جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

ویلای شناور Chopi Chopi روی آب

Chopi Chopi شهری روی آب

در نمایشگاه اخیر قایق‌های تفریحی موناکو ۲۰۱۴، مجموعه‌ی CRN از یک قایق تفریحی با نام Chopi Chopi رونمایی کرد که با نسبت‌های اندازه‌ای بزرگ همراه بوده و بیشتر شبیه به یک ویلای شناور بر روی آب است تا سوپرقایق‌های تفریحی معمولی. این قایق بزرگ و لوکس ۸۰ متری با همکاری تعدادی از طراحان ایتالیایی – لورا سسا، جیانی و پائولو زاکون – طراحی شده است. ساخت این کشتی بزرگ که ۱۱۰ میلیون دلار هزینه برداشته، ۶۶۰۰۰۰ ساعت طول کشید و قسمت عمده‌ی آن از آلومینیوم و فولاد ساخته شده است.
chopichopi-10

Chopi Chopi که در اصل به عنوان یک خانه‌ی خانوادگی ساخته شده، دربردارنده‌ی پنج کابین دونفره‌ی لوکس، یک سوئیت اختصاصی با تراس VIP، شش عرشه‌ی باز بزرگ، ۱۰۰ مترمربع زمین بازی در عرشه‌ی پایینی، چندین مکان غذاخوری و استراحت و دو بالابر می‌باشد. این خانه‌ی شناور می‌تواند ۱۲ مهمان را به همراه ۳۰ خدمه و نه نفر پرسنل کشتی حمل نماید.

علاوه بر این، کشتی فوق دارای یک کابین مخصوص خلبان می‌باشد که به شکل منحصر بفرد مدور طراحی شده است. این فضا با داشتن امکاناتی مانند سونا، حمام ترکی و اتاق پیام‌رسانی تکمیل می‌شود و یک مکان فرود هلی‌کوپتر نیز در عقب کشتی تعبیه شده است.
chopichopi-14
جیانی زاکون، رئیس پروژه‌ی بین‌المللی زاکون به Boat International گفته است: “یکی از مشتریان به ما مراجعه کرد که خواهان یک قایق تفریحی بسیار بزرگ بود و ما به وی پروژه‌ی قایق حدودا ۷۲ متری را با تمامی ویژگی‌های که در ذهن داشتیم، نشان دادیم. ملاک اصلی وی، داشتن کشتی تفریحی خصوصی بود که بتواند با خانواده‌ی پرچمعیت خود تعطیلات را در آن بگذراند. ما خیلی زود فهمیدیم که وی احتیاج به فضای بیشتری دارد. از این رو بر روی طرح اصلی خود کار کردیم و به آن مساحت و طول بیشتری را افزودیم.”

Chopi Chopi به تازگی جایزه‌ی نمایشگاه ۲۰۱۴ World Yacht Trophy را از آن خود کرده، این کشتی تفریحی پیش از این نیز توانسته بود جایزه‌ی بهترین طراحی داخلی را در بخش Showboats Design Awards 2014 بدست آورد، همچنین تقدیر داوران در The World Superyachts Awards 2014 و قایق سال مسابقه‌ی ۲۰۱۳ Boat of the Year از دیگر افتخارات این کشتی است. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این کشتی رویایی را ببینید.

chopichopi-12

chopichopi-13

chopichopi-22

chopichopi-21

chopichopi-20

chopichopi-2

chopichopi-18

chopichopi-17

chopichopi-23

chopichopi-24

chopichopi-25

chopichopi-4

chopichopi-5

chopichopi-9

chopichopi-8

chopichopi-7

chopichopi-6

 

منبع : Top In Earth
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
(اولین نفر باشید که به این مطلب امتیاز می دهید)
Loading...