شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

راهنمای ثبت نام گواهینامه موتورسیکلت یک روزه + آدرس سایت

ثبت نام گواهینامه موتورسیکلت یک روزه

چگونه یک‌ روزه گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنیم؟

پس از وقفه حدوداً ۱۰ ساله، حالا صاحبان موتورسیکلت مجدداً می‌توانند به‌صورت یک‌روزه “گواهینامه موتورسیکلت” دریافت کنند؛ در این گزارش به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری، مراحل ثبت‌نام در این طرح را توضیح داده‌‌ایم.

بیش از ۱۰ سال است که روال اعطای گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت از حالت قبلی خود (یک‌روزه) خارج شده و فرد متقاضی باید در کلاس‌های آموزشگاه‌ها شرکت می‌کرد.  این آموزش‌ها شامل دوره‌های تئوری و عملی تقریبا طولانی مدت است و چنانچه فرد در آزمون پایانی آیین‌نامه و آزمون شهری موفق شود‌، گواهینامه به وی اعطا می‌‌شود.

نتیجه این روال طولانی‌مدت، بی‌رغبتی به دریافت گواهینامه رانندگی موتورسیکلت شده بود؛ تا جایی که بنا به گفته سردار هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی حدود ۷ میلیون موتورسوار فاقد گواهینامه در کشور در حال تردد هستند!

اکنون پس از ۱۰ سال و اجرای طرح پرایراد دریافت گواهینامه موتورسیکلت از طریق آموزشگاه‌های رانندگی، می‌توان گواهینامه موتورسیکلت را یک روزه دریافت کرد؛ البته این طرح در حال حاضر در استانهای سمنان، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، تهران، کرمانشاه، همدان، قم، قزوین، البرز مرکزی، گلستان، گیلان و زنجان با هزینه ۳۲۰ هزار تومان اجرا می‌شود.

شرایط دریافت گواهینامه یک روزه موتورسیکلت

نکته مهم در طرح گواهینامه یک روزه موتورسیکلت این است که :

  • حتما باید مالک موتورسیکلت باشید
  • یا اینکه موتورسیکلت به نام والدین شما باشد
  • داشتن شرایط سنی حداقل ۱۸ سال تمام
  • انجام آزمایشات پزشکی
  • قبولی در آزمون عملی الزامی است
  • کاربران خانم در این طرح نمی‌توانند شرکت کنند.

در ابتدا کاربران باید در سایت ایرانیان به آدرس http://iranianmotorco.ir ثبت‌نام کنند، اگر ثبت‌نام با موفقیت انجام شد به صفحه نخست باز می‌گردند و سپس با وارد کردن نام کاربری و کد امنیتی، گزینه ارسال گذر واژه از طریق پیامک را انتخاب می‌کنند تا وارد سامانه شوند.

عضویت در سایت ایرانیان به آدرس iranianmotorco.ir
بعد از انتخاب گزینه عضویت وارد صفحه ثبت‌نام می‌شوید که باید کد ملی و کد امنیتی را وارد کنید، سپس گزینه ارسال کد را انتخاب کنید.

دریافت کد تایید برای ثبت نام در سایت ایرانیان

نکته مهم: اگر چنانچه باخطا مواجه شدید، به معنای آن است که اطلاعات شما کامل نیست و باید به سامانه سخا وارد شوید و اطلاعات خود را تکمیل کنید، سپس برای ادامه روند ثبت‌نام اقدام کنید.
در این قسمت کد ارسالی از طریق اس ام اس را وارد کرده و گزینه ثبت کد تایید را انتخاب کنید.
وارد نمودن کد تایید دریافت شده برای عضویت در سایت

در این قسمت اطلاعات ثبتی خود را مشاهد کنید سپس گزینه مرحله بعد را انتخاب کنید.
وارد نمودن اطلاعات فردی
در این مرحله ثبت اطلاعات موتور سیکلت را انجام دهید؛ گزینه vin، سه رقم پلاک و پنج رقم پلاک را وارد کرده و گزینه ثبت اطلاعات موتور را انتخاب کنید.

وارد نمودن اطلاعات موتورسیکلت شامل vin و شماره پلاک
اکنون اطلاعات شما به درستی ثبت شده و پیغام موفقیت آمیز بودن مراحل ثبت نام را نمایش می‌دهد. سپس گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید. بعد به صفحه اول ارجاع داده می‌شوید تا

ادامه مراحل را طی کنید.
ثبت اطلاعات تکمیلی متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت یک روزه

شروع فرایند اخذ گواهینامه موتور: در این قسمت از سامانه گزینه شروع فرایند اخذ گواهینامه موتور سیکلت را انتخاب کنید. ( برای ادامه روند باید تیک پذیرفتن قوانین و مقررات را بزنید و سپس گزینه گام بعدی را انتخاب کنید.)


ثبت وسیله نقلیه: در این کادر اگر مالکیت وسیله نقلیه در مالکیت والدین است باید تیک “موتورسیکلت در مالکیت والدین می‌باشد” را انتخاب کنید.

بعد از این مرحله اطلاعات شما برای کارشناس ارسال و یک پیامک برای شما ارسال می‌شود. شما بعد از تکمیل فرایند توسط کارشناس یک پیامک تایید مدارک یا رد مدارک دریافت می‌کنید.

انتخاب آموزشگاه: بعد از انتخاب استان و شهر مورد‌ن ظر خود گزینه جستجو را انتخاب کنید تا تمام آموزشگاهای همان شهر نمایش داده شود.

در پایان با انتخاب روز مورد نظر برای آزمون و پرداخت هزینه، ثبت‌نام شما قطعی می‌شود!

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,40 از 5)
Loading...