پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نحوه دریافت بسته اینترنت رایگان از سایت my.gov.ir

درگاه ملی خدمات دولت اینترنت رایگان

اینترنت رایگان دولت برای نوروز و ماه رمضان

ثبت نام رایگان اینترنت به مناسبت نوروز و ماه رمضان از طریق سایت پنجره ملی خدمات دولت به نشانی www.my.gov.ir امکان پذیر است.
به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، یک بسته اینترنت رایگان برای مردم در نظر گرفته شده است که مردم با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند می‌توانند این بسته را دریافت کنند. حجم این بسته ۵ گیگابایت معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل است.

نحوه دریافت اینترنت رایگان از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

  1. ورود به سایت https://my.gov.ir
  2. وارد کردن شماره همراه و دریافت کد تایید برای ورود به سامانه (شماره همراه باید به نام خود فرد باشد)
  3. کلیک بر روی گزینه فعال سازی بسته اینترنت رایگان هدیه دولت


بسته اینترنت هدیه از امروز فعال می‌شود

وزیر ارتباطات: بسته اینترنت هدیه از امروز فعال می‌شود و تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اعتبار دارد. به گفته وزیر ارتباطات، کاربران تنها یک هفته برای ثبت‌نام این بسته هدیه فرصت دارند.

وزیر ارتباطات اعلام کرد که بسته هدیه دولت از امروز فعال شده است و تا ۱۴ فروردین‌ماه سال آینده اعتبار دارد.

«عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره بسته هدیه دولت گفت: «با توجه به شرایط شبکه ناگزیر بودیم افزایش تعرفه‌های اینترنت را اعمال کنیم تا کیفیت شبکه را ارتقا دهیم. در همین راستا، یک بسته هدیه برای مردم درنظر گرفتیم که برای آن‌هایی که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند، از امروز فعال می‌شود.»

به گفته وی، مردم برای فعال‌سازی این بسته باید به پنجره ملی خدمات دولت به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند و شماره تلفنی را که بسته باید روی آن فعال شود، انتخاب کنند. او اشاره کرد که تلاش دولت این است که این بسته در کوتاه‌ترین زمان برای کاربران فعال شود. به گفته زارع‌پور، این بسته شامل ۱۲ گیگابایت اینترنت با ترافیک داخلی، معادل ۵ گیگابایت اینترنت با ترافیک بین‌الملل است.

وزیر ارتباطات افزود: «از کسانی که تا الان ثبت‌نام نکرده‌اند نیز درخواست می‌کنیم که در صورت تمایل، به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند تا این بسته زودتر برایشان فعال شود. این بسته تا ۱۴ فروردین‌ماه سال آینده اعتبار دارد و زمان ثبت‌نام نیز تا هفته آینده است.»

هفته گذشته و پس از جدی‌شدن احتمال افزایش قیمت اینترنت همراه، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که در صورت موافقت با افزایش تعرفه، بسته اینترنت رایگان از سوی اپراتورها به مردم اختصاص خواهد یافت تا در ماه‌های پایانی سال هزینه به آن‌ها تحمیل نشود و بتوانند نیاز معمول خود را برطرف کنند. البته پیش‌از‌این از سوی وزارت ارتباطات اعلام شده بود که این بسته ۱۰ گیگابایت ترافیک داخلی دارد.

افزایش تعرفه‌های بسته‌های اینترنتی هم‌زمان با فیلترینگ و نامناسب‌بودن کیفیت شبکه مسئله‌ای بود که واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخت.


فعالسازی اینترنت هدیه دولت از ۱۲ دی

دولت با ارسال پیامکی به کاربران اینترنت اعلام کرد: برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، روز گذشته «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت درباره اصلاح تعرفه‌های اینترنت اپراتورها، اعلام کرد دولت برای جبران اصلاح تعرفه که پس از پذیرش شاخص‌های رگولاتوری از سوی اپراتورها برای آن تصمیم‌گیری می‌شود، یک بسته هدیه اینترنت درنظر دارد.

دقایقی قبل پیامک‌هایی مبنی بر دریافت اینترنت هدیه برای مردم ارسال شده که تحقق وعده روز گذشته وزیر ارتباطات در خصوص اینترنت هدیه است. پیام ارسالی به این شرح است: برای فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان اهدایی دولت، از تاریخ ۱۲ دی ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه و شماره پیش فرض خود را انتخاب کنید.

«عیسی زارع‌پور» روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در پاسخ به سوالات خبرنگاران، اظهار کرد: افزایش تعرفه در تمامی بخش‌ها مطرح است و صرفا مربوط به حوزه ارتباطات نیست. در ۱۰ سال گذشته تورم‌های سنگین داشتیم و طبیعی است که هزینه‌های اپراتورهای ارتباطی افزایش یافته است.

وی افزود: اپراتورها مدت‌هاست که درخواست افزایش تعرفه دارند، چراکه به اعتقاد آن‌ها با درآمد کنونی امکان توسعه شبکه را ندارند و حتی برخی از اپراتورها استدلال می‌کنند که با درآمد خود نمی‌توانند وضع موجود را حفظ کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جلسات متعددی در وزارت ارتباطات برگزار شده و مسائل مورد بررسی قرار گرفته است. اخیراً نیز نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند و درخواست افزایش تعرفه زیادی داشتند که ما برخی از استدلال‌های آن‌ها را نپذیرفتیم.

زارع‌پور گفت: از سال ۹۶ تعرفه‌ها تغییر نکرده است، اما در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات و قیمت ارز افزایش قیمت را داشتیم. سازمان تنظیم مقررات شرط و شروطی را برای افزایش تعرفه‌ها به اپراتورها اعلام کرده و آن را منوط به افزایش کیفیت شبکه ارتباطی کشور کردیم.

وی ادامه داد: ما دنبال سود اپراتور نیستیم و هدف ما افزایش کیفیت شبکه است. اگر شرایطی که رگولاتوری به اپراتور ابلاغ کرده بپذیرند، ما درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وزیر ارتباطات بیان کرد: هر چند درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی تعرفه را به هیچ وجه نمی‌پذیریم، چراکه در شرایط فعلی کشور امکان‌پذیر نیست. اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بر سقف تورم کشور خواهد بود، البته اگر شرایط وزارت ارتباطات برآورده نشود، حتماً اپراتور را جریمه خواهیم کرد. شرط و شروط نیز به الحاقیه پروانه فعالیت آن‌ها تبدیل می‌شود.

زارع‌پور اعلام کرد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک هستیم و هزینه‌های مردم در حال افزایش است، اگر تصمیمی گرفته شود حتماً بسته‌هایی را از سوی اپراتورها به عنوان هدیه برای مردم درنظر خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه سال ۹۶ برای اینترنت همراه یک سقف و کفی تعریف شده است و ما افزایش تعرفه‌ای نخواهیم داشت. همه چیز بر اساس همان سقف و کف قیمتی است که در سال ۹۶ مصوب شده است. اصلاح تعرفه‌ها در آن قالب انجام خواهد شد.


بسته‌های اینترنت برای سه دهک پایین درآمدی از ابتدای مردادماه فعال شده است

(۱۴۰۱/۰۵/۱۲) زارع پور در خصوص دستور دو هفته پیش هیئت دولت برای واگذاری بسته‌های رایگان اینترنت به سه دهک پایین درآمدی گفت: این مسئله اجرایی شده ما سامانه ثبت نام را ۳ هفته پیش باز کرده‌ایم و نزدیک به یک میلیون خانوار ثبت نام کردند و از ابتدای مردادماه این بسته برای آنها فعال شده است ما به اپراتورها اعلام کرده‌ایم آنهایی که ثبت نام کرده‌اند باید این بسته ها به آنها اختصاص پیدا کند یک بسته ۴۰ گیگ که تا پایان سال بوده و برای سال آینده هم یک بسته ۵۰ گیگ اختصاص داده خواهد شد.

عیسی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

نحوه ثبت نام اینترنت رایگان 

ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران از اختصاص بسته اینترنتی چهارماهه و دائمی رایگان از امروز برای سه دهک پایین جامعه خبر داد.

حجم بسته اینترنت رایگان برای ۳ دهک اول یارانه بگیر

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران از اختصاص بسته اینترنتی چهارماهه و دائمی رایگان از امروز برای سه دهک پایین جامعه خبر داد.

سایت ثبت نام و نحوه دریافت بسته اینترنت رایگان ۴ ماهه دائمی

زارع‌پور گفت: کسانی که یارانه ۴۰۰ تومانی دریافت می‌کنند می‌توانند از طریق درگاه ملی خدمات دولت (my.gov.ir) این اینترنت را دریافت کنند. بعد از ورود به سامانه روی دکمه مشاهده مطابق عکس زیر کلیک کنید.

نحوه فعال کردن اینترنت رایگان از طریق کد دستوری

سرپرستان خانوار سه دهک اول می‌توانند با مراجعه به my.gov.ir یا از طریق کد #۱۲۳۴*۴* در موبایل خود برای دریافت بسته رایگان اینترنت ثبت‌نام کنند. این بسته فقط برای سرپرستان خانوار است.

وزیر ارتباطات درباره کندی اینترنت در روزهای اخیر نیز تصریح کرد: اگر کندی وجود داشته باشد، می‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند و گزارش کنند و ما حتما آن را بررسی می‌کنیم.

وی افزود: اخیرا یک کندی در شب‌های اخیر بوده که البته برطرف شد اما ما آماده هستیم گزارشات را دریافت و به آن رسیدگی کنیم.

امکان فعالسازی  اینترنت رایگان از همه اپراتورها 

آنگونه که وزیر اعلام کرده روی همان شماره، صرف‌نظر از اینکه مربوط به کدام اپراتور یا شرکت ارائه‌دهنده اینترنتی باشد، یک بسته اینترنت رایگان برای آنها فعال می‌شود.

این در حالی است که زارع‌پور توضیح نداد که سرپرست خانوار چگونه می‌تواند این اینترنت را در اختیار فرزند دانشجو یا دانش‌آموز خود قرار دهد.

امکان تغییر شماره موبایل برای دریافت اینترنت

جواد موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات : پیامی برای فعال شدن اینترنت رایگان برای شماره تماس ثبت شده می آید و در صورتی که سرپرست خانوار تمایل به تغییر شماره تماس وارد شده را دارد می تواند شماره جدید را وارد و کلمه تایید را کلیک کند.

حجم بسته اینترنت رایگان دولت چقدر است؟

مهدی سالم، مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات: برای تخصیص بسته اینترنت به دهک‌های کم‌درآمد جامعه، اینطور برنامه‌ریزی شده که ۳۰ گیگ اینترنت در قالب ۳ بسته ۱۰ گیگابایتی به ۳ دهک کم درآمد جامعه اختصاص داده شود.
هر ۴ ماه یکبار، این بسته فعال می‌شود و برنامه‌ریزی فعلی برای یک سال آینده است که به واسطه این طرح هر ۴ ماه یکبار، یک بسته اینترنت ۱۰ گیگابایتی برای سرپرست خانوار فعال می‌شود.

سالم همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سیم‌کارت سرپرست خانوار مشمول این بسته‌ها باید به نام خود او باشد، پاسخ مثبت داد.

آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان اعلام شد

وزارت ارتباطات اعلام کرد سرپرستان خانواری که در سه دهک کم‌درآمد یارانه بگیران هستند تا پایان هفته جاری می‌توانند برای دریافت اینترنت رایگان ثبت‌نام کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 466, میانگین امتیاز: 4,21 از 5)
Loading...