جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳، منابع مطالعاتی رتبه برترها چیست؟

منابع کنکور تجربی

برای اینکه از اهمیت شناخت منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ آگاه شوید، می‌خواهم به این حقیقت اشاره کنم که هر سال بیشترین شرکت کنندگان کنکور سراسری را داوطلبان گروه آزمایشی تجربی تشکیل می‌دهند و بازار رقابت بر سر رشته‌های پرطرفدار تجربی حسابی داغ است. شاید با خواندن همین یک خط ته دلتان خالی شده باشد اما توصیه می‌کنم به جای نگران شدن، روش برد در این رقابت بزرگ را یاد بگیرید. اولین قدم تهیه لوازم مورد نیاز برای موفقیت در کنکور است؛ مهم‌ترین ابزار موفقیت در کنکور منابع کمک آموزشی هستند. با بررسی سوالات کنکورهای اخیر متوجه می‌شوید که اکثر سوالات کنکور تجربی مفهومی و دشوار هستند و برای پاسخ‌گویی به این سوالات مطالعه کتاب درسی به هیچ وجه کافی نیست. این محتوا را از دست ندهید چون در ادامه می‌خواهیم منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ را بررسی کنیم تا با انتخاب بهترین منابع، یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

اهمیت شناخت منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳

همیشه گفته‌اند وقت طلا است؛ این گفته در سال کنکور اهمیت چند برابری پیدا می‌کند. منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ بسیار متنوع هستند و شما زمان کافی ندارید که تک تک منابع را امتحان کنید تا متوجه شوید که کدام کتاب به کارتان می‌آید. از طرفی هزینه تهیه کتاب کنکوری بسیار زیاد است و منطق حکم می‌کند که قبل از خرید هر کتاب ابتدا انواع منابع را به خوبی بشناسید. به علاوه همان‌طور که یک منبع خوب می‌تواند در نقش یک معلم حرفه‌ای ظاهر شود، اگر منبع درستی انتخاب نکنید پیشرفتی نخواهید داشت؛ برای مثال در صورتی که از منابع سطح بالاتری استفاده کنید، ناامید می‌شوید و اگر منبع‌ سطح پایینی انتخاب کنید در همان سطح خودتان باقی می‌مانید. منبع مناسبم را بر چه اساس انتخاب کنم؟

منابع مطالعاتی رتبه برترها چیست؟

رتبه برترها از چه منابعی استفاده می‌کنند، آیا درست است که منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ را طبق توصیه رتبه برترها انتخاب کنیم؟ بدون شک رتبه برترها از بهترین منابع استفاده کرده‌اند اما اینکه طبق توصیه هر کسی انبوهی از کتاب‌ها را تهیه کنید و از هر کتاب چند صفحه بخوانید و بعد سراغ منبع دیگری بروید، نتیجه‌ای به جز سردرگمی و اتلاف وقت در پی ندارد. بهترین کار این است که توصیه‌های رتبه‌های برتر و قبولی‌های سال‌های گذشته را بشنوید، در مورد هر منبع به خوبی تحقیق کنید؛ اما در نهایت دقت کنید که کدام منبع مناسب نیازهای شما طراحی شده است. چندتا منبع باید تهیه کنم؟ نیازی به خرید چندین کتاب برای هر درس ندارید؛ کافی است یک منبع سطح اول برای یادگیری اولیه مطالب تهیه کنید و بعد از آن یک منبع سطح بالاتر برای تست‌زنی و تسلط بیشتر داشته باشید.

کتاب‌های کمک درسی را بر چه اساس انتخاب کنیم؟

دو معیار مهم وجود دارد که می‌توانید بر طبق آنها بهترین منبع را انتخاب کنید؛ اول سطح علمی خودتان (مهم‌ترین معیار) و دوم نوع کتاب کمک آموزشی. کتاب‌های کمک آموزشی انواع مختلفی دارند و هر کتاب مخصوص یک بازه زمانی خاصی تالیف شده است؛ برای مثال از کتاب‌های جمع بندی باید در چند هفته پایانی باقی مانده تا برگزاری کنکور استفاده کنید. در مورد سطح علمی:

  • سطح مبتدی: کتاب‌هایی هستند که بیشتر تمرکزشان روی قسمت درسنامه و پاسخنامه تشریحی است و اکثر سوالات سطح متوسط و ساده‌ای دارند.
  • سطح متوسط: درسنامه‌های این کتاب‌ها خیلی مفصل نیستند و تمرکز این کتاب‌ها روی طراحی تست‌های فراوان و متنوع است.
  • سطح پیشرفته: این کتاب‌ها معمولا فاقد درسنامه هستند و سطح تست‌ها بالاتر از سطح سوالات کنکور است. سوالات کتاب‌های سطح پیشرفته اکثرا ترکیبی، مفهومی و خلاقانه هستند.

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای زیست

درس زیست مهم‌ترین و تاثیرگذارترین درس رشته تجربی است؛ بهترین منابع درس زیست بر اساس سطح علمی داوطلبان:

  • سطح مبتدی: کتاب‌های تک پایه خیلی سبز و تک پایه سیر تا پیاز گاج؛ با درسنامه‌های مفصل و کامل، لحن روان و قابل فهم و سوالات سطح بندی شده.
  • سطح متوسط: کتاب جامع زیست خیلی سبز (پینوکیو) و نسل جدید نشر الگو؛ به عنوان یک بانک تست کامل از انواع تست‌های متنوع.
  • سطح پیشرفته: کتاب‌های آی کیو گاج و نردبام خیلی سبز؛ منابعی برای حل سوالات چالشی، دشوار و یک سروگردن بالاتر از سطح سوالات کنکور.

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای شیمی

درس شیمی، در ظاهر راحت ولی در واقع پر از نکات مهم و دشوار است و بدون داشتن یک کتاب کمک آموزشی مناسب، نمی‌توانید از پس حل سوالات این درس برآیید. بهترین منابع درس شیمی بر اساس سطح علمی داوطلبان:

  • سطح مبتدی: کتاب‌های شیمی مبتکران؛ ذکر کامل نکات و جزئیات با آسان‌ترین لحن، آموزش انواع روش‌های حل مسئله، تعداد تست کافی و پاسخنامه‌های کاملا تشریحی.
  • سطح متوسط: کتاب‌های شیمی تست خیلی سبز و نشر الگو؛ درسنامه‌های خلاصه‌تر اما به شدت کاربردی، تست‌های سطح بالاتر، مناسب برای داوطلبان کنکوری که زمان زیادی در اختیار ندارند.
  • سطح پیشرفته: کتاب شیمی جامع آی کیو و نردبام خیلی سبز؛ درسنامه‌های بسیار خلاصه در لابه‌لای پاسخنامه‌های تشریحی و تست‌های دشوار و چالشی.

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای فیزیک

یکی از درس‌های دشوار و چالش برانگیز برای اکثر داوطلبان رشته تجربی، درس فیزیک است. انتخاب یک منبع مناسب و استاندارد می‌تواند نقش یک معلم باتجربه و حرفه‌ای را برای این داوطلبان ایفا کند:

  • سطح مبتدی: کتاب‌های فیزیک آموزش شگفت انگیز خیلی سبز؛ آموزش پایه‌ای‌ترین مطالب فیزیک از صفر تا صد با ساده‌ترین لحن و بهترین روش بیان و ارائه سوالات تستی و تشریحی استاندارد.
  • سطح متوسط: کتاب‌های فیزیک تک پایه خیلی سبز، میکرو گاج و فیزیک نشر الگو؛ درسنامه‌های خلاصه و کاربردی و سوالات متعدد و استاندارد.
  • سطح پیشرفته: کتاب‌های فیزیک نردبام خیلی سبز و آی کیو گاج؛ سوالات دشوار، ترکیبی و خلاقانه و پاسخنامه‌های تشریحی کامل.

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای ریاضی

درس ریاضی هم درست مثل درس فیزیک از جمله درس‌های چالش برانگیز برای داوطلبان تجربی است. اکثر داوطلبان به علت ضعف پایه‌ای از مطالعه این درس فرار می‌کنند یا نمی‌توانند در درس ریاضی از حد خاصی بیشتر جلو بروند. با انتخاب هوشمندانه و صحیح منابع کمک آموزشی درس ریاضی، وضعیت‌تان را در این درس دگرگون خواهید کرد:

  • سطح مبتدی: کتاب‌های آموزش شگفت انگیز و ریاضی تک پایه خیلی سبز؛ درسنامه‌های روان و ساده و بررسی نکات مهم تستی در درسنامه و سوالات سطح بندی شده و استاندارد.
  • سطح متوسط: کتاب ریاضیات جامع مهروماه و ریاضیات نشرالگو؛ درسنامه‌های خلاصه اما جامع و کامل، تست‌های طبقه‌بندی شده و متنوع.
  • سطح پیشرفته: ریاضی جامع IQ گاج و نردبام خیلی سبز؛ تست‌های سطح بالا و سخت، پاسخنامه‌های کاملی که حکم درسنامه را دارند، این کتاب‌ها بهترین منابع سطح دوم هستند.

بهترین کتاب‌های کمک درسی برای زمین

تا قبل از کنکور ۱۴۰۲ مطالعه درس زمین شناسی اجباری نبود اما از این سال به بعد درس زمین شناسی در کنکور ضریب یک را به خود اختصاص داد و اهمیت آن در کنکور بیشتر شد. تنها منبع این درس کتاب زمین شناسی پایه یازدهم است و سطح مطالب و سوالات این درس خیلی دشوار نیست. منابع کمک آموزشی برای این درس محدود هستند و سطح بندی خاصی ندارند. بهترین کتاب‌های کمک درسی برای درس زمین شناسی، کتاب‌های زمین شناسی جامع خیلی سبز، میکرو طبقه بندی گاج و جامع مهروماه هستند. هیچ کدام از این کتاب‌های کمک آموزشی نباید جایگزین مطالعه کتاب درسی زمین شناسی شوند.

منابع کنکور تجربی ۱۴۰۳ را از کجا بخریم؟

اگر می‌خواهید همه منابع مورد نیازتان را به صورت یک جا و با صرف کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن خریداری کنید، توصیه می‌کنم خرید اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین معتبر را امتحان کنید. برخی داوطلبان نمی‌توانند به خرید آنلاین اعتماد کنند و فکر می‌کنند بهتر است شخصا منابع مختلف را از نزدیک ببینند و آنها را بررسی کنند.

خرید از فروشگاه آنلاین پایتخت کتاب امکان بررسی دقیق و در عین حال سریع منابع را برای شما فراهم می‌کند. از جمله نکات مثبت و منحصر به فرد وب سایت پایتخت کتاب:

  • معرفی هر منبع به طور کامل توسط کارشناسان حرفه‌ای مجموعه
  • امکان مقایسه کتاب‌های مختلف برای هر درس
  • ارسال سریع و رایگان به سراسر کشور
  • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته
  • امکان دانلود رایگان نمونه هر کتاب در قالب فایل pdf
  • دسترسی به صدها مقاله آموزشی، انگیزشی و مشاوره‌ای در وبلاگ پایتخت کتاب
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 3,50 از 5)
Loading...

ارسال دیدگاه شما

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.