود دارد. اینکه همسران همیشه نسبت به یکدیگر محترم و وفادار باشند یکی از این رازهاست. در اینجا پیشنهاداتی وجود دارد که اگر می خواهید ازدواج موفقی داشته باشید، باید حتما آنها را در نظر بگیرید.

۱. از مشاجره نترسید

برای دو نفر همیشه آسان نخواهد بود که در یک زندگی مشترک سهیم شوند. گهگاه ممکن است شما و همسرتان بر سر مسائل مرتبط با هم اختلاف نظر داشته باشید و بحث کنید. مشکلی از این بابت وجود ندارد. نکته مهم این است که در طول بحث ها احترام را برای یکدیگر حفظ کنید. در طول بحث متمرکز بمانید و شخصاً به یکدیگر حمله نکنید. در مورد مشکل به تفصیل بحث و با هم راه حلی ارائه کنید. به جای سکوت، انتقادات سازنده از یکدیگر ازدواج شما را قوی تر می کند.

۲. کانال های ارتباطی را قطع نکنید

در مشاوره پیش از ازدواج به شما گفته می‌شود که عشق و زندگی خصوصی شما در طول زمان با شما به شکلی مثبت، تغییر خواهد کرد. کاری که برای این منظور باید انجام دهید این است که همیشه کانال های ارتباطی را باز نگه دارید. تا هنگامی که عشق و احترام را بین خود حفظ نکرده اید، هیچ چیز را نمی توانید با صحبت کردن با هم حل کنید. بنابراین، همیشه مراقب ارتباطات بین خود باشید.

۳. در مورد کودک فکر ثابتی نداشته باشید

قبل از ازدواج، زوج ها می توانند با یکدیگر صحبت کنند و در مورد تعداد فرزندانی که می خواهند داشته باشند تصمیم بگیرند. اما زندگی همیشه طبق برنامه پیش نمی رود. در مورد داشتن فرزند تصمیم شتابزده و ثابت نگیرید. شاید قبل از ازدواج می خواستید ۳ فرزند داشته باشید. با این حال، تغییر شرایط و خواسته های زندگی در طول زمان ممکن است باعث شود تصمیم بگیرید که تنها یک فرزند داشته باشید. پس انعطاف پذیر باشید.

۴. در مورد مسائل مالی ذهن باز داشته باشید

گاهی اوقات مسائل مالی می تواند بزرگترین مشکل در ازدواج باشد. بنابراین همیشه با یکدیگر صادق باشید و در مورد مسائل مالی با همسرتان صحبت کنید. حتی یک نگرانی کوچک را در مورد این موضوع با همسرتان در میان بگذارید. شما یک تیم هستید و باید بتوانید نگرانی های خود را با درک همیشگی با یکدیگر در میان بگذارید.

ازدواج موفق

۵. در لحظات سخت کنار هم بایستید

در دوران ازدواج، هم شما و هم همسرتان ممکن است روزهای سختی داشته باشید. مشاوره خانواده در اینگونه از مواقع بهترین گزینه برای آرامش خاطر شما خواهد بود. در چنین مواقعی، شما هستید که به یکدیگر یادآوری می کنید که واقعا چقدر ارزشمند هستید. بنابراین در مواقع سخت در کنار هم باشید. کارهایی انجام دهید تا ارزش های خود را که فراموش کرده اید به یکدیگر یادآوری کنید. ازدواج شاد تنها زمانی امکان پذیر است که دو فرد شاد با هم زندگی کنند.

۶. از همسرتان به خانواده و دوستانتان شکایت نکنید

در دوران ازدواجتان مواقعی پیش می آید که از دست همسرتان عصبانی شوید. اگر در هر مجادله ای از همسرتان به نزدیکان خود شکایت کنید، با گذشت زمان، نزدیکان شما ممکن است نگرش منفی نسبت به همسرتان داشته باشند. این مسئله هنگامی که عصبانیت خود را فراموش می کنید، می تواند تبدیل به یک مشکل بزرگ شود. زندگی خصوصی شما باید خصوصی بماند.

۷. تقسیم کار را فراموش نکنید

ازدواج به معنای زندگی مشترک است. به جای اینکه همه کارها را به تنهایی انجام دهید و خودتان را خسته کنید یا به جای اینکه همه چیز را به گردن همسرتان بیندازید، کارهای منزل را به نسبت توانایی فرد مقابل تقسیم و بار همدیگر را سبک کنید.

۸. اختلافات خود را بپذیرید

مجبور نیستید در مورد همه چیزهایی که در طول زندگی مشترک خود گذرانده اید به توافق برسید و نیازی نیست نظر خود را به یکدیگر تحمیل کنید، قبول کنید که مخالف هستید. پس از یکدیگر دلخور نشوید، آرام باشید و به نظرات متفاوت یکدیگر احترام بگذارید.

۹. از احوال پرسی غافل نشوید

وقتی همسرتان از سر کار به خانه می آید، با چهره ای خندان از او استقبال کنید. با شریک زندگی خود گفتگو کنید. حتما از او بپرسید که روزش چگونه می گذرد و آیا مشکلی برایش پیش آمده است یا خیر. این باعث می شود که شریک زندگی شما احساس ارزشمندی کند.

ازدواج موفق

۱۰. از دوست داشتن یکدیگر دست برندارید

پیر شدن در کنار هم به معنای پذیرفتن و احترام به یکدیگر در همه حال و در هر شرایطی است. زمان ممکن است ظاهر فیزیکی هر دوی شما را تغییر دهد، اما شخصی که دوستش دارید همیشه در آن بدن خواهد بود. بنابراین از دوست داشتنش یکدیگر دست برندارید.

با این حال، در صورتی که می‌خواهید ازدواج خود را با درک عمیق‌تر از شریک زندگی خود شروع کنید، مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره خانواده را در نظر بگیرید. در مرکز مشاوره بینش نوین، روانشناسان و متخصصان باتجربه و آموزش دیده برای کمک به زوج‌ها در تمام مراحل زندگی مشترک و قبل از آن، مشغول به فعالیت و پاسخگویی به مراجعان محترم هستند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 3,67 از 5)
Loading...
این محتوا صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار فوق منتشر شده است و تصویر زندگی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.