جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
×

افزایش امنیت با شیشه های امنیتی صنایع شیشه ایمنی دماوند

صنایع شیشه ایمنی دماوند افتخار دارد که به عنوان تولید کننده شیشه ضد گلوله نقش موثری در بازار مصرف داشته و به افزایش امنیت مشاغل کمک کند، بنابراین با تولید محصولات با کیفیت و افزایش دسترسی آنها تاکنون، نقش بسزایی ایفا کرده است.

شیشه ضد گلوله تولید شده توسط این شرکت پس از انجام تست های مورد نیاز در میدان تیر توسط کارشناسان نیروی انتظامی مورد تایید کامل آنها قرار گرفته و در برابر اصابت گلوله از سلاح های انفرادی مختلف دارای مقاومت است.

مهمترین کاربرد شیشه ضد گلوله بالا بردن سطح ایمنی و امنیت در اماکنی مانند موزه ها، بانک ها، ویترین طلا فروشی ها، کانتر صرافی ها، عتیقه فروشی ها، اماکن عمومی پر خطر، زندان ها و سایر اصناف و اماکنی که دارای حساسیت خاصی هستند.

نصب شیشه نیز نکته مورد توجهی است و باید در نظر داشت که شیشه حتما روی چهارچوب مناسب نصب شود، چون در بسیاری از موارد ، نداشتن مقاومت کافی در چهارچوب باعث وارد آمدن خسارت می شود.

بهتر است چهارچوب فولادی و در دیوار به خوبی مهار شده باشد. همچنین شیشه مستقیم با چهارچوب در تماس نباشد و از نوعی جاذب سیلیکونی خاص استفاده شود. درصورتی که شیشه در معرض تابش نور خورشید قرار دارد، باید حتما در محل خود مهار شود.

شیشه ضد گلوله

تست شیشه ضد گلوله

تست شیشه ضد گلوله یعنی میزان امنیت و مقاومت در برابر سرقت های مسلحانه که این نوع شیشه ها با استفاده از یک اسلحه مورد آزمایش قرار می‌ گیرند. این آزمایش با شلیک از یک فاصله مشخص انجام می ‌شود.

برای تست این نوع شیشه معمولا سه گلوله را با فاصله حدود ۱۰ متر به سطح شیشه شلیک می کنند و این گلوله ها پس از برخورد به شیشه باید یک مثلث متساوی الاضلاع را تشکیل بدهند.

فاصله شلیک معمولا براساس نوع استاندارد تعیین می شود، بنابراین فاصله معمولا بین ۱۰ تا ۲۲ متر است .

براساس ضخامت شیشه، اسلحه ای به کار گرفته می شود که گلوله، وزن و سرعت متناسب داشته باشد، وقتی گلوله شلیک می شود و به لایه شیشه نفوذ نمی ‌کند اما عمق تورفتگی که به سرعت و ضخامت آن بستگی دارد، اندازه ‌گیری می‌ شود.

استاندارد شیشه ضد گلوله

استاندارد شیشه ضد گلوله  که شامل ۴ نوع استاندارد رسمی ازجمله استاندارد ملی ایران برای شیشه خام، استانداردهای بین المللی تولید شامل DIN52290 و  NIJ0108.01 و  EN1063:2000 با تاییدیه های مختلف است.

با توجه به اینکه تست شیشه های ضد گلوله باید توسط مراجع نظامی و انتظامی انجام شود، بسیاری از تولید کنندگان تولیدات خود را در آزمایشگاه های پلیس تست می کنند که معتبرترین آنها تاییدیه پلیس مونیخ است.

استانداردهای مختلفی در نقاط مختلف دنیا برای سنجش اثربخشی شیشه ضدگلوله وجود دارد. در ایالت متحده امریکا این موضوع با استفاده از استاندارد NIJ (National Institute Of Justice) برای مواد محافظ و مقاوم بالستیک انجام می‌ شود.

مواد حفاظتی مقاوم بالستیک تحت پوشش این استاندارد براساس سطح عملکردشان به ۵ دسته تقسیم می ‌شوند. بالاترین طبقه ‌بندی در این استاندارد باید بتواند در برابر ضربه یک گلوله از یک اسلحه با ۳۰ کالیبر و ۸/۱۰ گرم جرم گلوله ‌ای و سرعت ۸۶۸ متر بر ثانیه مقاومت کند.

صنایع شیشه ایمنی دماوند نیز تولید شیشه‌های ضد گلوله خود را براساس الزامات مربوط به استاندارد NIJ0108.01 ایالت متحده آمریکا را رعایت می‌ کند.

درب شیشه ای

تولید انواع درب شیشه ای

این شرکت در راستای زیباسازی و مقاوم سازی ساختمان ها و همچنین استقبال از سبک مدرن توسط افراد در خانه و محل کار، تولید  درب شیشه ای با مدل های مختلف را به چرخه تولید خود اضافه کرده است.

مدل های درب شیشه ای شامل درب شیشه ای اسپایدری، درب شیشه ای کشویی، درب شیشه ای ریلی، درب شیشه ای لولایی، درب شیشه ای توکار، درب شیشه ای اتوماتیک و درب شیشه ای آکاردئونی (تاشو) هستند.

درب شیشه ای کشویی در دو نوع عمده فریم دار و فریم لس تولید می شوند. مدل فریم دار شیشه ها در یک فریم U که از جنس آلومینیوم یا استیل ساخته شده است، قرار می گیرند و نوع فریم لس شیشه فریم نداشته و بدون فریم تولید می شوند.

شیشه رفلکس

شیشه رفلکس و مزیت های آن

شیشه رفلکس به عنوان یکی از شیشه های پرطرفدار و محبوب در بازار شناخته شده است، تنوع رنگی و مزیت های آن باعث شده که معماران و سازندگان ساختمانی به آن روی بیاورند.

این شیشه انتخاب مناسبی برای پنجره است، هرچند این شیشه تنها در پنجره کاربرد ندارد و در برخی از موارد از شیشه رفلکس برای بالکن و زیبایی نمای ساختمان هم استفاده می شود.

شیشه رفلکس طیف ‌های مختلفی از نور را بازتاب می ‌کند و به این ترتیب میزان نور و انرژی مورد نیاز برای یک مکان خاص را کنترل می کند، بازتاب نور مستقیم آفتاب و کاهش میزان گرما به داخل ساختمان‌ در تابستان اهمیت دارد.

این نوع شیشه‌ مانند آینه است، بخشی از نور که از شیشه عبور می ‌کند باعث می‌ شود که فرد بیرون را به آسانی ببیند. همچنین برای اتاق ‌های رو به آفتاب بسیار مناسب است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به آدرس سایت https://damavandglass.com  مراجعه کرده یا از طریق شماره های   ۰۲۱۵۵۶۲۵۸۸۶ – ۰۹۱۲۲۰۶۶۲۲۱ و ۰۹۱۲۱۴۳۷۶۵۸ با مشاوران ما در ارتباط باشید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 3, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.